Stramark zoekmachine marketing werkt voor ondernemers die de omzet van hun website willen verhogen. Daarbij werken we resultaatgericht: je wilt immers niet meer bezoekers, maar meer en betere klanten. Daarom werken we continu aan conversie-optimalisatie!

Wanneer bezoekers klanten worden, heet dat conversie. Het verhogen van het conversiepercentage is ons doel. Door website-optimalisatie verbetert de ervaring van je klanten op de website. Hierdoor zullen ze eerder bestellen.

Conversie-optimalisatie: meer bezoekers of meer klanten?

Zoekmachine marketing bureau Stramark adviseert haar klanten over welke website-optimalisatieactiviteiten zorgen voor het hoogste aantal conversies en daarmee dus de beste resultaten opleveren:

Meer bezoekers

Meer bezoekers naar de website trekken door middel van AdWords  (zoekmachine marketing) of SEO (zoekmachine optimalisatie).

Meer conversies

Méér bezoekers converteren naar klanten door de effectiviteit van website zélf te verbeteren (conversie-optimalisatie & website-optimalisatie).

Investeren in conversie-optimalisatie

Investering in conversie optimalisatie van je website leidt tot het beste resultaat als:

  • je website al hoog in Google staat en voldoende bezoekers trekt
  • je online advertentiecampagnes – zoals  met Google AdWords – professioneel zijn opgezet
  • je site relevante bezoekers trekt, maar desondanks een laag rendement heeft (hoge kosten per conversie)
  • je op het punt staat een nieuwe website te laten ontwikkelen
  • je op het punt staat een nieuwe website te lanceren en dit in de media groots aankondigt
  • je op het punt staat een grootschalige marketingcampagne te lanceren (krant, radio, online of TV)

Conversie-optimalisatie begint bij het vaststellen van een conversiedoel

Om je website te optimaliseren is het belangrijk te bepalen wat je onder succes van je website verstaat. Wil je dat meer bezoekers zich aanmelden voor je nieuwsbrief of je brochure downloaden? Wil je dat bezoekers je promotiefilmpje bekijken, doorsturen en zo je naamsbekendheid vergroten? Wil je meer producten verkopen of meer leads genereren?

Stramark formuleert samen met jou de conversiedoelstelling van je website en de bijbehorende KPI’s zo helder mogelijk. We werken daarbij altijd doelgericht: een heldere conversiedoelstelling staat aan de basis van al onze zoekmachine- en conversie-optimalisatieadviezen.

Hoe effectief is je huidige website?

Wat is het huidige conversiepercentage van je site? De mate waarin je website nu al ‘converteert’ wordt door vele factoren bepaald en is o.a. afhankelijk van:

  • De uitstraling
  • De mate waarin stijl en inhoud aansluiten bij de verwachtingen van de bezoeker
  • Gebruikersvriendelijkheid
  • Overzichtelijkheid
  • Kwaliteit van de teksten (SEO copywriting)

Na een heldere, meetbare conversiedoelstelling geformuleerd te hebben, bepalen de consultants van Stramark de conversiedoelgerichtheid van je huidige website. Zij doen dit aan de hand van onder andere de volgende criteria:

  • Is het voor bezoekers direct duidelijk wat je website te bieden heeft?
  • Communiceer je duidelijk waarom jouw aanbod aantrekkelijker is dan dat van de concurrentie?
  • Beantwoordt de website de meest voor de hand liggende vragen die klanten zouden kunnen hebben?
  • Spoort de website bezoekers via zognaamde “Calls to action” aan tot het doen van een productaankoop of informatieaanvraag?
  • Hoe eenvoudig is het voor bezoekers om een product aan te kopen of informatie aan te vragen?

Vervolgens krijg je van Stramark aanbevelingen om de effectiviteit van je website te optimaliseren.

Conversie-optimalisatie-advies: design, calls to action en copywriting

De conversiekracht van een website is van vele factoren afhankelijk. Conversie-optimalisatie kan op verschillende manieren worden bereikt. Stramark geeft conversie-optimalisatie-advies over ontwerp, functionaliteiten en teksten om conversie van je website te optimaliseren.

De structuur en de teksten moeten je klanten aanzetten tot het doen van een aankoop of het aanvragen van informatie. Knoppen, formulieren en de afrekenprocedure (winkelwagentje) moeten ervoor zorgen dat je bezoekers in zo min mogelijk stappen het conversiedoel bereiken.

Website-optimalisatie door Stramark

Er zijn altijd voldoende creatieve mogelijkheden om de conversie van je website te verbeteren. Het is voor jou als ondernemer vooral belangrijk te weten welke verbetering snel leidt tot het meeste resultaat.

Meer weten hierover? Neem vrijblijvend contact op met Stramark. Wij vertellen je graag wat conversie-optimalisatie volgens Stramark je oplevert vergeleken met het aantrekken van meer bezoekers met behulp van SEO of SEA. Desgewenst kun je Stramark opdracht geven tot het opstellen van een conversie-optimalisatie adviesrapport. Daarin doen wij aanbevelingen op maat die de effectiviteit van je website zullen verhogen.

Kun je het niet allemaal zelf uitvoeren? Geen probleem: Stramark voert ook projectmanagement uit. Op verzoek coördineren en controleren wij de uitvoering van onze conversie-optimalisatie en conversieverhogende adviezen.

Wil je meer omzet genereren met je website?
Neem vrijblijvend contact met ons op voor gratis advies »


Terug naar boven ↑
  • Vrijblijvend advies? Vraag het aan Wouter

    Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.