De Google AdWords Specialisten van Stramark B.V. staan voor jou klaar!

Mitchell Stuurman SEA Consultant en verstand van Calltracking, Facebook en YouTube Mitchell Stuurman
Online Advertising Consultant – Search, Display, Social en Video
Kevin Brinkman Kevin Brinkman
SEA Consultant en verstand van GTM,
linkbuilding en Facebook
Jim Hurkmans Jim Hurkmans
SEA Consultant en
verstand van affiliate marketing



Wil je Google AdWords uitbesteden aan mensen die er echt verstand van hebben? Bij Stramark ben je aan het juiste adres. Wij zijn een Gecertificeerd Google AdWords Bureau met gecertificeerde Google AdWords Specialisten. Je Google AdWords campagnes zijn dus altijd in goed handen!

Wat kunnen wij voor je betekenen op het gebied van Google AdWords?

      1. Opzetten van AdWords Account
      2. Beheer door een gecertificeerde consultant
      3. Optimalisatie op basis van de doelstellingen van je bedrijf
      4. Eigen dashboard waar de AdWords resultaten 24/7 te vinden zijn
      5. Maandelijks contact  rechtstreeks met de AdWords consultant

Door middel van een uitgebreide intake willen wij graag je bedrijf beter leren kennen. Op deze manier kunnen wij het AdWords account zo goed mogelijk inrichten en beheren. Deze intake kan per telefoon of bij ons kantoor in Amsterdam.

Laat je Google AdWords campagne(s) professioneel opzetten, beheren en optimaliseren door één van onze gecertificeerde consultants. Neem vrijblijvend contact op met ons!

c2a goed

 

Waarom AdWords Uitbesteden?

Tegenwoordig moet je als bedrijf online aanwezig én zichtbaar zijn. AdWords wordt vaak ingezet om meer bezoekers en verkopen te realiseren. Echter heb je als ondernemer wel betere dingen te doen dan dagelijks je campagnes bijstellen. Daarom kan het verstandig zijn AdWords uit te besteden aan een échte specialist die hier fulltime mee bezig is omdat:

  • AdWords een complex programma is. Het niet maken van doordachte keuzes kan je onnodig veel geld kosten.
  • Wij ervaren specialisten zijn die dagelijks in AdWords werken
  • Wij op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen die direct worden doorgevoerd indien nodig. Dit levert vaak enkele weken voordeel op ten opzichte van je concurrent.
  • Stramark een certified partner van Google is. Dit geeft als voordeel:
    • Rechtstreeks contact hebben met meerdere personen binnen Google
    • Als eerste op de hoogte van wijzigingen
    • Onze specialisten trainingen vanuit Google krijgen zodat hun kennis constant up to date blijft
  • Je zelf absoluut geen zin meer hebt om je hiermee bezig te houden!

1. Opzetten van AdWords account

Onze consultant kijkt altijd eerst samen met je welke diensten/producten voor je bedrijf het meeste opleveren. Deze zijn vaak uitermate geschikt om een campagne mee te starten. Als hier een keuze in is gemaakt gaat de consultant aan de slag met het opzetten van je account.

Zoekwoordonderzoek

Allereerst voert hij uitgebreid zoekwoord onderzoek uit. Hierdoor komt hij erachter welke zoekwoorden hij het beste voor je kan gaan inzetten. Samen met jou kijkt hij naar de beste strategie. Afhankelijk van het budget en doelstellingen bepaalt hij met jou samen in welk deel van beslisproces de advertenties naar voren gaan komen. De focus kan dus liggen op brede oriënterende zoekopdrachten of juist specifieke actie gerichte zoekopdrachten.

Advertentie teksten

Nadat de juiste zoekwoorden zijn uitgekozen en ingesteld zijn de advertentie teksten aan de beurt. Tijdens de intake hoort onze specialist graag van jou wat je bedrijf/dienst/product nou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van de concurrentie. Denk bijvoorbeeld aan “Binnen 24 uur geleverd”, “De goedkoopste”  of “Uitstekende kwaliteit”. Dit kan vervolgens weer worden verwerkt in de teksten. Op de belangrijkste zoekopdrachten kijkt de AdWords specialist wat de concurrentie voor teksten heeft. Vervolgens probeert hij de tekst zo onderscheidend mogelijk te maken en de juiste boodschap te verwerken.

2. Beheer door een gecertificeerd Google AdWords Specialist

De campagne staat live en de klikken komen binnen. Nadat de campagne is opgezet en draait beheert onze Google AdWords specialist geconcentreerd het account. Dit gebeurt over het algemeen 1x per maand. De vertoningen,klikken en conversies worden geanalyseerd. De belangrijkste gegevens waar onze specialist naar kijkt zijn:

  • Vertoningen
  • Klikken
  • Doorklik ratio
  • Kosten per klik
  • Gemiddelde positie
  • Biedingen van de zoekwoorden
  • Zoekopdrachten
  • Conversies
  • Conversie kosten

Op basis van de resultaten bepaalt de Google AdWords specialist welke wijzigingen er worden doorgevoerd. Mogelijke wijzigingen zijn:

  • Zoekopdrachten toevoegen/uitsluiten
  • Bod verhogen/verlagen van zoekwoorden
  • Nieuwe advertentie tekst toevoegen
  • Advertentie extensies toevoegen/wijzigen
  • Nieuwe bannerset inregelen

Deze wijzigingen worden samengevat in een email die je ieder maand  van de consultant ontvangt.

 

3. Optimalisatie op basis van de doelstellingen van je bedrijf

Wij vinden het ontzettend belangrijk om waardevol voor onze klanten te zijn. Onze AdWords specialist probeert daarom uw budget zo goed mogelijk in te zetten. Dit betekend niet automatisch dat hij opzoek gaat naar zoveel mogelijk klikken, maar naar relevante klikken. Hij richt zich op het bezoek dat potentieel geïnteresseerd is in jouw product/dienst. Samen met jou bepalen we vooraf het doel van de AdWords campagne.  Mogelijk doelstellingen voor je campagne kunnen zijn:

  • Zoveel mogelijk producten verkopen voor een zo’n laag mogelijk prijs via AdWords
    • Samen kijken we vooraf wat je gemiddelde marge per order is. Met die marge in het achterhoofd is makkelijker te bepalen wat de maximale AdWords kosten per verkoop mogen zijn. De Google AdWords specialist kan hiermee de campagne juist aansturen.
  • Meer oriënterend verkeer naar de website krijgen
    • De AdWords specialist hoort graag van jou met wat voor vragen de meeste bezoekers op de website komen. Op basis daarvan kan hij beter inschatten met wat voor zoekopdrachten deze mensen intikken in Google. Deze zoekopdrachten worden vervolgens verwerkt in de campagne.
  • Bezoekers op de website die geen offerte hebben aangevraagd/bestelling geplaatst opnieuw benaderen
    • Een remarketing campagne is hier uitermate geschikt voor. Hiermee krijgen eerdere website bezoekers buiten Google jouw advertentie nogmaals te zien. Je vergroot je online zichtbaarheid, blijft on top of mind bij potentiële klanten en lijkt een nog belangrijker bedrijf omdat ze je overal tegenkomen. De consultant bepaalt samen met jou wat voor boodschap je deze personen wilt laten zien. Vervolgens worden er zowel tekst advertenties als banners gemaakt.

4. Eigen dashboard waar de AdWords resultaten 24/7 te vinden zijn

Als klant bij Stramark krijgt je je eigen dasboard met log in. Hier kan je 24 uur 7 dagen in de week de belangrijkste AdWords resultaten bekijken. Grote voordeel is dat het dashboard heel overzichtelijk is. In één oogopslag zie je hoe je ervoor staat. Je kan zelf de datum aanpassen en het hele rapport als PDF exporteren op 1 A4. Uitermate geschikt om bijvoorbeeld te laten zien tijdens vergaderingen.

dashboard stramark

Dit dashboard geeft je de belangrijkste resultaten van je AdWords campagne in één oogopslag

 

 5. Maandelijks contact rechtstreeks met de Consultant

Stramark vindt het belangrijk om transparant te zijn naar je. Heldere afspraken en frequente communicatie zijn hier onderdeel van. Naast het beheer krijg je ieder maand een mail van de consultant met daarin:

  • Belangrijkste doorgevoerde wijzigingen in het AdWords account
    • Nieuwe tekst advertenties geschreven en toegevoegd, 12 nieuwe zoekwoorden toegevoegd en 8 irrelevante zoekopdrachten uitgesloten
  • Vragen over het bedrijf/product/dienst
    • Vorige maand zijn er 7 offerte aanvragen gemeten. Waren dit waardevolle aanvragen?
  • Concrete voorstellen om het account nog beter te maken
    • Je gaf aan dat je liever gebeld wordt dan dat mensen een contact formulier moeten invullen. Wellicht is het verstandig om de call extensie toe te voegen aan de advertenties. Hiermee kan je telefoonnummer worden vertoond naast je advertentie. Mobiele gebruikers kunnen zelfs direct met je bellen vanuit Google.

Naast de maandelijkse mail kan de consultant er ook voor kiezen je op te bellen met een aantal vragen. Ook nodigen wij onze klanten 1 á 2 keer per jaar op ons kantoor uit om de resultaten door te spreken en de focus voor de komende periode helder te krijgen.

 

Je AdWords campagne uitbesteden aan een Google AdWords Specialist?

Overtuigd om je campagne aan ons uit te besteden? Neem contact met ons op. Wij nodigen je graag uit voor een vrijblijvend gesprek bij ons op het kantoor. Bij dit gesprek maak je ook direct kennis met de AdWords consultant die je campagne gaat opzetten en beheren.

Vul het formulier aan de rechterkant in of bel ons op 020 716 54 11

 

 

 

 


Terug naar boven ↑
  • Neem contact op met Wouter

    Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.