Internet Marketing no image

Geschreven op 13 Sep , 2010 | Door Wouter Blom

0

Met behulp van onderstaand Google analytics custom filter kunt u met behulp van Google analytics webstatistieken het volgende inzichten verkrijgen:

  • Hoeveel bezoekers zijn via een Google instant zoekresultaat op mijn website gekomen? (sclient=psy)
  • Welke Google zoekopdrachtsuggestie hoorde hierbij? q=zoekmachine%20optimalisatie
  • Hoe ver waren ze gevorderd met het intypen van hun zoekopdracht voordat ze gebruik maakten van de Google zoekopdrachtsuggestie en Google instant real time zoekresultaten? oq=zoekmach

Filter name: “Instant Ranking”
Filter type: “Custom filter – Advanced”
Field A -> Extract A: Referral, ^https?://www\.google\.(co.uk|com)/(?!custom|m/).*[?#&]cd=([^&]+).*&q=([^&]+).*&oq=([^&]+)
Field B -> Extract B: Medium:^organic$
Output To -> User Defined: $A5 (position: $A3)

Bron: Google instant and Google analytics

Tags: ,


Over de schrijver

Wouter Blom



Terug naar boven ↑

Shares