Online Marketing Bureau Stramark chris klein

WordPress SEO Specialist

met Focus op Resultaat

Hoog in Google komen?

Laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Jij wilt hoger in Google komen. Het liefst vandaag nog, én bovenaan. Heb je een WordPress website, dan is de eerste stap al gezet. Dit CMS-systeem biedt namelijk talloze SEO functionaliteiten. De Yoast plug-in bijvoorbeeld. Organisaties denken vaak dat ze hiermee alles aan WordPress SEO gedaan hebben, maar niets is minder waar. Wil je de concurrentie verslaan, dan moet je echt alles ingeregeld hebben. Dat levert vaak problemen op die veel tijd kosten. De WordPress SEO specialisten van Stramark hebben jarenlange ervaring met WordPress SEO. Hierdoor kunnen wij snel de knelpunten in kaart brengen en deze voor je oplossen. We zorgen ook dat je optimaal gebruik maakt van de SEO mogelijkheden. Zo gaat jouw website structureel hoger ranken!

Wat is WordPress SEO?

WordPress is een veelgebruikt Content Management System (CMS) voor websites. Vanuit hier maak je aanpassingen in je website, zowel front end (wat bezoekers en Google zien) als back end (code die ervoor zorgt dat alles goed werkt). Om structureel hoger te ranken moet je werken aan SEO, ofwel Search Engine Optimization. WordPress SEO vormt daarmee een belangrijk onderdeel van je website. Hiermee optimaliseer je je website zowel op technisch als inhoudelijk vlak.

Wordpress SEO

WordPress en SEO

Wil je beter gevonden worden dan je concurrenten, dan ontkom je niet aan zoekmachine optimalisatie. Daarom is WordPress momenteel het populairste CMS-systeem voor het bouwen van websites. WordPress is namelijk zoekmachinevriendelijk; het is goed te indexeren door Google en er zijn honderden SEO plug-ins beschikbaar. De Yoast plug-in bijvoorbeeld, een zeer krachtige plug-in wanneer de functionaliteiten optimaal worden benut. Bovendien is WordPress een open source systeem. Dat betekent dat het gemakkelijker is om wijzigingen door te voeren. Het is dus voor iedereen mogelijk om hoger in Google te komen. Toch merken we bij Stramark dat bedrijven tegen problemen aanlopen wanneer ze zelf met WordPress SEO aan de slag gaan.

De knelpunten

SEO mogelijkheden onbenut laten

Bij WordPress zoekmachine optimalisatie houdt niet elke template designer rekening met de SEO factoren die worden gebruikt voor het rangschikken van posities in zoekmachines zoals Google. Een voorbeeld hiervan is een te zwaar WordPress CMS met eindeloze mogelijkheden die vaak niet eens gebruikt worden. Dit zorgt voor een langere laadtijd van de website (meer dan 5 seconden). Vanuit SEO oogpunt is dit schadelijk voor WordPress SEO optimalisatie en de gebruiksvriendelijkheid van de website.

Gebruik van de Yoast plug-in

Er zijn talloze plug-ins beschikbaar in WordPress, denk bijvoorbeeld aan de Yoast plug-in. Omdat deze erg krachtig is denken veel  scale-up dat ze met deze installatie alles doen aan SEO verbeteren WordPress. Wanneer Yoast groen licht geeft bij het invullen van de title tag en meta description gaat men ervan uit goed bezig te zijn. Dit is echter niet voldoende. Doordacht zoekwoordenonderzoek is nodig om deze elementen te optimaliseren. Dat is vaak niet de specialisatie van een webbouwer.

Design en functionaliteit gaat boven SEO

Ook zien we dat er over het algemeen veel meer rekening wordt gehouden met het design en functionaliteit van de website, dan met een logische indeling voor zoekmachines. In plaats van H1’s krijgen titels bijvoorbeeld alleen een groter lettertype. Het resultaat hiervan wordt vaak achteraf duidelijk als na een maand blijkt dat de nieuwe website slechts 100 tot 200 bezoekers heeft gehad. Dit zijn meestal de medewerkers van het bedrijf of vaste klanten. Als vervolgens bekend wordt dat er gemiddeld duizenden relevante zoekopdrachten zijn naar de producten of diensten gaat er te laat een lampje branden. Er had meer aandacht moeten worden besteed aan de WordPress SEO vindbaarheid in Google.

SEO verdient jouw aandacht

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: SEO verdient jouw aandacht. Niet alleen het aantal websites neemt toe, ook het aantal scale-ups dat bewust bezig is met het optimaliseren van hun website groeit. Investeer je niet in SEO, dan zul je snel zakken of zelfs helemaal verdwijnen uit de zoekresultaten. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die hoog in Google staan, door consumenten gezien worden als topmerken. Een hoge positie wordt namelijk onbewust geassocieerd met professionaliteit en kwaliteit. Wanneer je niet op de eerste pagina in Google verschijnt neemt de zichtbaarheid van je website flink af. Om hoger te ranken in Google is WordPress zoekmachine optimalisatie dus een must.

Hoger in Google met WordPress SEO

Om je website hoger te laten ranken moet er gewerkt worden aan zowel inhoudelijke als technische aspecten. Bij het inhoudelijke gedeelte kun je denken aan teksten, afbeeldingen, video’s, etc. Hier kun je zelf mee aan de slag. Om deze content optimaal te laten scoren moet het SEO geoptimaliseerd zijn én ondersteund worden met technische instellingen. Hiervoor zijn veel SEO functionaliteiten beschikbaar, maar dan moeten ze wel optimaal gebruikt worden.

Voor WordPress website optimalisatie moet je o.a. werken aan het volgende:

  • Dienstenpagina’s. Natuurlijk verdienen alle diensten jij aanbiedt een eigen pagina. Denk aan een heldere beschrijving en waarom ze de dienst bij jou moeten afnemen. Je optimaliseert de pagina’s door voor jou relevante keywords te gebruiken in de H1, H2’s en body.
  • Unieke title tags en meta descriptions. Iedere pagina moet een unieke title tag en meta description krijgen. Wederom verwerk je hierin de belangrijkste zoekwoorden.
  • Permalinks. Zorg voor mooi opgemaakte permalinks zodat deze gemakkelijk te onthouden zijn door bezoekers, en goed te indexeren zijn door zoekmachines.
    Voorbeeld: www.stramark.nl/zoekmachine-optimalisatie is beter dan www.stramark.nl/?p=3423
  • Blogs. Het is raadzaam om regelmatig blogs te publiceren. Hiermee creëer je awareness bij mensen en speel je in op hun probleem. Hiermee laat je zien dat je expert bent binnen een bepaald vakgebied en je zit eerder in de marketing funnel. Een bedrijf dat airco’s verkoopt aan kantoren, kan in het voorjaar al een blog schrijven over hoe je de temperatuur op kantoor aangenaam houdt op warme dagen.
  • Afbeeldingen. Afbeeldingen optimaliseren is slimmer dan zomaar uploaden. Dit doe je door ze een relevante titel, bijschrift, alt-tekst en een beschrijving te geven.
  • Snelheid. Vooral wanneer mensen een website op hun mobiel bekijken is de laadsnelheid erg belangrijk. Voor meer snelheid moet je achterhalen welke elementen de website vertragen. Dit kan bijvoorbeeld komen door een teveel aan plug-ins.
  • Sitemap. Je hebt een XML sitemap en HTML sitemap nodig. In de XML sitemap komen alle pagina’s voor zodat Google deze gemakkelijk kan vinden. De HTML sitemap is vooral handig wanneer je dieperliggende pagina’s in je website hebt die nauwelijks waarde krijgen. De HTML sitemap geeft linkwaarde door zodat dit beter verspreid wordt over de website.
  • Juist instellen van Google Analytics. Je wilt natuurlijk conversies goed kunnen meten. Hierbij kun je denken aan een inschrijving voor de nieuwsbrief of een ingevuld contactformulier. Ook wil je de bron achterhalen: zijn ze op je website gekomen door betaalde of onbetaalde zoekresultaten? Ook moeten er o.a. verwijzingsuitsluitingen en funnels ingesteld worden, en een koppeling met Search Console.
  • Overige technische factoren. Veel instellingen gaan automatisch maar het kan zijn dat deze alsnog niet juist zijn ingesteld. Check bijvoorbeeld op de correcte aanwezigheid van robots.txt, .htaccess, hreflang, canonicals en favicon.

Naast bovenstaande factoren moet er nog veel meer ingeregeld worden om jouw website beter vindbaar te maken. Om de concurrentie te verslaan moet alles op de juiste manier zijn ingeregeld. Daarmee is WordPress SEO een echte specialisatie en dat maakt een WordPress SEO specialist onmisbaar.

WordPress SEO: een specialistisch vakgebied

Je website finetunen op bovenstaande punten en het optimaal benutten van de beschikbare SEO functionaliteiten kost een hoop tijd en geduld. Loop je tegen een probleem aan wanneer je iets wilt aanpassen, dan kost het uitzoekwerk ook flink wat tijd. Jij of je webbouwer heeft wellicht niet de benodigde kennis in huis maar als verantwoordelijke wil je resultaat zien: hoger in Google, meer bezoekers en meer omzet. WordPress zoekmachine optimalisatie kun je daarom beter uitbesteden.

WordPress SEO uitbesteden

Stramark is een WordPress SEO bureau Amsterdam. Wij beoordelen de website van jouw scale up en bepalen hoe deze geoptimaliseerd kan worden met WordPress. Daarna stellen we samen een plan van aanpak op om je site structureel beter vindbaar te maken. De SEO consultants van Stramark zijn experts op dit gebied en weten hoe Google naar een pagina kijkt. Ze passen content aan of overleggen met de webbouwer hoe het CMS de juiste output kan geven in de vorm van de website. Zij worden continu bijgeschoold, hebben jarenlange ervaring én zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Hierdoor weten we waar het vaak misgaat met WordPress en hoe we dit het beste kunnen oplossen. We brengen problemen in kaart waar klanten zelf niets vanaf weten of die ze niet begrijpen. Zo kunnen we sneller en kostenefficiënt werken. Bovendien hebben wij de tools in huis om mogelijke problemen te achterhalen en te fixen. Screaming Frog bijvoorbeeld. Hiermee kunnen we o.a. van alle pagina’s op je website zien of de meta description te lang is. Of we brengen de pagina’s in kaart met weinig content.

Door gebruik te maken van onze kennis en ervaring hoef je zelf geen tijd te investeren in het zoeken naar oplossingen, en je hoeft de benodigde kennis niet te beheersen. Zo houd je de focus op jouw bedrijf. Bovendien zitten onze specialisten op een hoger niveau dan een interne medewerker of een webbouwer. Dit is essentieel als je je in een competitieve markt bevindt.

Natuurlijk is kennis over WordPress belangrijk, maar bij Stramark zetten we nog twee stappen extra. Zo kun je bij ons ook terecht voor:

Content die scoort

Je kunt zoveel aan WordPress SEO doen als je wilt, zonder goede content zal het resultaat waarschijnlijk tegenvallen. Hiermee geef je een bezoeker informatie waar hij/zij naar op zoek is. Goede content betekent unieke content. Zorg dus dat je zelf teksten schrijft en deze niet kopieert van de concurrent. Doe je dit wel, dan resulteert dat in lagere rankings. Vind je het lastig om hier zelf mee aan de slag te gaan? De ervaren SEO-copywriters van Stramark helpen je graag op weg met SEO-proof content.

Communicatie met de webbouwer

Bij Stramark merken we vaak dat de samenwerking tussen de klant en de webbouwer stroef verloopt. Onze specialisten weten door hun ervaring waar ze mee te maken hebben en waar ze over praten. Daarom nemen wij deze communicatie graag voor je uit handen en overleggen we met jouw webbouwer. Natuurlijk blijf je wel altijd op de hoogte van de werkzaamheden.

WordPress SEO is een ongoing proces

Onze SEO consultants gaan zo te werk dat ze het maximale uit WordPress SEO halen. Voor blijvend resultaat moet je er wel continu aan blijven werken en bijsturen. Daarmee is het geen eenmalig project. Het is een ongoing proces waarbij content en techniek op elkaar afgestemd moeten worden. Houd daarbij in je achterhoofd dat de concurrentie ook niet stil zit en dat Google haar zoekalgoritme regelmatig verandert. Voor het beste resultaat moet je dus blijven werken aan WordPress SEO optimalisatie.

Heb jij een WordPress uitdaging waar je niet uitkomt? Online Marketing Bureau Stramark gaat ermee aan de slag! Ben je benieuwd wat je voor jou kunnen betekenen? Of wil je meer weten over WordPress optimaliseren? We vertellen het je graag in een vrijblijvend gesprek. Neem contact op.