Google Ads specialist nodig? (Google AdWords specialist)

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

De Google Ads specialisten van Stramark staan voor je klaar!

Is Google Ads voor jou een complex verhaal? Of ben je er niet zeker van of je er wel het maximale uithaalt, en besteed je het daarom liever uit aan een expert? Stramark is een gecertificeerd Google Ads bureau met gecertificeerde Google Ads specialisten. Je Google Ads campagnes zijn bij ons dus altijd in goed handen. We zetten een Ads account voor je op, beheren en optimaliseren het voor je. Daarbij krijg je een eigen dashboard met 24/7 online inzicht in je resultaten. Ook kun je rekenen op een persoonlijk aanspreekpunt en geregeld contact met jouw Google Ads specialist. Onze experts zitten klaar om het maximale uit jouw campagne te halen!

c2a goed

Waarom een SEA specialist?

Tegenwoordig moet je als bedrijf online aanwezig én zichtbaar zijn. Google Ads wordt vaak ingezet om meer bezoekers en verkopen te realiseren. Om dit online marketinginstrument zo goed mogelijk in te zetten en het winstgevend te maken is vakkennis vereist. Ook moet je op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Daarom kun je beter kiezen voor Google Ads uitbesteden aan een échte SEA specialist die hier fulltime mee bezig is. De belangrijkste redenen hiervoor zijn:

  • Google Ads is een complex programma. Wanneer je geen doordachte keuzes maakt kan dit je onnodig veel geld kosten.
  • Wij zijn ervaren specialisten die dagelijks in Google Ads (AdWords) werken
  • Wij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en deze worden direct doorgevoerd indien nodig. Dit levert vaak enkele weken voordeel op ten opzichte van je concurrent.
  • Stramark is een certified partner van Google. Hierdoor:
    • Hebben wij rechtstreeks contact met meerdere personen binnen Google
    • Zijn we als eerste op de hoogte van wijzigingen
    • Krijgen onze specialisten trainingen vanuit Google zodat hun kennis constant up to date is

Denk je al goed bezig te zijn met Google Ads? Met onze gratis AdWords scan wordt je Google Ads account beoordeeld en kom je erachter hoe je campagnes wél rendabel worden. Is er verbetering nodig? Schakel dan Stramark in voor gedegen SEA advies. Laat je Google Ads campagne(s) professioneel opzetten, beheren en optimaliseren door onze gecertificeerde consultants. Neem vrijblijvend contact met ons op!

De werkwijze van een Google AdWords specialist

Allereerst willen wij graag je bedrijf beter leren kennen. Dit doen we door middel van een uitgebreide intake. Op deze manier kunnen wij het Google Ads account zo goed mogelijk inrichten en beheren. Deze intake kan per telefoon of bij ons op kantoor in Amsterdam. Daarna gaan we als volgt te werkt:

      1. Opzetten van Ads account
      2. Beheer door een gecertificeerde consultant
      3. Optimalisatie op basis van de doelstellingen van je bedrijf
      4. Eigen dashboard waar de Ads resultaten 24/7 te vinden zijn
      5. Maandelijks direct contact met de Ads consultant

1. Opzetten van Google Ads account

Onze consultant kijkt altijd eerst samen met je welke diensten/producten voor je bedrijf het meeste opleveren. Deze zijn vaak zeer geschikt om een campagne mee te starten. Als hier een keuze in is gemaakt gaat de consultant aan de slag met het opzetten van je account.

Zoekwoordonderzoek

Allereerst voert hij uitgebreid zoekwoord onderzoek uit. Hierdoor komt hij erachter welke zoekwoorden hij het beste voor je kan inzetten. Samen met jou kijkt hij naar de beste strategie. Afhankelijk van het budget en doelstellingen bepaalt hij met jou samen in welk deel van beslissingsproces de advertenties naar voren gaan komen. De focus kan dus liggen op brede oriënterende zoekopdrachten of juist specifieke actiegerichte zoekopdrachten.

Advertentieteksten

Nadat de juiste zoekwoorden zijn uitgekozen en ingesteld zijn de advertentieteksten aan de beurt. Tijdens de intake hoort onze specialist graag van jou wat jouw bedrijf/dienst/product uniek maakt ten opzichte van de concurrentie. Denk bijvoorbeeld aan “Binnen 24 uur geleverd”, “De goedkoopste” of “Uitstekende kwaliteit”. Dit kan vervolgens verwerkt worden in de teksten. Voor de belangrijkste zoekopdrachten kijkt de Google Ads specialist wat de concurrentie voor teksten heeft. Vervolgens probeert hij de tekst zo onderscheidend mogelijk te maken en de juiste boodschap te verwerken.

2. Beheer door een gecertificeerd Google Ads Specialisten!

 

KennisBeschrijving van de kennistests die de SEA specialist heeft behaald!
Google Ads SpecialistIn de Ads Fundamentals kennistest worden algemene en meer gevorderde concepten behandeld, waaronder de voordelen van online adverteren en AdWords, en praktische tips om AdWords campagnes te beheren en te optimaliseren.
Google Search Advertising SpecialistIn de Search Advertising kennistest worden algemene en gevorderde concepten behandeld voor het maken, beheren, meten en optimaliseren van campagnes met zoekadvertenties in het zoeknetwerk.
Google Display Advertising SpecialistIn de Display Advertising kennistest worden gevorderde concepten en praktische tips behandeld voor het maken, beheren, meten en optimaliseren van display campagnes.
Google Mobile Advertising SpecialistIn de Mobile Advertising kennistest worden algemene en gevorderde concepten behandeld voor adverteren op mobiele apparaten. Aan bod komen onder meer advertentie-indelingen, bieden en targeting, en de meting en optimalisatie van campagnes.
Google Video Advertising SpecialistIn de Video Advertising kennistest worden algemene en gevorderde concepten behandeld, waaronder praktische tips voor het maken, beheren, meten en optimaliseren van campagnes met videoadvertenties op YouTube en het web.
Google Shopping Advertising SpecialistIn de Shopping Advertising kennistest worden algemene en gevorderde concepten behandeld, waaronder het maken van een Merchant Center-account en product datafeed, en het maken en beheren van Shopping campagnes.

 

De campagne staat live en de klikken komen binnen. Nadat de campagne is opgezet en draait beheert onze Google Ads specialist geconcentreerd het account. Dit gebeurt over het algemeen één keer per maand. De vertoningen, klikken en conversies worden geanalyseerd. De belangrijkste gegevens waar onze specialist naar kijkt zijn:

  • Vertoningen
  • Klikken
  • Doorklik ratio
  • Kosten per klik
  • Gemiddelde positie
  • Biedingen van de zoekwoorden
  • Zoekopdrachten
  • Conversies
  • Conversie kosten

Op basis van de resultaten bepaalt de Google Ads specialist (ook wel Google Adwords specialist) welke wijzigingen er worden doorgevoerd. Mogelijke wijzigingen zijn:

  • Zoekopdrachten toevoegen/uitsluiten
  • Bod verhogen/verlagen van zoekwoorden
  • Nieuwe advertentie tekst toevoegen
  • Advertentie extensies toevoegen/wijzigen
  • Nieuwe banner set inregelen

Deze wijzigingen worden samengevat in een e-mail die je ieder maand van de consultant ontvangt.

3. Optimalisatie op basis van de doelstellingen van je bedrijf

Wij vinden het ontzettend belangrijk om waardevol voor onze klanten te zijn. Onze Google Ads specialist probeert daarom jouw budget zo goed mogelijk in te zetten. Dit betekent niet automatisch dat hij opzoek gaat naar zoveel mogelijk klikken, maar naar relevante klikken. Hij richt zich op het bezoek dat hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd is in jouw product/dienst. Samen met jou bepalen we vooraf het doel van de Google Ads campagne. Mogelijk doelstellingen voor je campagne kunnen zijn:

  • Zoveel mogelijk producten verkopen voor een zo’n laag mogelijk prijs via Google Ads.
    • Samen kijken we vooraf wat je gemiddelde marge per order is. Met die marge in het achterhoofd is makkelijker te bepalen wat de maximale Google Ads kosten per verkoop mogen zijn. De Google AdWords specialist kan hiermee de campagne juist aansturen.
  • Meer oriënterend verkeer naar de website krijgen.
    • De Google AdWords specialist hoort graag van jou met wat voor vragen de meeste bezoekers op de website komen. Op basis daarvan kan hij beter inschatten wat voor zoekopdrachten deze mensen intikken in Google. Deze zoekopdrachten worden vervolgens verwerkt in de campagne.
  • Bezoekers op de website die geen offerte hebben aangevraagd of bestelling hebben geplaatst opnieuw benaderen.
    • Een remarketing campagne is hier uitermate geschikt voor. Hiermee krijgen eerdere website bezoekers buiten Google jouw advertentie nogmaals te zien. Je vergroot je online zichtbaarheid, blijft on top of mind bij potentiële klanten en lijkt een nog belangrijker bedrijf omdat ze je overal tegenkomen. De consultant bepaalt samen met jou wat voor boodschap je deze personen wilt laten zien. Vervolgens worden er zowel tekst advertenties als banners gemaakt.

4. Eigen dashboard met 24/7 online inzicht

Als klant bij Stramark krijgt je je eigen dasboard met log in. Hier kan je op ieder moment van de dag de belangrijkste Google Ads resultaten bekijken. Het grote voordeel is dat het dashboard heel overzichtelijk is. In één oogopslag zie je hoe je ervoor staat. Je kan zelf de datum aanpassen en het hele rapport als PDF exporteren op één A4’tje. Ideaal om bijvoorbeeld te laten zien tijdens vergaderingen.

5. Maandelijks rechtstreeks contact met de consultant

Stramark vindt het belangrijk om transparant te zijn. Heldere afspraken en frequente communicatie zijn hier onderdeel van. Naast het beheer krijg je ieder maand een e-mail van de consultant met daarin:

  • Belangrijkste doorgevoerde wijzigingen in het Google Ads account
    • Nieuwe tekst advertenties geschreven en toegevoegd, 12 nieuwe zoekwoorden toegevoegd en 8 irrelevante zoekopdrachten uitgesloten.
  • Vragen over het bedrijf/product/dienst
    • Vorige maand zijn er 7 offerte aanvragen gemeten. Waren dit waardevolle aanvragen?
  • Concrete voorstellen om het account nog beter te maken
    • Je gaf aan dat je liever gebeld wordt dan dat mensen een contactformulier invullen. Wellicht is het verstandig om een call extensie toe te voegen aan de advertenties. Hiermee kan je telefoonnummer worden vertoond naast je advertentie. Mobiele gebruikers kunnen zelfs direct met je bellen vanuit Google.

Naast de maandelijkse e-mail kan de consultant er ook voor kiezen je op te bellen met een aantal vragen. Ook nodigen wij onze klanten 1 á 2 keer per jaar op ons kantoor uit om de resultaten door te spreken en de focus voor de komende periode helder te krijgen.

Waarom een Google Ads specialist bij Stramark?

Een goede Google Ads campagne vraagt om vakkennis die binnen je eigen bedrijf vaak niet aanwezig is. Bij Google Adwords Bureau Stramark wel. Ons team bestaat uit 8 consultants, ieder met zijn eigen specialisme. Doordat wij gewerkt hebben voor verschillende klanten in diverse branches hebben we jarenlange ervaring opgebouwd. Hierdoor weten we wat wel of juist niet werkt. Omdat onze Google Ads fulltime met hun vakgebied bezig zijn zitten ze met hun neus bovenop de nieuwste ontwikkelingen. Voordat we aan de slag gaan wordt er een helder Google Ads plan opgesteld om gestructureerd en doelgericht te kunnen werken. Daarvoor zijn specifieke tools nodig, en die kunnen vrij prijzig zijn voor het mkb. Wij hebben ze al in huis zodat jij ervan kunt profiteren. Ten slotte vraagt het opzetten en beheren van je campagne om tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan je eigen business. Win tijd door het over te laten aan onze Google Ads consultants. Jij denkt mee met de strategie, dan voeren zij het uit. Dat resulteert op haar beurt in focus. Wanneer je het uitbesteedt werk je productiever en doen we beide waar we goed in zijn.

Ben jij op zoek naar een Google AdWords specialist Amsterdam of ben je nog niet helemaal overtuigd? Wij nodigen je graag uit voor een vrijblijvend gesprek bij ons op kantoor in Amsterdam. Bij dit gesprek maak je ook direct kennis met een van de Ads consultants (Google Adwords specialisten) die je campagne gaat opzetten en beheren. Neem gerust contact met ons op!

Call Now Button