SEO Content Marketing

Vrijblijvend advies?
Vraag het aan ons

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bedrijven die effectief SEO Content Marketing hanteren, verbeteren hun vindbaarheid en hun relevantie voor hun doelgroep. Dat leidt uiteindelijk tot hogere conversie en meer omzet. Stramark helpt je bij het opzetten en uitvoeren van een goede Content Marketing Strategie. Hoe, dat leggen we je hieronder uit.

Wat is SEO Content Marketing?

SEO Content Marketing is het aanbieden van relevante informatie (content), via het juiste kanaal (website, Facebook, Twitter, tijdschrift, krant, tv), op het juiste moment en voor het juiste publiek. Het doel van content marketing is om je doelgroep tijdens het gehele koopproces te informeren, overtuigen en als ultieme doel je doelgroep te converteren tot loyale klanten.

De impact van Content Marketing op SEO

Door regelmatig nieuwe, verse en relevante informatie te verschaffen aan je doelgroep trek je nieuw verkeer naar je website toe.

  • Nieuwe SEO content op website = Google waardeert verse content (je bent een actief bedrijf) en je gebruikers ook!
  • Relevante content = Google waardeert websites die relevante antwoorden geven op zoekopdrachten.
  • Meer informatie x Meer onderwerpen = Meer klanten.
  • Bied klanten de juiste informatie op het juiste moment.

Kortom: relevant verkeer zorgt voor lagere bouncerates, langer bezoek op de website, meer bezoek op de website. Toegevoegde waarde door meer relevante content is essentieel voor zoekmachine optimalisatie. Content marketing helpt je het proces van contentcreatie te stroomlijnen.

Maak een SEO Content Marketingstrategie

De grootste uitdaging in content marketing is om het juiste moment te kiezen om prospects content voor te schotelen. Bij een goede content marketingstrategie is er dus een planning. Analyseer alle onderwerpen die relevant zijn en die per fase in het koopproces worden bepaald.

Content marketing tijdens het koopprocesContent tijdens de diverse stadia van het koopproces

Verschaf prospects en klanten tijdens het hele koopproces informatie. Dit kan bijvoorbeeld in het geval van een tuinwebsite zijn; video’s over welke planten wanneer gesnoeid worden en hoe dat moet, een zaaikalender, informatie over ongedierte en de bestrijding daarvan. Informatie over het planten, oogsten en onderhouden van diverse planten. Allemaal contentzaken die belangrijk zijn voor, tijdens en na het koopproces. Je biedt dus zowel prospects, huidige klanten als loyale klanten voortdurend de content die voor hen zo nuttig is.

Content voor bepaalde omstandigheden

Het weer is van invloed op websiteverkeer

content marketing ad hocAd hoc-gebeurtenissen kunnen een enorme boost geven aan websiteverkeer. Het weer is een goed voorbeeld waar je als marketeer op in kan spelen. Ter illustratie; Een schoenmaker die schaatsen slijpt, wil vindbaar zijn op schaatsen slijpen + woonplaats als zoekterm. Door vooraf hier een artikel voor te maken, zal het verkeer naar de website een enorme boost krijgen wanneer het gaat vriezen. Als je die content pas maakt als het al vriest, loop je feitelijk al klanten mis.

Feestdagen kunnen je helpen aan extra omzet
Ook feestdagen zijn een mooi voorbeeld op basis waarvan er eenvoudig content gecreëerd kan worden. Denk aan Sinterklaas, Kerst, Moederdag, Vaderdag, Valentijnsdag en Pasen. Hiervoor is bijvoorbeeld e-mail marketing een ideaal middel om specifieke content aan je klanten te serveren. Ook dit is heel makkelijk in een content marketingstrategie in te plannen.

content creatieInspelen op externe factoren die invloed hebben op je bedrijf
Het wijzigen van het btw-tarief voor aannemers naar 6 procent is bijvoorbeeld een mooie aanleiding voor bouwbedrijven en aannemers om een artikel op hun website te plaatsen. Door klanten te informeren dat verbouwen voordeliger is, creëer je toegevoegde waarde voor je klant met extra content. Ook andere nieuwsfeiten kun je aangrijpen om het verkeer naar een website te bevorderen. Een concurrerende vliegmaatschappij die een staking bij Air-France aangrijpt door te adverteren; “Wij vliegen wel. Bovendien zijn wij ook goedkoper” is daarvan een voorbeeld.

verdubbel je content met content marketing

SEO Content verdubbelen is een eenvoudige tactiek voor extra verkeer

Door je content te verdubbelen, kun je op een makkelijke en relatief snelle manier zorgen voor meer traffic naar je website. Probeer bijvoorbeeld nieuwe categorieën te maken op basis van huidige categorieën. Een voorbeeld is: papaverzaden en klaprooszaden. Dezelfde producten maar 2 verschillende zoektermen. Of kniebrace en kniebandage, deze verschillen wel iets maar de consument weet vaak het verschil niet. Je wilt zo breed mogelijk vindbaar worden. Onderzoek dus of bepaalde synonieme termen van toepassing zijn voor je website!

TAGS:
content optimalisatie
content seo
content in seo
SEO content marketing plan voorbeeld
content marketingplan opstellen
content marketing bureau amsterdam
website content optimaliseren
voorbeelden content marketing
seo content tips
content & seo
content marketing voorbeelden
seo and content marketing
content optimaliseren
seo-content
SEO content marketing tips
content marketing for seo
google seo content
SEO content marketing strategie