Online Marketing Bureau Stramark frans laura klein

Social Media Marketing voor scale-ups

Als groeiend bedrijf met 10+ medewerkers ben jij op zoek naar een op maat gemaakte social media marketing oplossing. Groei in deze fase vraagt om specialisten die jouw social media marketing naar het volgende niveau kunnen brengen. Deze professionalisering van online marketing is waar wij goed in zijn en waar we sinds 2008 een berg aan ervaring in hebben opgebouwd.

Wij staan je graag bij in je verdere groei met behulp van social media marketing. Je kunt rekenen op een proactieve aanpak met een duidelijke focus op resultaat.

Lees hieronder meer over social media marketing en wat wij voor jou kunnen betekenen.

Wij delen graag onze kennis over Social Media Marketing. Lees onze blogs voor tips!

Social Media Marketing Blogs

Ik wil online groeien!

Stuur ons een bericht en laat weten welk resultaat je wil bereiken. We denken vrijblijvend met je mee!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is social media marketing?

Marketing inzetten op kanalen waar consumenten iedere dag op te vinden zijn, dat is social media marketing. Denk bijvoorbeeld aan LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter. Meestal met als doel om awareness te creëren of meer verkeer naar je website te krijgen.

Social Media beheer

Wat is het eerste dat je doet wanneer je iets wil opzoeken? Je gaat naar Google, gebruikt een zoekterm en je zoekt het op. Hierna kies je een van de resultaten die je naar een website leidt. Als je licht geïnteresseerd raakt ga je naar de derde stap. Deze stap wordt vooral door jongere generaties genomen zoals Millennials en Gen Z’s, het checken van de sociale media. Naast een website schept een social media account ook een beeld van een  scale-up. Doordat posts een datum hebben, kun je beter inschatten hoe actief een scale-up is. Dat wekt weer meer vertrouwen op. Hierbij checken mensen meestal het kanaal dat zij grotendeels gebruiken. Dit kanaal kan per persoon verschillen. De vier meest gebruikte kanalen zijn LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter. 

Wat betekent dit voor bedrijven? Naast het goed vindbaar zijn in Google en een goede website hebben, wordt er nu van ze verwacht om ook social media accounts te hebben. Maar hier wordt het voor de meeste bedrijven een uitdaging, want het account moet ook actief zijn op deze kanalen om een effect te hebben. Een actief account schept vertrouwen en laat zien dat je als  scale-up actief bent op meerdere vlakken. 

Bij Stramark kun je jouw Social Media beheer uitbesteden. Samen kijken we wat de beste manier van samenwerking hiervoor is. Je kan kiezen zelf de content te maken en ons het beheer en posten laten uitvoeren of wij kunnen helpen met het creëren van content.

 

Social Media Adverteren

Social Media adverteren is een stap verder dan beheer. Als je al goede social media aanwezigheid hebt kun je deze volgende stap nemen. Zo kun je specifieke doelgroepen of locaties targetten en nog meer bekendheid en bereik behalen. Verder kun je ook mensen retargetten die op je advertentie hebben geklikt en je website hebben bezocht.

Bij Stramark kun je jouw Social Media adverteren uitbesteden. Samen kijken we naar welke kanalen het meest resultaat voor je zullen behalen. Dan gaan we een social media strategie bepalen en campagnes opzetten.

Social media marketing uitbesteden, 7 redenen waarom

Social media vormt een zeer belangrijk onderdeel van een online marketing strategie. Toch is nog niet iedere ondernemer overtuigd van de kracht van social media. Dat blijkt, want veel bedrijven hebben nog geen eigen social media account. Wij vertellen je graag wat de kracht is van social media én waarom wij er heilig in geloven dat het waardevol is om social media marketing uit te besteden.

1. Inspelen op je doelgroep

Ten opzichte van zoekmachine marketing kan je je los van keyword targeting richten op interesses en bepaalde doelgroepen. Ook kan er handig worden ingespeeld op de actualiteit zodat er snel resultaat kan worden behaald. Mensen lezen namelijk steeds vaker het nieuws als eerst op social media.

2. Interactiviteit

Daarnaast is er een hoge mate van interactie op social media adverteren. Je kunt er zeer snel achter komen hoe jouw doelgroep reageert op je product of dienst. Binnen een korte tijd kan er veel feedback worden verkregen over de inhoud van de marketingboodschap.

3. Lage kosten

De kosten van social media marketing zullen een stuk lager uitvallen dan bij andere online marketing inspanningen of traditionele offline kanalen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het type product of dienst en de doelgroep.

4. Koppeling van kanalen

Het is mogelijk om verschillende social media kanalen aan elkaar te koppelen. Hierdoor kan een boodschap met één druk op de knop op alle relevante kanalen worden verspreid.

5. Awareness

Marketing social media wordt met name ingezet om awareness te creëren. Een social media campagne Amsterdam (bijv. via Facebook of LinkedIn) die gestart wordt voorafgaand aan een zoekmachine marketing campagne, kan flink bijdragen aan de conversie van een Amsterdamse schoenenwinkel. Schakel dus op tijd een specialist die weet wanneer het grootste effect kan worden bereikt.

6. Retargeting

Het kan ook worden ingezet om bezoekers vanuit de search campagnes te retargeten. In de onderstaande afbeelding wordt weergegeven welke kanalen effectief zijn in welke fases van het aankoopproces. Samen met Stramark en jouw persoonlijke social media marketing specialist kunnen we erachter komen of social media marketing een goed alternatief of aanvulling is op jouw online marketing strategie.

7. Meer websitebezoekers

Hoewel social media geen invloed hebben op de online vindbaarheid van jouw  scale-up, raden wij toch aan om social media mee te nemen in je online marketing strategie. Het kan er namelijk voor zorgen dat er meer bezoekers op je website komen. Het publiceren van waardevolle content kan veel likes opleveren en/of vaak gedeeld worden. Hierdoor worden meer mensen blootgesteld aan jouw content en dit kan resulteren in meer websitebezoekers. Vervolgens neemt Google de bezoekersinformatie mee bij het vaststellen van de waarde van jouw site.

Stramark banner

“De cursus bij Stramark, heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven in het adverteren op social media. Waar ik het voorheen aan de voorkant deed, kan ik nu ook zelfstandig een campagne opzetten in Bedrijfsmanager. De consultant heeft niet alleen een cursus gegeven, maar ook mijn website onder de loep genomen en gekeken hoe ik dit zelf beter in kan delen. Ik ben meteen met zijn tips aan de slag gegaan. De cursus is voor mij erg zinvol geweest.”

Joyce Kamerbeek
Eigenaar Brands Matter

Social media marketing voor B2C

Zoals genoemd heeft sociale media marketing veel voordelen voor B2C marketing. Al deze factoren bieden een breed draagvlak voor effectieve marketingcampagnes. Het grote voordeel is dat er awareness gecreëerd wordt bij de consument en tegelijkertijd feedback wordt verzameld hoe een product of dienst wordt ontvangen. Hierbij is de juiste inzet van kanalen én timing erg belangrijk. Om een succesvolle campagne uit te voeren moet er dus een duidelijke strategie worden opgezet. Bijna alle social media kanalen kunnen worden ingezet voor B2C. Als social media marketing bureau Amsterdam kunnen we je daar goed over adviseren. Amsterdam is namelijk dé plek waar alle kennis rond dit onderwerp wordt verzameld, verspreid en in de praktijk wordt gebracht.

Social media marketing voor B2B

Online marketing in de B2B sector is over het algemeen wat moeilijker dan in de B2C markt. Zoekvolumes zijn vaak lager en de doelgroep is moeilijker te bereiken (beïnvloeders en beslissingsbevoegden). Ook het verkrijgen van de juiste kliks is soms lastig. Een schoonmaakbedrijf dat zich enkel op de zakelijke markt richt verkrijgt kliks van particulieren én bedrijven omdat zij op dezelfde keywords zoeken. Als social media marketing bureau kunnen wij je hierbij helpen.

LinkedIn zien wij als een krachtige oplossing. Hiermee kan je zeer gericht adverteren op mensen binnen een bedrijf die invloed hebben op het beslissingsproces. Met andere kanalen zoals Twitter, Facebook en Instagram kun je daarnaast awareness creëren. Een directeur zal uit zichzelf niet snel Googlen naar een nieuw schoonmaakbedrijf of energieleverancier. Toch kan een boodschap effectief onder de aandacht worden gebracht via deze social media kanalen op de momenten dat hij/zij bijvoorbeeld op Facebook zit.

Waarom social media marketing uitbesteden?

De kunst is om het op de juiste manier in te zetten. Daarom kun je beter social media marketing uitbesteden aan Stramark – Social Media Bureau Amsterdam. Om het optimaal te kunnen gebruiken is vakkennis vereist en dat is binnen je eigen scale-up vaak niet aanwezig. Ons team bestaat uit 10 consultants, ieder met zijn eigen specialisme, die je kunnen voorzien van gedegen social media marketing advies. Doordat wij gewerkt hebben voor verschillende klanten in diverse branches hebben we jarenlange ervaring opgebouwd. Hierdoor weten we wat wel of juist niet werkt, met social media marketing Amsterdam als specialisatie. Zo kunnen de specialisten van Online Marketing Bureau Stramark direct voor jou aan de slag.

Omdat iedere  scale-up uniek is, en die van jou dus ook, wordt er vooraf een social media marketing plan en strategie op maat gemaakt. Hoewel wij heel blij worden van online, nodigen we je graag uit voor een offline sessie om te kijken welke strategie het beste bij jou en je doelgroep past. Voor de uitvoering zijn specifieke tools nodig, en die kunnen vrij prijzig zijn voor het mkb. Wij hebben ze al in huis zodat jij ervan kunt profiteren. Ten slotte vraagt écht goede sociale media marketing en het onderhouden ervan om tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan je eigen business. Win tijd door social media marketing uit te besteden aan onze consultants. Jij denkt mee met de strategie, dan voeren zij het uit. Dat resulteert op haar beurt in focus. Wanneer je het uitbesteedt werk je productiever en doen we beide waar we goed in zijn.

Veelgestelde vragen over social media marketing

📈 Wat is social media marketing?

Bij social media marketing zet je marketing in op social media kanalen, bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Het is ook mogelijk om verschillende kanalen aan elkaar te koppelen zodat je deze boodschap in één keer verspreidt.

🤔 Wat is het doel van social media marketing?

Het voornaamste doel is om awareness te creëren of meer verkeer naar je website te krijgen. Je kunt het ook inzetten om bezoekers van jouw website te retargeten.

👍 Hoe werkt social media marketing?

Hoewel social media niet direct invloed heeft op je online vindbaarheid in Google, kan het toch zorgen voor meer bezoekers op je website. Wanneer je relevante en waardevolle content op social media plaatst kunnen mensen dit liken en/of delen. Dit kan uiteindelijk zorgen voor een hoger bezoekersaantal, en mede op basis hiervan bepaalt Google de waarde van je site. Ook kun je met social media adverteren en zo jouw doelgroep op deze kanalen targetten.

💰 Wat kost social media marketing?

Dat ligt onder andere aan de doelstelling die je hebt, de markt waarin je opereert en de concurrentie waar je mee te maken hebt. Binnen het mkb zien we dat, bij het verkrijgen van meer omzet, een investering van 5 tot 15% van die omzet nodig is. Bij online marketing draait het niet alleen om de investering, maar juist ook om wat het oplevert. Om te weten wat online marketing jou op kan leveren kun je bij Stramark een gratis Social Media Audit aanvragen. Zo weet jij hoe je de marketing investering terug kunt verdienen en wanneer je business case positief is. Vraag een vrijblijvende audit aan of neem vrijblijvend contact op met Hans

😄 Wat zijn de voordelen van social media marketing uitbesteden?

Het uitbesteden van social media marketing biedt voordelen zoals expertise van professionals, tijdsbesparing, consistente aanwezigheid en betrokkenheid, en verbeterde resultaten door optimalisatie. Daarnaast kan het uitbesteden van social media marketing leiden tot grotere bereik en groei van jouw online aanwezigheid.

Wil jij ook vaker gebeld worden?