Content Marketing Bureau

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

Bedrijven die effectief SEO content marketing hanteren, verbeteren hun vindbaarheid en zijn relevanter voor hun doelgroep. Dat leidt uiteindelijk tot hogere conversie en meer omzet. Maar lang niet alle content die we om ons heen zien is effectief. Content met de juiste boodschap, op het juiste moment én voor de juiste doelgroep. Daarmee onderscheid je je van de concurrent. Om tot deze combinatie te komen heb je een goede content marketing strategie nodig. Content marketing bureau Stramark kan je helpen met gedegen content marketing advies. We werken samen aan het opzetten en uitvoeren van een strategie die bij jouw bedrijf past. Wil jij het verschil maken? We leggen hieronder uit hoe we aan de slag gaan met de beste content voor jou!

Wat is SEO content marketing?

Iedereen heeft het tegenwoordig over content, maar wat is het eigenlijk? Content gaat over inhoud en kun je in verschillende vormen aantreffen. Hierbij kan gedacht worden aan de tekst op een website, social media posts, kerstrecepten in een supermarkt magazine, blog teksten, etc. Ook die ene pakkende zin in een banner advertentie valt onder het begrip content. SEO content marketing is het aanbieden van die content via het juiste kanaal (website, Facebook, Twitter, tijdschrift, krant, tv), op het juiste moment en voor het juiste publiek. Het doel is om je doelgroep tijdens het gehele koopproces te informeren, overtuigen met als ultieme doel je doelgroep te converteren tot loyale klanten.

Content marketing: de sleutel tot succes!

De klant staat dus centraal bij deze vorm van marketing. Het gaat niet om de verkoop van producten of diensten die je aanbiedt. Hoewel dit in eerste instantie het doel is van online marketing, zorg je met kwalitatieve content in een later stadium pas voor verkoop. Hoe dat in zijn werk gaat? Wanneer je consistent content van hoge kwaliteit publiceert wek je vertrouwen op bij mensen. Hierdoor zullen zij zich verbonden voelen en jou als autoriteit gaan zien. Dit kan mond-tot-mondreclame als gevolg hebben en op haar beurt zorgen voor meer conversie.

Daarnaast is een goede contentstrategie niet alleen belangrijk voor het succesvol verspreiden van content. Een doordachte contentstrategie legt ook de basis voor succesvolle SEA en SEO. De strategie zet online doelstellingen om in waardevolle content.

SEO & content marketing

Ben je actief bezig met het produceren van content, dan heeft dit ook impact op SEO marketing. Door regelmatig nieuwe en relevante informatie te verschaffen aan je doelgroep trek je nieuw verkeer naar je website toe. Content marketing SEO werkt als volgt:

  • Nieuwe SEO content op je website; zowel Google als gebruikers waarderen verse content want dit laat zien dat je een actief bedrijf bent.
  • Relevante content; Google waardeert websites die relevante antwoorden geven op zoekopdrachten.
  • Meer informatie, over meer onderwerpen, resulteert in meer klanten.
  • De inhoud sluit niet alleen aan op de behoeftes van jouw doelgroep, maar het wordt ook getoond op de plek waar zij zich bevinden.

Kortom: relevant verkeer zorgt voor lagere bounce rates, meer bezoek op de website en langer bezoek op de website. Toegevoegde waarde door meer relevante content is essentieel voor zoekmachine optimalisatie. Content marketing helpt je het proces van contentcreatie te stroomlijnen.

Maak een SEO content marketingstrategie

De grootste uitdaging in SEO content marketing is het juiste moment kiezen om potentiële klanten content voor te schotelen. Zij doorlopen verschillende fases in de customer journey en hebben in iedere fase een andere behoefte. Een gerichte benadering is daarom van groot belang. Dat vraagt om een doordachte strategie met een planning. Analyseer alle onderwerpen die relevant zijn aan de hand van de verschillende fases van het koopproces.

Content tijdens de diverse stadia van het koopproces

Aan de hand van het STDC-model van Google kunnen we uitleggen hoe mensen te beïnvloeden zijn in verschillende fases van het koopproces. Dit wordt ook wel het ‘See, Think, Do, Care model’ genoemd. Verschaf potentiële en huidige klanten tijdens het hele koopproces informatie. We verduidelijken het graag aan de hand van een tuinwebsite.

Fase 1: See

In de eerste fase hebben mensen interesse in een bepaald product. Door met content antwoord te geven op hun vragen of problemen creëer je de noodzaak van jouw product. Zoeken mensen op ‘heg snoeien’? Zorg dan dat jij content publiceert die hierop aansluit. Bijvoorbeeld door een artikel te schrijven over wanneer je het beste kunt snoeien, hoe je dat moet doen en welk gereedschap hiervoor nodig is. Een content bureau of content creatie bureau kan je hierbij helpen.

Fase 2: Think

Mensen gaan vervolgens op onderzoek uit en vergelijken producten van verschillende aanbieders. Het is belangrijk dat jij eruit springt en overtuigt dat jouw product de beste is. Kennis gerelateerde content zoals specialistische artikelen of reviews werken in dit geval goed. Hiermee laat je zien dat je weet waar je over praat en zo creëer je autoriteit. Laat bijvoorbeeld een blog schrijven door een content marketing specialist waarin verschillend tuingereedschap uiteen wordt gezet.

Fase 3: Do

Tijdens de derde fase gaan mensen over tot aankoop. De beloftes die je in eerdere fases hebt gemaakt zal je nu moeten nakomen. Heb je een beeld gecreëerd dat je het betreffende product bij jou makkelijk en snel online kunt bestellen? Zorg dan voor een aankoopproces dat soepel verloopt. Om de potentiële klant te verleiden tot aankoop van jouw product kun je ze een mailing sturen.

Fase 4: Care

Van klanten wil je loyale klanten maken. Maak bijvoorbeeld een zaaikalender, geef informatie over ongedierte en de bestrijding daarvan. Of verschaf informatie over het planten, oogsten en onderhouden van diverse planten. Allemaal contentzaken die belangrijk zijn voor, tijdens én na het koopproces. Je biedt dus zowel prospects, huidige klanten als loyale klanten voortdurend de content die voor hen zo nuttig is. Hiermee raken ze meer betrokken met jouw merk en profiteer jij op den duur van positieve mond-tot-mondreclame.

Content voor bepaalde omstandigheden

Het weer is van invloed op websiteverkeer

content marketing ad hoc

Ad hoc gebeurtenissen kunnen een enorme boost geven aan je websiteverkeer. Het weer is een goed voorbeeld waar je als marketeer op in kan spelen. Ter illustratie: een schoenmaker die schaatsen slijpt, wil vindbaar zijn op ‘schaatsen slijpen + woonplaats’ als zoekterm. Door hier vooraf een artikel over te schrijven, zal het verkeer naar de website een enorme boost krijgen wanneer het gaat vriezen. Als je die content pas maakt als het al vriest, loop je klanten mis.

Feestdagen kunnen je helpen aan extra omzet

Ook feestdagen zijn een mooi voorbeeld op basis waarvan er eenvoudig content gecreëerd kan worden. Denk aan Sinterklaas, Kerst, Moederdag, Vaderdag, Valentijnsdag en Pasen. E-mail marketing een ideaal middel om specifieke content aan je klanten te serveren. Ook dit kun je gemakkelijk in een content marketingstrategie inplannen.

Inspelen op externe factoren die invloed hebben op je bedrijf

content creatie.Het wijzigen van het btw-tarief voor aannemers naar 6 procent is een mooie aanleiding voor bouwbedrijven en aannemers om een artikel op hun website te plaatsen. Door klanten te informeren dat verbouwen voordeliger is, creëer je met extra content toegevoegde waarde voor je klant. Ook andere nieuwsfeiten kun je aangrijpen om het verkeer naar je website te bevorderen. Een concurrerende vliegmaatschappij die een staking bij Air-France aangrijpt door te adverteren met “Wij vliegen wel. Bovendien zijn wij ook goedkoper.” is daar een goed voorbeeld van.

SEO content verdubbelen voor extra verkeer

verdubbel je content met content marketing

Door je content te verdubbelen, kun je op een gemakkelijke en relatief snelle manier zorgen voor meer verkeer naar je website. Probeer bijvoorbeeld nieuwe categorieën te maken op basis van huidige categorieën. Denk aan papaverzaden en klaprooszaden. Het zijn dezelfde producten maar er zijn 2 verschillende zoektermen mogelijk. Of kniebrace en kniebandage. Deze verschillen wel iets maar de consument weet vaak het verschil niet. Je wilt zo breed mogelijk vindbaar zijn. Onderzoek dus of bepaalde synoniemen van toepassing zijn voor jouw website!

Content marketing uitbesteden?

Je kunt natuurlijk zelf aan de slag met je contentstrategie en het creëren van content. Een echt goede strategie past bij je bedrijf, wordt geplaatst op de juiste kanalen én is consistent. Ook het maken van de content zelf is een vak apart, SEO copywriting bijvoorbeeld. Bij het schrijven van kwalitatief goede teksten voor consumenten in de eerste fase van de klantreis is zoekwoordenonderzoek nodig. Je wilt immers weten waar zij naar zoeken. Dat vraagt om specialistische kennis.

Daarom is content marketing een vakgebied dat je wellicht liever uitbesteedt aan Stramark – SEO content marketing bureau Amsterdam. Ons team bestaat uit 8 consultants, ieder met zijn eigen specialisme. Doordat wij gewerkt hebben voor verschillende klanten in diverse branches hebben we jarenlange ervaring opgebouwd. Hierdoor weten we wat wel of juist niet werkt en hebben we verstand van content creatie, content optimalisatie en copywriting. Zo kunnen we jou voorzien van gedegen advies content marketing. Samen met onze specialisten zet je een strategie op aan de hand van een content marketing plan. Jij denkt mee, dan voeren zij het uit. Voor de uitvoering zijn specifieke tools nodig, en die kunnen vrij prijzig zijn voor het mkb. Wij hebben ze al in huis zodat jij ervan kunt profiteren. Ten slotte vraagt écht goede content marketing en het onderhouden ervan om tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan je eigen business. Win tijd door het over te laten aan onze content marketing consultants. Dat resulteert op haar beurt in focus. Wanneer je het uitbesteedt werk je productiever en doen we beide waar we goed in zijn. Vertel ons jouw verhaal, dan gaan we aan de slag!

Call Now Button