Conversie & Website optimalisatie

met Focus op Resultaat

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 308 0030 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een getal tussen 22 en 22 in.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gaat er veel gericht verkeer naar je website maar behaal je niet voldoende rendement? Schakel dan conversie specialist Stramark in. Als conversie optimalisatie bureau zetten wij ons in voor ondernemers die graag hun conversie verhogen. Daarbij werken we resultaatgericht: je wilt immers niet meer bezoekers, maar meer en betere klanten. Daarom werken we continu aan conversie optimalisatie!

Wat is conversie optimalisatie?

Wat verstaan we onder conversie? Wanneer bezoekers klanten worden, heet dat conversie. Ons doel is om het conversiepercentage te verhogen. Door website optimalisatie verbetert de ervaring van je klanten op de website. Hierdoor zullen zij sneller overgaan tot bestellen.

Conversie optimalisatie: meer bezoekers of meer klanten?

Advies conversie optimalisatie krijg je bij ons altijd op maat. Niet iedere website is natuurlijk hetzelfde en heeft haar eigen resultaten. Wij vertellen je graag welke optimalisatieactiviteiten zorgen voor het hoogste aantal conversies op jouw website en dus de beste resultaten opleveren:

Meer bezoekers

Meer bezoekers naar de website trekken door middel van AdWords (zoekmachine marketing) of SEO (zoekmachine optimalisatie).

Meer klanten (conversies)

Meer bezoekers converteren naar klanten door de effectiviteit van je website te verbeteren (conversie optimalisatie & website optimalisatie).

Investeren in conversie optimalisatie

Investeren in je website leidt tot het beste resultaat als je:

  • Website al hoog in Google staat en voldoende bezoekers trekt
  • Online advertentiecampagnes – zoals met Google AdWords – professioneel zijn opgezet
  • Site relevante bezoekers trekt, maar desondanks een laag rendement heeft (hoge kosten per conversie)
  • Op het punt staat een nieuwe website te laten ontwikkelen
  • Jouw nieuwe website gaat lanceren en dit groots aankondigt in de media
  • Een grootschalige marketingcampagne lanceert (krant, radio, online of TV)

Conversie verhogen: begin bij je conversiedoel

Om je website te optimaliseren is het belangrijk om te bepalen wat je onder succes van je website verstaat. Wil je dat meer bezoekers zich aanmelden voor de nieuwsbrief of je brochure downloaden? Of wil je dat bezoekers je promotiefilmpje bekijken en doorsturen om zo de naamsbekendheid te vergroten? Wellicht wil je meer producten verkopen of meer leads genereren.

Online Marketing Bureau Stramark formuleert samen met jou zo helder mogelijk de conversiedoelstelling van je website en de bijbehorende KPI’s. Als conversie optimalisatie specialist werken we daarbij altijd doelgericht: een heldere conversiedoelstelling is de basis van al onze zoekmachine en conversie optimalisatie adviezen.

“Na een aantal gesprekken met Stramark wisten zij mij te overtuigen van de potentie van een betere vindbaarheid van mijn bloembollen webshop in Google.”

S. Koeman
Directeur Florablom
Hem

Hoe effectief is je huidige website?

Om een conversiedoel vast te stellen kijken we naar het conversiepercentage van je site. De mate waarin je website nu converteert wordt door veel factoren bepaald en is o.a. afhankelijk van:

  • Uitstraling
  • De mate waarin stijl en inhoud aansluiten bij de verwachtingen van de bezoeker
  • Gebruikersvriendelijkheid
  • Overzichtelijkheid
  • Kwaliteit van de teksten (SEO copywriting)

Nadat er een heldere en meetbare conversiedoelstelling is geformuleerd, bepalen de consultants van Stramark de conversiedoelgerichtheid van je huidige website. Dit doen zij aan de hand van de volgende criteria:

  • Is het voor bezoekers direct duidelijk wat je website te bieden heeft
  • Communiceer je duidelijk waarom jouw aanbod aantrekkelijker is dan dat van de concurrentie?
  • Beantwoordt de website de meest voor de hand liggende vragen die klanten zouden kunnen hebben?
  • Spoort de website bezoekers via zogenaamde ‘calls to action’ aan tot het doen van een productaankoop of informatieaanvraag?
  • Hoe eenvoudig is het voor bezoekers om een product te kopen of informatie aan te vragen?

Vervolgens krijg je van ons adviezen om de effectiviteit van je website te optimaliseren.

Conversie optimaliseren advies: zo kun je direct aan de slag!

De conversiekracht van een website is van vele factoren afhankelijk. Conversie optimalisatie kan op verschillende manieren worden bereikt. Stramark geeft conversie optimalisatie advies over ontwerp, functionaliteit en teksten van je website. Zo wordt het optimaliseren van je website concreet en kun je direct aan de slag.

De structuur en de teksten moeten je potentiële klanten aanzetten tot het doen van een aankoop of het aanvragen van informatie. Knoppen, formulieren en de afrekenprocedure (winkelwagentje) moeten ervoor zorgen dat je bezoekers het conversiedoel bereiken. Het liefst in zo min mogelijk stappen.

Website optimalisatie door Stramark: dé conversie specialist

Er zijn altijd creatieve mogelijkheden om de conversie van je website te verbeteren. Voor jou als ondernemer is het vooral belangrijk om te weten welke verbetering snel leidt tot het beste resultaat.

Ben je benieuwd hoe jouw conversie een boost kan krijgen? Neem dan contact op met Stramark. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Wij vertellen je graag wat website optimalisatie je kan opleveren vergeleken met het aantrekken van meer bezoekers door SEO of SEA. Het is zelfs mogelijk om een conversie optimalisatie adviesrapport voor je op te stellen. Hierin doen we aanbevelingen op maat die de effectiviteit van je website zullen verhogen.

Kun je het niet allemaal zelf realiseren? Geen probleem. Als website optimalisatie bureau voeren wij ook projectmanagement uit. Op verzoek coördineren en controleren wij de uitvoering van onze conversie optimalisatie en adviezen die conversie verhogen.

Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

📈 Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is van je bezoekers klanten maken. Ons doel is om het aantal conversies, en dus ook het conversiepercentage, te verhogen. Door website optimalisatie verbetert de ervaring van je klanten op de website. Hierdoor zullen zij sneller overgaan tot bestellen.

🤔 Wat is het doel van conversie optimalisatie?

Je probeert het conversiepercentage te verhogen. Wat je onder conversies verstaat is aan jou. Een conversiedoel kan bijvoorbeeld zijn: aanmelden voor de nieuwsbrief, een whitepaper downloaden, leads genereren of producten/diensten verkopen.

👍 Hoe werkt conversie optimalisatie?

Eerst probeer je meer bezoekers naar je website te trekken d.m.v. Google Ads. Ook ga je je website optimaliseren. Dit verbetert de gebruikerservaring van de bezoekers die op je website komen. Hierdoor zullen zijn sneller overgaan tot het doen van een aankoop, inschrijven voor de nieuwsbrief, etc.

💰 Wat kost conversie optimalisatie?

Dat ligt onder andere aan de doelstelling die je hebt, de markt waarin je opereert en de concurrentie waar je mee te maken hebt. Binnen het mkb zien we dat, bij het verkrijgen van meer omzet, een investering van 5 tot 15% van die omzet nodig is. Bij online marketing draait het niet alleen om de investering, maar juist ook om wat het oplevert. Om te weten wat online marketing jou op kan leveren kun je bij Stramark een gratis SEO en/of SEA analyse aanvragen. Zo weet jij hoe je de marketing investering terug kunt verdienen en wanneer je business case positief is. Vraag een vrijblijvende analyse aan of neem vrijblijvend contact op met Hans


Wil jij ook meer klanten?

Wil je online beter gevonden worden? Bel met Hans!

Call Now Button