Online Marketing uitbesteden

In de online wereld wil jij voorop lopen en alle online mogelijkheden zo goed mogelijk toepassen. Tegelijkertijd wil je zoveel mogelijk tijd in je bedrijf steken. Dat vraagt om keuzes. Ga je zelf aan de slag of besteed je de online marketingactiviteiten uit? Misschien duizelt het je inmiddels, want zoveel vormen van online marketing om uit te kiezen is niet niks. Bovendien komen er steeds meer nieuwe mogelijkheden bij. Daar ligt de kracht van Stramark. Wij hebben alle kennis in huis om de juiste marketingmix samen te stellen én zijn op de hoogte van de laatste trends. Twijfel je? We geven je graag 10+ redenen waarom online marketing uitbesteden een effectieve investering kan zijn.

Waarom online marketing uitbesteden?

1. Expertise

Een effectieve online marketingcampagne vraagt om specifieke kennis over de verschillende onderdelen van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan SEO of SEA. Hiermee kun je snel meer verkeer te genereren naar je website. Wist je dat 80% van jouw websitebezoekers je vindt via zoekmachines zoals Google? Dan moet je wel in de top 3 betaalde en onbetaalde zoekresultaten verschijnen. Sta je hier niet in, dan doe je niet mee. Om dat te realiseren moet alles kloppen, bijvoorbeeld het gebruik van de juiste keywords voor jouw specifieke markt (SEO) in combinatie met zoekmachine adverteren (SEA). Dat vraagt om vakkennis die een allround marketeer binnen je eigen bedrijf vaak niet bezit. Waar het voor het MKB vrijwel onmogelijk is om alle vaardigheden onder één dak te hebben, heeft een online marketingbureau meerdere specialisten in huis. Ieder met zijn eigen expertise. Denk aan SEO, SEA, linkbuilding, conversie optimalisatie en nog veel meer. Door online marketing uit te besteden kan een heel team van specialisten voor jou aan de slag. Zo kan jij de strijd op het internet aan!

2. De beste marketingtools

Online marketing vraagt om specifieke tools, en die kunnen best prijzig zijn. Zeker voor kleine of middelgrote bedrijven. Gespecialiseerde marketingbureaus hebben de meeste tools al in huis. Maak daar dus gebruik van!

3. Frisse blik

Schakel je een online marketing bureau in, dan wordt jouw bedrijf vanuit een ander perspectief bekeken. Wellicht krijg je confronterende feedback maar dit kan erg waardevol zijn. Nieuwe inzichten kunnen een boost zijn voor jouw organisatie.

4. Sneller & Kostenefficiënt

Een fulltime medewerker inschakelen binnen je eigen bedrijf kost vaak meer dan wanneer je een online marketing bureau inhuurt. Een team van specialisten kan vaak effectiever zijn, voor een lager budget. Zij kunnen werkzaamheden sneller uitvoeren omdat de benodigde kennis aanwezig is.

5. Ervaring

Een gespecialiseerd bureau heeft kennis over specifieke onderdelen . Ze zijn de hele dag bezig met hun vakgebied. Niet zo gek dus dat zij veel meer ervaring hebben dan jij. Bovendien hebben ze gewerkt voor verschillende klanten in diverse branches. Die ervaring kan voor jouw bedrijf zeer waardevol zijn.

6. Meetbare resultaten

Een groot voordeel van online marketing is dat alle marketingactiviteiten goed te meten zijn. Met ranking tools en Google Analytics kun je bijvoorbeeld veel informatie krijgen over je doelgroep en website. Het interpreteren van alle data is echter niet eenvoudig en vraagt om specifieke kennis. Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen: een online marketingbureau is goed met zulke cijfertjes. Zij kunnen je heldere rapporten sturen met daarin de progressie, kansen en uitdagingen. Op basis van de resultaten kun je je doelen vervolgens aanscherpen.

7. Continuïteit

Bij het opstarten van een effectieve online marketingcampagne kun je wel wat hulp gebruiken, maar het resultaat dat je behaalt is niet blijvend. Online marketing is een ongoing proces, je moet er continu aan blijven werken. Samen met een bureau kun je zorgen dat jouw SEO en SEA campagnes goed onderhouden worden. Zij hebben de verantwoordelijkheid, jij hoeft enkel te controleren.

8. Focus

Online marketing uitbesteden resulteert in focus. Zo kan iedereen binnen jouw bedrijf zich richten op zijn of haar kerntaken. En jij als ondernemer natuurlijk ook. Door het uit te besteden werk je productiever en kun jij je op het ondernemen blijven richten. Stramark regelt jouw online marketing. Daar hoef jij je dus geen zorgen meer over te maken.

9. Schaalbaarheid

Samen met een online marketing bureau richt je jouw campagne zo goed mogelijk in om het maximale resultaat te behalen. Als je campagne eenmaal succesvol is kan deze gemakkelijk worden uitgebreid zonder dat dit veel kosten met zich meebrengt. De eerste investering kan kostbaar zijn maar op lange termijn zul je hiervan profiteren.

10. Tijdwinst

Een écht goede online marketingcampagne vraagt tijd. Zoals eerder gezegd moet je er continu aan blijven werken. Dit kun je allemaal zelf doen maar je wint tijd als je het overlaat aan de experts. Jij bemoeit je enkel met de strategie, zij voeren het uit. Win-win toch?

11. Up-to-date van ontwikkelingen in de markt

Met de komst van online marketing is er de afgelopen jaren veel veranderd in het medialandschap. We zijn er echter nog niet, de ontwikkelingen zullen de komende jaren namelijk doorzetten. Jij wilt als ondernemer alle online mogelijkheden met beide handen aangrijpen, maar daarvoor moet je wel op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Daar ligt de kracht van een online marketingbureau. Zij zitten er met hun neus bovenop en zijn daardoor altijd op de hoogte van de laatste trends.

12. Contact met de websitebouwer

Bij Stramark merken we dat het contact tussen de klant en de websitebouwer vaak stroef verloopt. Beiden hebben onvoldoende kennis van elkaars vakgebied waardoor onduidelijkheid ontstaat. Een bureau kan hierbij de juiste schakel zijn. Onze specialisten begrijpen de techniek achter de website en kunnen direct communiceren met de websitebouwer.

Wat kun je uitbesteden?

Waarschijnlijk heb je de telefoon nu in je hand om ons een belletje te geven. Maar welke online marketingactiviteiten kun je eigenlijk aan ons uitbesteden? Wij kunnen je helpen op alle vlakken, maar wel in de volgende volgorde waar we heilig in geloven:

  1. AdWords – Betaald hoog staan in Google
  2. SEO – Onbetaald hoog in Google
  3. SEO Copywriting – Vertellen wat je verkoopt
  4. Conversie Optimalisatie – Verbeteren aantal verkopen
  5. Contentmarketing – Laten zien dat je expert bent
  6. Linkbuilding – Verbeteren van de online reputatie
  7. Remarketing – Zorg dat je niet vergeten wordt
  8. Display Advertising – Bereik de doelgroep
  9. Social Media Marketing – Bereik de doelgroep op social
  10. E-mailmarketing – Bereik je (oud) klanten.

Zie je door de bomen het bos niet meer? Neem dan vooral contact met ons op. Samen kijken we waar de kracht van jouw business ligt en waar potentie voor groei zit. We leggen je graag uit wat de huidige situatie is, wat we willen bereiken en hoe we dit vervolgens gaan aanpakken.

Online marketing uitbesteden: gedeeltelijk of volledig?

Bij Stramark kan het allebei. Heb je iemand in dienst die onze adviezen kan uitvoeren? Dan gaan onze consultants in de adviesstoel zitten. Geef je liever alles uit handen? Dat kan natuurlijk ook. Onze online marketing consultants kunnen direct communiceren met de websitebouwer waardoor jij er geen omkijken naar hebt. In sommige gevallen voeren we zelf wijzigingen in het CMS door.

Waar je ook voor kiest, we zijn benieuwd naar jouw uitdaging. Neem daarom vrijblijvend contact op met Online Marketing Bureau Stramark. We helpen je graag verder!

Call Now Button