Social Media Marketing Bureau

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

Social media, iedereen doet het. Dus jij vast ook. Het levert echter alleen resultaat op als het op de juiste manier wordt ingezet. Ten opzichte van zoekmachinemarketing kun je los van keyword targeting handig inspelen op bepaalde interesses, doelgroepen en de actualiteit (mensen lezen steeds vaker het nieuws als eerst op social media). Hierdoor kan er snel resultaat behaald worden. Ben jij er niet zeker van of je het goed doet? Als online marketing bureau gaat ons digitale hart ook sneller kloppen van social media marketing. Daarom kun je social media adverteren zorgeloos aan ons uitbesteden. Wij kijken hoe we dit optimaal kunnen inzetten voor jouw bedrijf.

Social media marketing: wat is het?

Marketing inzetten op kanalen waar consumenten iedere dag op te vinden zijn, dat is social media marketing. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Twitter en LinkedIn. Meestal met als doel om awareness te creëren of meer verkeer naar je website te krijgen.

De kracht van social media marketing

Social media vormt een zeer belangrijk onderdeel van een online marketing strategie. Toch is nog niet iedere ondernemer overtuigd van de kracht van social media. Dat blijkt, want veel bedrijven hebben nog geen eigen social media account. Wij vertellen je graag wat de kracht is van social media én waarom wij er heilig in geloven dat het inzetten van een social media marketeer waardevol is.

1. Inspelen op je doelgroep

Ten opzichte van zoekmachinemarketing kan je je los van keyword targeting richten op interesses en bepaalde doelgroepen. Ook kan er handig worden ingespeeld op de actualiteit zodat er snel resultaat kan worden behaald. Mensen lezen namelijk steeds vaker het nieuws als eerst op social media.

2. Interactiviteit

Daarnaast is er een hoge mate van interactie op social media adverteren. Je kunt er zeer snel achter komen hoe jouw doelgroep reageert op je product of dienst. Binnen een korte tijd kan er veel feedback worden verkregen over de inhoud van de marketingboodschap.

3. Lage kosten

De kosten van social media marketing zullen een stuk lager uitvallen dan bij andere online marketing inspanningen of traditionele offline kanalen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het type product of dienst en de doelgroep.

4. Koppeling van kanalen

Het is mogelijk om verschillende social media kanalen aan elkaar te koppelen. Hierdoor kan een boodschap met één druk op de knop op alle relevante kanalen worden verspreid.

5. Awareness

Social media marketing wordt met name ingezet om awareness te creëren. Een Facebook of LinkedIn campagne die gestart wordt voorafgaand aan een zoekmachine marketing campagne kan flink bijdragen aan de conversie. Het is dus belangrijk om te weten wanneer het effectief is om een social media advertising specialist in te schakelen en met welk doel.

6. Retargeting

Het kan ook worden ingezet om bezoekers vanuit de search campagnes te retargeten. In de onderstaande afbeelding wordt weergegeven welke kanalen effectief zijn in welke fases van het aankoopproces. Samen met Stramark en jouw persoonlijke social media marketing specialist kunnen we erachter komen of social media marketing een goed alternatief of aanvulling is op jouw online marketing strategie.

7. Meer websitebezoekers

Hoewel social media geen invloed hebben op de online vindbaarheid van jouw bedrijf, raden wij toch aan om social media mee te nemen in je online marketing strategie. Het kan er namelijk voor zorgen dat er meer bezoekers op je website komen. Het publiceren van waardevolle content kan veel likes opleveren en/of vaak gedeeld worden. Hierdoor worden meer mensen blootgesteld aan jouw content en dit kan resulteren in meer websitebezoekers. Vervolgens neemt Google de bezoekersinformatie mee bij het vaststellen van de waarde van jouw site.

social media marketing see think do care

Social media marketing voor B2C

Zoals genoemd heeft social media marketing veel voordelen voor B2C marketing. Al deze factoren bieden een breed draagvlak voor effectieve marketingcampagnes. Het grote voordeel is dat er awareness gecreëerd wordt bij de consument en tegelijkertijd feedback wordt verzameld hoe een product of dienst wordt ontvangen. Hierbij is de juiste inzet van kanalen én timing erg belangrijk. Om een succesvolle campagne uit te voeren moet er dus een duidelijke strategie worden opgezet. Social media marketing uitbesteden aan een social media marketing bureau in Amsterdam is daarom een slim idee.

Facebook marketing

Social media adverteren op Facebook is erg interessant, omdat het simpelweg het kanaal is met de meeste gebruikers. Facebook telt in Nederland 10,1 miljoen gebruikers. Hiervan zitten 6,8 miljoen gebruikers dagelijks op Facebook. Voor bedrijven is het dus slim om een Facebookpagina te hebben met veel likes en interacties. Bovendien is het bouwen van een sterk merk qua kosten erg voordelig. Hoe meer likes en interacties met de Facebookpagina, hoe groter het bereik is van de acties of marketingboodschappen die je via Facebook verspreidt. Dit gaat zo: mensen die jouw pagina geliked hebben zien jouw boodschap ook in hun tijdlijn voorbij komen. Op deze manier komen je boodschappen snel bij de juiste mensen terecht, zonder advertentiekosten. Bovendien hebben zij al aangegeven jouw product/dienst of bedrijf in het algemeen leuk te vinden. Jouw doelgroep wordt dus direct bereikt.

Adverteren op Facebook: de voordelen

  • Specifieke targeting. Bijvoorbeeld op locatie, leeftijd, geslacht, taal, interessegebieden en hobby’s, burgerlijke staat, opleidingsniveau en connecties op Facebook (welke pagina’s vinden ze leuk, hoeveel vrienden etc.).
  • Audience Insights. Hiermee kun je veel informatie krijgen over wat voor pagina’s jouw doelgroep leuk vindt. Als je weet welke pagina’s jonge ouders in grote aantallen leuk vinden, is het makkelijker om te kiezen op welke pagina’s je jouw advertentie voor de nieuwste luier gaat plaatsen.
  • Meetbaar. Je hebt inzicht in de resultaten van een advertentiecampagne. Op basis van het aantal conversies kun je zien bij welke doelgroep de advertentie beter heeft gewerkt dan de andere.
  • Aanvulling op Google AdWords, omdat de kosten in sommige gevallen lager zijn. Dit is echter zeer afhankelijk van het type product of dienst en de doelgroep.
  • Conversies zijn zeker te behalen. Het doel is in eerste instantie om meer awareness te creëren. Zo kan de effectiviteit van SEO/SEA campagnes worden vergroot of de aankoopgeneigdheid worden verbeterd.

LinkedIn marketing

Marketingactiviteiten via LinkedIn zijn een zeer effectieve manier om relevant verkeer naar je website te krijgen. Waar Facebook en Twitter het winnen als het gaat om delen van posts en visuele media is LinkedIn de grootste bron van sociaal (zakelijk) verkeer. LinkedIn kan goed ingezet worden voor B2B marketing omdat deze gebruikers meer geïnteresseerd zijn in informatie uit de branche dan Facebook gebruikers. Hierdoor is er meer aandacht en zal de boodschap beter ontvangen worden. Met het schrijven van interessante artikelen gericht op jouw doelgroep (beslissingsbevoegden) kan je op een effectieve manier jouw product of dienst onder de aandacht brengen. Dit doe je door eerst problemen aan te kaarten en vervolgens met innovatieve oplossingen te komen. Als social media marketing bureau hebben wij meerdere campagnes tot een succes weten te brengen.

Adverteren op LinkedIn: de voordelen

  • Specifiek targeting op functietitel en branche waarin de gebruikers werken. Ook kan je ervoor kiezen om de marketingboodschap in specifieke groepen te plaatsen, zodat de boodschap aansluit op de interessegebieden van de gebruikers.
  • Effectief bereik. De kosten kunnen in sommige gevallen hoog uitvallen, maar het bereik kan veel effectiever zijn. Dit komt doordat je daadwerkelijk op C-level kunt targeten. Deze klikprijzen zijn hoger dan targeting op trainee level, maar de kans op conversie op grote opdrachten wordt hiermee enorm vergroot. Wederom valt of staat alles met het type product of dienst en de doelgroep.
  • Awareness creëren. LinkedIn is een zeer effectieve manier om awareness te creëren bij de eindbeslissers. Search campagnes gericht op de zakelijke markt hebben mooie cijfers laten zien wanneer deze worden ondersteund door LinkedIn campagnes.

Overige social media marketing kanalen

Naast Facebook en LinkedIn zijn er nog andere interessante kanalen voor social media advertising. Denk bijvoorbeeld aan Twitter, Youtube en Google+. Door een juiste combinatie van kanalen kan de juiste boodschap via meerdere kanalen op het juiste moment verspreid worden.

Social media marketing voor B2B

Online marketing in de B2B sector is over het algemeen wat moeilijker dan in de B2C markt. Zoekvolumes zijn vaak lager en de doelgroep is moeilijker te bereiken (beïnvloeders en beslissingsbevoegden). Ook het verkrijgen van de juiste kliks is soms lastig. Een schoonmaakbedrijf dat zich enkel op de zakelijke markt richt verkrijgt kliks van particulieren én bedrijven omdat zij op dezelfde keywords zoeken. Als social media marketing bureau kunnen wij je hierbij helpen.

LinkedIn zien wij als een krachtige oplossing. Hiermee kan je zeer gericht adverteren op mensen binnen een bedrijf die invloed hebben op het beslissingsproces. Met andere kanalen zoals Twitter en Facebook kun je daarnaast awareness creëren. Een directeur zal uit zichzelf niet snel Googlen naar een nieuw schoonmaakbedrijf of energieleverancier. Toch kan een boodschap effectief onder de aandacht worden gebracht via deze social media kanalen op de momenten dat hij/zij op Facebook zit.

Stramark is jóuw social media marketeer

Niemand is hetzelfde en elke organisatie is uniek. Jouw bedrijf verdient dus een social media marketing strategie op maat. Eentje die past bij jouw product of dienst én bij jouw specifieke doelgroep. Als social media marketing bureau Amsterdam doet Stramark dit samen met jou. Hoewel wij heel blij worden van online, nodigen we je graag uit voor een offline sessie om te kijken welke strategie het beste bij jou past. Neem nu contact op met jouw persoonlijke social media marketeer.

Call Now Button