Zoekmachine marketing kan goed zijn voor 80% van het gerichte internetverkeer naar uw website.

Wat moet u weten?

Zoekmachine marketing is een belangrijk onderdeel van internet marketing en beslaat de 2 pijlers: zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie. Indien goed uitgevoerd zorgt zoekmachine marketing voor bezoekers die op zoek zijn naar uw dienst of product.

Zoekmachine marketing is bij succesvolle websites goed voor 80% van het gerichte websiteverkeer. Meer kwalitatief website verkeer betekent meer omzet. U haalt het meeste resultaat door te investeren in zoekmachine marketing.

Er zijn nog 3 plekken over voor een vrijblijvende analyse met gratis advies!
Neem contact op voor een vrijblijvende analyse

Wat is zoekmachine marketing?

Zoekmachine marketing is een afgeleide van Marketing:

“Marketing is het optimaal bevredigen van de behoeften en specifieke wensen van (potentiële) kopers om zo de verkoop van producten en diensten te bevorderen.”

Vertaal je deze definitie naar zoekmachine marketing dan is het belangrijk ook hier de consument of klant centraal te stellen. Wat zijn zijn/haar behoeftes zijn in dit geval in Google.

zoekmachine-1

Waarom de 4 P’s binnen zoekmachine marketing belangrijk zijn voor uw website

Promotie

Uw website en uw resultaat in Google staat voor uw promotie. Zorg dat uw website uitstraalt wie u bent, wat u aanbiedt en wat het voordeel van uw product of dienst is voor uw kopers. Uw website is uw etalage of uithangbord, uw visitekaartje en marketing middel bij uitstek om uw marketing boodschap over te brengen aan uw klanten en prospects. Zorg dan ook dat mensen eenvoudig contact met u op kunnen nemen.

Product/Dienst

U verkoopt iets, een product of dienst. Het is dus zaak dat u uw producten mooi in beeld brengt op uw website en dus in de zoekmachine. Uw dienstverlening kunt u wellicht in een bedrijfsfilmpje in beeld brengen. Kortom, geef uw producten de nodige aandacht op uw website. Dit is uw kans om uit te leggen wat het voordeel is voor prospects om uw product te kopen en waarom.

Prijs

Net zoals in een gewone winkel willen mensen graag prijzen zien of een indicatie hebben wat iets kost. Wees transparant naar klanten toe, ze gaan toch wel vergelijken. Overtuig uw klant wat uw toegevoegde waarde is. Klantrecensies doen vaak een hoop daarbij om prospects te overtuigen bij hun aankoop.

Plaats

Het speerpunt binnen zoekmachine marketing is wel deze P binnen de marketing; plaats. Hoe zorgt u ervoor dat consumenten uw website vinden? Op welke plek staat de website als u zoekt op het juiste keyword? Hoe maakt uw website beter vindbaar? Stramark is expert in zoekmachine marketing en heeft inmiddels al vele klanten geholpen bij het beter vindbaar maken van websites en webshops. Klanten hebben hun omzet zien verdubbelen en we hebben nieuw en beter converterend zoekverkeer naar websites weten te leiden.

Wist u dat zoekmachine marketing óók de offline verkoop stimuleert?

Vergis u niet in de kracht van betere vindbaarheid. Tegenwoordig zoekt iedereen via Google naar de meest simpele zaken. Een navigatiesysteem doet de rest. Dus een bakker, schilder, advocaat, opticien, dierenwinkel, kaaswinkel zoeken is gemeengoed geworden. Staat u bovenaan in Google dan krijgt u die klandizie binnen. Staat u er niet? Dan heeft u uw omzet afgelopen jaren zien afkalven. Draai de knop om en investeer in zoekmachine marketing.

zoekmachine-2

Zoekmachine Adverteren

Zoekmachine adverteren is een onderdeel van zoekmachine marketing. Met zoekmachine adverteren wordt bedoeld het adverteren met behulp van tekstadvertenties binnen de zoekresultaten van Google of Bing. Van succesvolle websites komt 80% van het verkeer binnen via zoekmachine marketing. De ideale verhouding is 40% via SEA (betaald) en 40% via SEO (onbetaald), 20% komt vaak binnen via e-mail marketing, social media en overig. Hoe is dit bij u? Hoeveel bezoekers, aanvragen of bestellingen krijgt u per dag? Zoekmachine adverteren is een belangrijke bron van gericht website verkeer!

Waarom adverteren bedrijven met tekstadvertenties?

Zoekmachine adverteren is een effectieve en snelle manier om hoog in de zoekresultaten te komen. U betaalt slechts de klik van een gebruiker op uw advertentie. Door het inkopen van voor u belangrijke zoekwoorden kunt u snel relevant verkeer naar uw website leiden. Hierbij horen goed geschreven korte en bondige advertentieteksten. Bij een goed ingerichte en logische website of webshop kunt deze bezoekers wellicht verleiden tot aankoop!

Zoekmachine adverteren biedt u een schat aan nuttige informatie!

Binnen het zoekmachine adverteren zijn de advertentiecampagnes eenvoudig te meten. Je krijgt direct inzicht in het aantal klikken op de advertentie, het aantal vertoningen van uw advertentie en de positie binnen de zoekresultaten. Binnen zoekmachine adverteren kunt u testen welke advertentie voor u het beste presteert door meerdere variaties gelijkmatig te vertonen.

Krijg inzicht in welke zoekwoorden rendabel zijn

Wanneer  u een aantal maanden adverteert met Google AdWords of BingAds dan leert u snel welke zoektermen voor u rendabel zijn en welke niet rendabel zijn. Ook kunt u de kosten die u betaalt voor de klikken afzetten tegen de omzet die u realiseert.

zoekmachine-3

Wist u dat u met adverteren belangrijke informatie krijgt die u kunt gebruiken voor SEO?

Naast zoekmachine adverteren is zoekmachine optimalisatie (SEO) een manier om hoog binnen de zoekresultaten van Google en BING te komen. U kunt de lessen die u met zoekmachine adverteren leert direct toepassen binnen uw SEO strategie. Zo optimaliseert u het bezoek naar uw website.

Zoekmachine adverteren uitbesteden of zelf doen?

Advertentieprogramma’s voor zoekmachine adverteren zoals AdWords en Bing Ads veranderen bijna wekelijks hun advertentiemogelijkheden. Wij adviseren klanten, die zelf willen gaan adverteren via zoekmachines, goed te overwegen of ze zelf kundig genoeg zijn en er tijd voor vrij willen maken.

Het kost u waarschijnlijk meer tijd en geld om zelf alle mogelijkheden te leren. Daarnaast hebben wij gezien dat veel klanten in het begin veel kosten maken door gebrek aan kennis. Kosten die u bij het uitbesteden van uw zoekmachine adverteren had kunnen besparen. Kortom u was sneller rendabel geweest door een professioneel bureau in te schakelen. En u had uw tijd kunnen besteden aan uw primaire proces.

Stramark is sinds 2008 deskundig in het zoekmachine adverteren, onze consultants zijn AdWords Qualified Professionals. Niet voor niks. Scholing is essentieel gezien de snelle veranderingen binnen AdWords.

Gezocht en u kwam bij ons uit?

U heeft zojuist gezocht naar zoekmachine optimalisatie en u kwam bij ons uit. Graag willen wij hiermee het effect demonstreren wat zoekmachine optimalisatie is. U zocht op de term zoekmachine optimalisatie en u komt bij Stramark Zoekmachine Optimalisatie Bureau uit! Wilt u dat ook voor uw bedrijf bewerkstelligen? Goed, of beter vindbaar zijn op belangrijke zoekwoorden?

Waarom is zoekmachine optimalisatie zo belangrijk?

De eerste 3 resultaten binnen Google zijn vaak de advertenties van Google AdWords. Daarna komen de zogenaamde organische resultaten. Op deze posities komen de websites die volgens Google het beste aansluiten bij de zoekopdracht van de gebruiker. Hoe relevanter de pagina en hoe beter deze aansluit op de zoekopdracht des te hoger de positie binnen Google. Veruit het meeste websiteverkeer komt binnen via zoekverkeer, dus of via zoekmachine adverteren (betaalde) of via organische (onbetaalde) zoekresultaten. Samen goed  voor 80% van uw websiteverkeer! De rest komt via social media en andere kanalen.

Zoekmachine Optimalisatie pijlers

1: KeyWord research

De eerste peiler in het zoekmachine optimalisatie proces is gedegen zoekwoord onderzoek of keyword research. Dit is het fundament van goede content. Hierbij gaan we als SEO bureau na of u de juiste zoekwoorden gebruikt in uw tekst, de titel van uw pagina’s, heeft u ‘schone url’s’ etc. Zijn dit de zoekwoorden die uw klanten of prospects gebruiken om u te vinden? Zoekwoord onderzoek wordt zwaar onderschat. Men neemt hier vaak te weinig tijd voor. KeyWord research is het fundament van goede zoekmachine optimalisatie.

2: Goede Content

De tweede peiler voor goede zoekmachine optimalisatie is goede content. De eerste vraag hierbij is: Is uw website voorzien van voldoende zoekwoordrijke tekst? Heeft u de correcte zoektermen gebruikt waar uw klanten of prospects op zoeken. Het gaat dus minder om de vraag waar u zelf op gevonden wilt worden als wel de vraag waar mensen/bedrijven/prospects naar zoeken als ze uw product of dienst nodig hebben.Dit is een vak apart, hier komen de behoeftes van uw klanten om de hoek kijken. Uw website teksten moet dus marketingtechnisch, actiegericht en zoekmachine vriendelijk geschreven worden.

3: Website techniek

De derde peiler voor iedere website is: ondersteuning van de content door de juiste technieken. Techniek zonder fouten en optimale inrichting zodat Google begrijpt waar de website over gaat. Meet u bijvoorbeeld al uw website verkeer d.m.v. Google Analytics? Gebruikt u een SEO vriendelijk CMS systeem? Is dit up-to-date? Is de laadtijd van uw website snel genoeg? Allemaal technische zaken waar u zelf waarschijnlijk geen kaas van gegeten heeft maar die wel erg belangrijk zijn voor een zoekmachine vriendelijke website of webshop. Webbouwers bouwen een website om deze technisch te laten werken, wij verbouwen met de webbouwer de website om bezoekers aan te trekken en te verkopen!

4: Linkbuilding

SEO is de Engelse afkorting van Search Engine Optimization en staat gelijk aan zoekmachine optimalisatie. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel binnen het zoekmachine optimalisatie proces. Het is van belang dat andere websites naar uw website toelinken. U zorgt dat er een bepaalde waarde naar uw website toevloeit. Wilt u meer weten? Lees hier verder over linkbuilding.

Hoe doen uw concurrenten het op SEO vlak?

U ziet nu het belang in van een goede vindbaarheid door zoekmachine optimalisatie voor uw bedrijf. Dus naast alle bovenstaande zaken moet u zich afvragen hoe u het doet t.o.v. uw concurrent. Is uw concurrent ook met SEO bezig? Als dat zo is dan zult u wellicht meer moeten investeren in een goed geoptimaliseerde website, zowel op content vlak als op technisch vlak en ook met betrekking tot linkbuilding.

Zelf doen of uitbesteden?

Zoekmachine Marketing is een vak, eigenlijk zijn het 4 verschillende vakgebieden. Zowel voor het Zoekmachine Adverteren, Zoekmachine optimalisatie, SEO copywriting als linkbuilding heeft Stramark specialisten in dienst om u te helpen het maximale uit uw website te halen.

Benieuwd naar de mogelijkheden rondom uw website of Adwords account?
Neem contact op voor vrijblijvende analyse


Terug naar boven ↑
  • Vrijblijvend advies? Vraag het Wouter

    Bel ons op 020 716 54 11 of via het onderstaande formulier, dan reageren wij binnen een werkdag!

    *

    *


    Please leave this field empty.