Online Marketing uitbesteden of zelf doen?

Als  scale-up ben je niet meer in het beginstadium van je bedrijf, maar je bent wel op zoek naar manieren om te groeien en je omzet te verhogen. Effectieve online marketing helpt daarbij. Maar de vraag is: ga je je online marketing uitbesteden of wil je het zelf doen? 

Wij geven je daarom graag de voor- en nadelen van het uitbesteden van je online marketing. Zo maak je zelf een weloverwogen beslissing.

Hoog in Google komen?

Laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Online marketing uitbesteden? 12 redenen om het wél te doen

Het inhuren van een gespecialiseerd online marketingbureau kan leiden tot betere resultaten, meer focus op kernactiviteiten, kostenbesparingen en meer. Hieronder geven we je de 12 specifieke voordelen waarom online marketing uitbesteden voordelig kan zijn voor je scale-up:

1. Expertise

De online marketingbehoeften van scale-ups zijn vaak diverser dan die van start-ups. Dat vraagt om vakkennis en vaardigheden die een allround marketeer binnen je eigen bedrijf meestal niet bezit. Gelukkig kun je daarom je online marketing uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau. Zulke online marketingbureaus beschikken over een team van specialisten met elk hun eigen expertise. Denk hierbij aan SEO, SEA, linkbuilding, conversieoptimalisatie en nog veel meer.

Door online marketing uit te besteden kan jouw scale-up sneller groeien en de concurrentie voorblijven. Zo kan jij de strijd op het internet aan! 

2. Toegang tot geavanceerde marketingtools

Effectieve online marketing vraagt om specifieke tools. Maar deze zijn vaak behoorlijk prijzig. Gespecialiseerde marketingbureaus bezitten de meeste tools al. Waarom zou je daar dan geen gebruik van maken? Want op die manier houd je meer geld over voor zaken zoals productontwikkeling, automatisering en het aannemen van nieuwe medewerkers.

3. Frisse blik van buitenaf

Het uitbesteden van je online marketing aan een extern bureau zorgt voor een frisse blik op jouw bedrijf. Dit kan leiden tot waardevolle nieuwe inzichten die jouw  scale-up een boost kunnen geven.

4. Efficiëntie en kostenbesparing

Een fulltime marketeer aannemen is vaak duurder dan een online marketingbureau inhuren. Voor scale-ups biedt zo’n bureau een team van specialisten die effectiever én voordeliger werken. Met hun ruime vakkennis werken ze namelijk vlotter, wat jou vervolgens weer tijd en geld bespaart.

5. Brede ervaring in diverse sectoren

De mensen die bij online marketingbureaus werken, leven voor hun vak. Ze werken dagelijks met specifieke online marketingtools  en herkennen moeiteloos de kansen en valkuilen in verschillende sectoren. Dankzij hun werk voor diverse klanten en branches, brengen ze waardevolle expertise naar jouw scale-up.

“De samenwerking met Stramark bevalt ons erg goed. Wij zijn zeer tevreden met de resultaten die zij voor ons behalen op het gebied van SEO en SEA.”

Willem Jan Kraanen
Directeur Texelana

6. Meetbare resultaten en waardevolle inzichten

Online marketing biedt meetbare resultaten. Ranking tools en Google Analytics geven waardevolle inzichten in je marktpositie en jouw websiteprestaties. Maar: data interpreteren vraagt om expertise. Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen: een online marketingbureau is goed met zulke cijfertjes. Online marketingbureaus leveren heldere rapporten over progressie, kansen en uitdagingen. Hierdoor kun jij je bedrijfsdoelen vervolgens beter aanscherpen en datagedreven beslissingen nemen.

7. Continuïteit van je online marketing

Online marketing is een ongoing process, je moet er continu aan blijven werken. Samen met een bureau onderhoud je SEO en SEA campagnes optimaal: zij nemen de verantwoordelijkheid, jij hoeft alleen te controleren.

8. Focus op kernactiviteiten

Online marketing uitbesteden resulteert in focus binnen je organisatie. In plaats van te veel tijd kwijtraken aan online marketing, houdt iedereen zich bezig met hun kernactiviteiten. 

Jij concentreert je gewoon op het verder ontwikkelen van je bedrijf en het managen van je team. En ondertussen zorgt het marketingbureau voor de online zichtbaarheid en het aantrekken van potentiële klanten.

Dit leidt uiteindelijk tot een verhoogde productiviteit en betere bedrijfsresultaten.

9. Schaalbaarheid en flexibiliteit

Een succesvolle marketingcampagne schaal je eenvoudig op. Tenminste, voor een online marketingbureau is dat eenvoudig. Zo profiteert jouw scale-up van online verkoopgroei zónder dat dit leidt tot aanzienlijke extra kosten.

10. Flinke tijdsbesparing

Tijd is een kostbare bron voor scale-ups. Je hebt je handen nu vol aan het bedenken en uitvoeren van strategische groeiplannen. Maar een effectieve online marketingcampagne vergt tijd en inspanning. Waarom zou je hier je kostbare tijd aan verliezen? Laat experts dit werk doen. Jij houdt je dan alleen met de strategie bezig, en zij voeren het uit. Win-win, toch?

SEO aanpak:
Wij hebben de medewerkers van Technisol Isolatie een workshop gegeven om hun te ondersteunen met het schrijven van SEO waardige landingspagina’s. Hiernaast hebben wij met de livegang van de nieuwe website geholpen om alles vlot te laten verlopen. Dit hebben we door middel van analyses en URL checks gedaan.

11. Blijf bij met marktontwikkelingen

In de wervelende wereld van online marketing verandert alles in een oogwenk. Als scale-up wil je natuurlijk steeds de nieuwste technieken benutten. Een online marketingbureau houdt alle trends en innovaties nauwlettend in de gaten. Met onze up-to-date kennis zorgen we ervoor dat jouw marketingstrategie altijd actueel blijft.

12. Soepele communicatie met de websitebouwer

Soms lijkt het alsof klanten en websitebouwers beiden een andere taal spreken. Misverstanden ontstaan makkelijk, doordat beide partijen elkaars vakgebied niet helemaal begrijpen. Een online marketingbureau zoals Stramark vormt hierin de perfecte schakel. Onze specialisten spreken zowel jouw taal als die van de websitebouwer. Zo zorgen we voor een vlotte communicatie en een naadloze samenwerking.

 

Online marketing uitbesteden als scale-up: 2 nadelen

1. Beperkte kennisopbouw binnen de organisatie

Wanneer je je online marketing uit handen geeft, groeit de kennis binnen je bedrijf natuurlijk wat minder snel. Maar hier is eventueel een goede oplossing voor: besteed je online marketing deels uit. Laat een intern teamlid nauw samenwerken met het marketingbureau. Zo vang je dit dan mooi op.

2. Minder kennis over de producten of diensten

Externe bureaus weten mogelijk minder over jouw unieke producten of diensten. Dit vinden scale-ups vaak wat spannend. Logisch natuurlijk. Want als dit fout loopt, kost het je weer waardevolle uren om deze problemen op te lossen. 

Een goed marketingbureau zal dit vervelende scenario voorkomen: Stramark houdt bijvoorbeeld een uitgebreide intake, analyseert je website grondig én doet een gedegen concurrentie-onderzoek. Zo leren we jouw scale-up en de markt door en door kennen.

 

Online marketing uitbesteden: gedeeltelijk of volledig?

Wil jij als scale-up je online marketing uitbesteden? Bij Stramark kan de uitbesteding gedeeltelijk of volledig, dus je mag zelf kiezen. Wij passen ons aan jouw situatie aan:

Heb je al iemand in dienst die onze adviezen kan uitvoeren? Geen probleem. Dan gaan onze consultants in de adviesstoel zitten. Geef je liever alles uit handen? Dat kan natuurlijk ook. 

Onze online marketing consultants communiceren bovendien direct met je websitebouwer. Daardoor heb jij daar geen omkijken meer naar. Ook voeren we soms zelf wijzigingen in het CMS door als dat nodig is.

Welke online marketing activiteiten kun je aan ons uitbesteden?

Misschien duizelt het je inmiddels, want zoveel vormen van online marketing om uit te kiezen is niet niks. Bovendien komen er steeds meer nieuwe mogelijkheden bij. Wat kun je dan het beste doen als scale-up?

Daar ligt de kracht van Stramark. Wij hebben alle kennis in huis om de optimale marketingmix samen te stellen én zijn op de hoogte van de laatste trends.

Online Marketing

Online marketing is essentieel voor scale-ups om een groter publiek te bereiken. Het omvat een breed scala aan technieken en methodes om de zichtbaarheid van je bedrijf op het internet te vergroten en bestaat bij ons uit de onderstaande mogelijkheden.
Online Marketing

SEA

SEA is een vorm van online marketing waarbij bedrijven betalen om advertenties te plaatsen in de zoekmachineresultaten. Dit helpt je als scale-up om je producten of diensten direct aan potentiële klanten te presenteren. Wat vervolgens kan leiden tot meer websitebezoekers en conversies.
SEA

SEO

SEO is het proces van website-optimalisatie om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Dit is cruciaal voor jou als scale-up om je online zichtbaarheid te vergroten en meer verkeer naar je website te krijgen. Want uiteindelijk zorgt dat natuurlijk voor meer leads en verkopen.
SEO

Linkbuilding

Linkbuilding is een heel belangrijke SEO-techniek waarbij je kwalitatieve en relevante backlinks naar je website probeert te krijgen. Dit verbetert de autoriteit en de zoekmachinepositie van je website. Met als positief gevolg dat je meer bezoekers aantrekt.

Linkbuilding

Content marketing

Contentmarketing is het creëren en delen van waardevolle, relevante en informatieve content. Met als doel om de juiste doelgroep aan te trekken en bij je te houden. Voor  scale-up is dit belangrijk om hun:

  • merk te versterken
  • klantenbinding te verbeteren
  • meer verkeer en conversies te genereren

Content Marketing

Display Advertising

Display advertising is het plaatsen van visuele advertenties op websites, sociale media en andere digitale platforms. Deze vorm van online marketing kan je merkbekendheid vergroten en specifieke bezoekers naar de website leiden.
Display Advertising

SEO Copywriting

SEO copywriting is het schrijven van teksten met zowel de lezer als zoekmachines in gedachten. Dit houdt in dat de content op de website geoptimaliseerd is. Door relevante zoekwoorden te gebruiken en een optimale tekststructuur aan te houden, kunnen zoekmachines de inhoud gemakkelijk indexeren en rangschikken. Dit is cruciaal voor een betere vindbaarheid in bijvoorbeeld Google.
SEO Copywriting

Social Media

Bij social media marketing maak je gebruik van sociale media-platforms (zoals Facebook, Instagram, TikTok, Twitter en LinkedIn). Met als focus om met je doelgroep te communiceren en ze te betrekken bij jouw merk. Voor scale-ups is een sterke sociale mediastrategie belangrijk om je:

  • online aanwezigheid te vergroten, 
  • klantrelaties op te bouwen,
  • producten of diensten te promoten.

Social Media

Remarketing

Bij remarketing toon je advertenties aan mensen die je website eerder bezochten, maar geen actie ondernamen. Dit helpt je om potentiële klanten:

  • opnieuw te bereiken,
  • ze te stimuleren terug te keren naar de websitee
  • en een aankoop te doen.

Remarketing

E-mail marketing

E-mailmarketing is het versturen van promotionele e-mails naar een lijst met abonnees. Met als doel hen op de hoogte te houden van je nieuwe producten, diensten of aanbiedingen. Voor scale-ups is dit een effectieve manier om een directe communicatielijn met klanten te onderhouden, klantloyaliteit te vergroten én de verkoop te stimuleren. Het opzetten van geautomatiseerde e-mailcampagnes en het segmenteren van de doelgroep kan leiden tot betere verkoopresultaten en een hogere ROI.
Email Marketing

Stramark als jouw samenwerkingspartner

Jij wilt het maximale uit je scale-up halen en zoveel mogelijk verkopen. En dan het liefst tegen zo laag mogelijke kosten. Dat vraagt om doordachte online marketing. Het vinden van de juiste partner om je online marketing uit te besteden kan cruciaal zijn voor het realiseren van bedrijfsgroei. 

Stramark is een online marketingbureau dat onder andere sterk is gericht op scale-ups en helpt je bij het behalen van je bedrijfsdoelen. Wij begrijpen de unieke uitdagingen waarmee je als scale-up te maken hebt. Bovendien biedt samenwerken met Stramark je specifieke voordelen:

  • Begrip: We kennen de druk om te schalen en de groeidoelstellingen te behalen. Wij helpen je daarom om effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen, zodat jij je doelen bereikt.
  • Flexibiliteit: Wij zijn het gewend te werken met scale-ups die snel groeien en veranderen. Daarom passen wij ons makkelijk aan aan jouw veranderende behoeften. 
  • Schaalbaarheid: Wij kunnen onze diensten opschalen wanneer dat nodig is. Zo maken we het dan mogelijk om steeds aan jouw groeiende eisen te voldoen. 
  • Gericht op resultaten: Wij begrijpen dat gunstige marketing-opbrengsten een harde eis zijn voor het succes en de groei van jouw bedrijf. Stramark richt zich zodoende op meetbare resultaten met een positieve impact op jouw groeidoelstellingen.
  • Nieuwste technologieën: Stramark beschikt over de meest geavanceerde technologieën en tools. Zo implementeren we effectieve online marketingstrategieën in een handomdraai. Zo profiteer jij van alle voordelen die de tools bieden. 

Til je online marketing vandaag nog naar een hoger niveau

Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Samen kijken we waar de kracht van jouw scale-up ligt en waar potentie voor verdere groei zit. We leggen je dan graag uit wat de huidige situatie is, wat we voor jouw scale-up willen bereiken en hoe we dit succesvol aanpakken.

Wil jij jouw online marketing naar het volgende niveau tillen?

Wil je online beter gevonden worden? Bel met Hans!