6. Meetbare resultaten
Een groot voordeel van online marketing is dat alle marketingactiviteiten goed te meten zijn. Met ranking tools en Google Analytics kun je bijvoorbeeld veel informatie krijgen over je doelgroep en website. Het interpreteren van alle data is echter niet eenvoudig en vraagt om specifieke kennis. Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen: een online marketingbureau is goed met zulke cijfertjes. Zij kunnen je heldere rapporten sturen met daarin de progressie, kansen en uitdagingen. Op basis van de resultaten kun je je doelen vervolgens aanscherpen.
7. Continuïteit
Bij het opstarten van een effectieve online marketingcampagne kun je wel wat hulp gebruiken, maar het resultaat dat je behaalt is niet blijvend. Online marketing is een ongoing proces, je moet er continu aan blijven werken. Samen met een bureau kun je zorgen dat jouw SEO en SEA campagnes goed onderhouden worden. Zij hebben de verantwoordelijkheid, jij hoeft enkel te controleren.
8. Focus
Online marketing uitbesteden resulteert in focus. Zo kan iedereen binnen jouw bedrijf zich richten op zijn of haar kerntaken. En jij als ondernemer natuurlijk ook. Door het uit te besteden werk je productiever en kun jij je op het ondernemen blijven richten. Stramark regelt jouw online marketing. Daar hoef jij je dus geen zorgen meer over te maken.
9. Schaalbaarheid
Samen met een online marketing bureau richt je jouw campagne zo goed mogelijk in om het maximale resultaat te behalen. Als je campagne eenmaal succesvol is kan deze gemakkelijk worden uitgebreid zonder dat dit veel kosten met zich meebrengt. De eerste investering kan kostbaar zijn maar op lange termijn zul je hiervan profiteren.
10. Tijdwinst
Een écht goede online marketingcampagne vraagt tijd. Zoals eerder gezegd moet je er continu aan blijven werken. Dit kun je allemaal zelf doen maar je wint tijd als je het overlaat aan de experts. Jij bemoeit je enkel met de strategie, zij voeren het uit. Win-win toch?