Zoekmachine marketing kan goed zijn voor 80% van het gerichte internetverkeer naar je website of webshop.

Meer verkeer, meer rendement

Wil je meer verkopen in je webshop of meer leads via je website? Dan helpt het absoluut als je meer en betere bezoekers trekt. Zoekmachine marketing is een ideale manier om dat te doen. De ervaren experts van Stramark helpen je om meer verkeer en dus meer rendement te behalen als ondernemer. 

Wat moet je weten?

Zoekmachine marketing is een belangrijk onderdeel van internet marketing en beslaat de twee pijlers zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie. Indien goed uitgevoerd zorgt zoekmachine marketing voor bezoekers die op zoek zijn naar jouw dienst of product. Wij kunnen daarvoor zorgen.

Zoekmachine marketing is bij succesvolle websites en webshops goed voor 80% van het gerichte websiteverkeer. Meer kwalitatief website verkeer betekent meer omzet. Je behaalt vaak dan ook het meeste resultaat door te investeren in zoekmachine marketing.

Er zijn nog 3 plekken over voor een vrijblijvende analyse met gratis advies!
Neem contact op voor een vrijblijvende analyse

Wat is zoekmachine marketing?

Zoekmachine marketing is een afgeleide van Marketing:

“Marketing is het optimaal bevredigen van de behoeften en specifieke wensen van (potentiële) kopers om zo de verkoop van producten en diensten te bevorderen.”

Vertaal je deze definitie naar zoekmachine marketing dan is het belangrijk ook hier de consument of klant centraal te stellen. Oftewel: wat zijn/haar behoeftes zijn in de zoekmachine, in dit geval in Google.

zoekmachine marketing resultaat

Waarom de 4 P’s binnen zoekmachine marketing campagnes belangrijk zijn voor je website en webshop

zoekmachine marketing icoon1

Promotie

Jouw website of webshop en jouw resultaat in Google staat voor je promotie. Zorg dat je website of webshop uitstraalt wie je bent, wat je aanbiedt en wat het voordeel van je product of dienst is voor de kopers. Je website is je etalage of uithangbord, je visitekaartje en marketingmiddel bij uitstek om je boodschap over te brengen aan klanten en prospects. Zorg dan ook dat mensen eenvoudig contact met je op kunnen nemen. Dat is een belangrijk onderdeel van (zoekmachine) marketing.

zoekmachine marketing icoon2

Product/Dienst

Je verkoopt iets, een product of dienst. Het is dus belangrijk om je producten mooi in beeld te brengen op je website of webshop. En dus ook in de zoekmachine. Je dienstverlening kun je wellicht in een bedrijfsfilmpje in beeld brengen. Kortom, geef je producten de nodige aandacht op je website of webshop. Dit is je kans om uit te leggen wat het voordeel is voor potentiële klanten om je product te kopen en waarom.

zoekmachine marketing icoon2

Prijs

Net zoals in een gewone winkel willen mensen graag prijzen zien of een indicatie hebben wat iets kost. Wees transparant naar klanten toe, ze gaan toch wel vergelijken. Overtuig je klant van je toegevoegde waarde. Klantrecensies doen vaak veel om potentiële klanten te overtuigen bij hun aankoop.

zoekmachine marketing icoon3

Plaats

Het speerpunt binnen een zoekmachine marketing strategie is wel deze P binnen de marketing; plaats. Hoe zorg je ervoor dat consumenten jouw website of webshop vinden? Op welke plek staat de website of webshop als je zoekt op het juiste keyword? Is dat niet hoog genoeg, maak dan je website of webshop beter vindbaar. Stramark is expert in zoekmachine marketing en heeft inmiddels al vele klanten geholpen bij het beter vindbaar maken van websites en webshops. Klanten hebben hun omzet zien verdubbelen en we hebben nieuw en beter converterend zoekverkeer naar websites en webshops weten te leiden.

Wist je dat zoekmachine marketing óók de offline verkoop stimuleert?

Vergis je niet in de kracht van betere vindbaarheid. Tegenwoordig zoekt iedereen via Google naar de meest simpele zaken. Een navigatiesysteem doet de rest. Dus een bakker, schilder, advocaat, opticien, dierenwinkel, kaaswinkel zoeken is gemeengoed geworden. Sta je bovenaan in Google dan krijg je die klandizie binnen. Sta je er niet? Dan heb je de omzet de afgelopen jaren minder zien worden. Draai de knop om en investeer in zoekmachine marketing!

zoekmachine marketing resultaat 2

Wat is Zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is een onderdeel van zoekmachine marketing. Met zoekmachine adverteren wordt bedoeld het adverteren met behulp van tekstadvertenties binnen de zoekresultaten van Google of Bing. Van succesvolle websites en webshops komt 80% van het verkeer binnen via zoekmachine marketing. De ideale verhouding is 40% via SEA (betaald) en 40% via SEO (onbetaald), 20% komt vaak binnen via e-mail marketing, social media en overig. Hoe is dit bij jou? Hoeveel bezoekers, aanvragen of bestellingen krijg je per dag? Zoekmachine adverteren is een belangrijke bron van gericht website- en webshop-verkeer!

Waarom adverteren bedrijven met tekstadvertenties?

Zoekmachine adverteren is een effectieve en snelle manier om hoog in de zoekresultaten te komen. Je betaalt slechts de klik van een potentiële klant op je advertentie. Door het inkopen van voor jou belangrijke zoekwoorden kun je snel relevant verkeer naar je website of webshop leiden. Hierbij horen goed geschreven korte en bondige advertentieteksten. Bij een goed ingerichte en logische website of webshop kun je deze bezoekers wellicht verleiden tot aankoop!

Zoekmachine adverteren biedt je een schat aan nuttige informatie!

Binnen het zoekmachine adverteren zijn de advertentie campagnes eenvoudig te meten. Je krijgt direct inzicht in het aantal klikken op de advertentie, het aantal vertoningen van de advertentie en de positie binnen de zoekresultaten. Binnen zoekmachine adverteren kun je testen welke advertentie voor jou het beste presteert door meerdere variaties gelijkmatig te vertonen.

Krijg inzicht in welke zoekwoorden rendabel zijn

Wanneer je een aantal maanden adverteert met Google AdWords of Bing Ads dan leer je snel welke zoektermen voor jou rendabel zijn en welke niet rendabel zijn. Ook kun je de kosten die je betaalt voor de klikken afzetten tegen de omzet die je realiseert.

zoekmachine marketing resultaat 3

Wist je dat je met adverteren belangrijke informatie krijgt die je kunt gebruiken voor SEO?

Naast zoekmachine adverteren is zoekmachine optimalisatie (SEO) een manier om hoog binnen de zoekresultaten van Google en Bing te komen. Je kunt de lessen die je met zoekmachine adverteren leert direct toepassen binnen je SEO strategie. Zo optimaliseer je het bezoek naar je website of webshop.

Zoekmachine adverteren uitbesteden of zelf doen?

Advertentieprogramma’s voor zoekmachine adverteren zoals AdWords en Bing Ads veranderen bijna wekelijks hun advertentiemogelijkheden. Wil je zelf gaan adverteren in de zoekmachines? Overweeg dan goed of je zelf kundig genoeg bent en er tijd voor vrij wilt maken.

Het kost je waarschijnlijk meer tijd en geld om zelf alle mogelijkheden te leren. Daarnaast hebben wij gezien dat veel klanten in het begin veel kosten maken door gebrek aan kennis. Kosten die je bij het uitbesteden van je zoekmachine adverteren had kunnen besparen door gebruik te maken van onze adviseurs. Kortom: je was sneller rendabel geweest door een professioneel zoekmachine marketing bureau in te schakelen. En je had je tijd kunnen besteden aan je primaire proces.

Stramark is sinds 2008 deskundig in het zoekmachine adverteren, onze consultants zijn AdWords Qualified Professionals. Niet voor niets. Scholing is essentieel gezien de snelle veranderingen binnen AdWords.

Gezocht en je kwam bij ons uit?

Je hebt zojuist gezocht naar zoekmachine marketing en je kwam bij ons uit. Dat is een demonstratie van het effect van zoekmachine marketing. Je zocht immers op de term zoekmachine marketing en je komt bij Stramark Zoekmachine Optimalisatie Bureau uit! Wil je dat ook voor jouw bedrijf bewerkstelligen, maar dan op je eigen belangrijke zoekwoorden? Daar zorgen wij voor!

Wat is zoekmachine optimalisatie?

De eerste drie resultaten binnen Google zijn vaak de advertenties van Google AdWords. Daarna komen de zogenaamde organische resultaten. Op deze posities komen de websites en webshops die volgens Google het beste aansluiten bij de zoekopdracht van de gebruiker. Hoe relevanter de pagina en hoe beter deze aansluit op de zoekopdracht des te hoger de positie binnen Google. Veruit het meeste websiteverkeer komt binnen via zoekverkeer, dus of via zoekmachine adverteren (betaalde) of via organische (onbetaalde) zoekresultaten. Samen goed  voor 80% van je websiteverkeer! De rest komt via social media en andere kanalen.

Zoekmachine optimalisatie: de pijlers

Keyword research icon

1: Keyword research

De eerste pijler in het zoekmachine optimalisatie proces is gedegen zoekwoord onderzoek of keyword research. Dit is het fundament van goede content. Hierbij gaan we als SEO bureau na of je de juiste zoekwoorden gebruikt in je tekst, de titel van je pagina’s, heb je ‘schone url’s’, etc. Zijn dit de zoekwoorden die jouw klanten of prospects gebruiken om je te vinden? Zoekwoord onderzoek wordt zwaar onderschat. Men neemt hier vaak te weinig tijd voor. Keyword research is het fundament van goede zoekmachine optimalisatie.

Goede content icon

2: Goede content

De tweede pijler voor goede zoekmachine optimalisatie is goede content. De eerste vraag hierbij is: is jouw website of webshop voorzien van voldoende zoekwoordrijke tekst? Heb je de correcte zoektermen gebruikt waar jouw klanten of prospects op zoeken? Het gaat dus minder om de vraag waar je zelf op gevonden wilt worden. Het gaat erom waar consumenten of bedrijven naar zoeken als ze jouw product of dienst nodig hebben. Dit achterhalen is een vak apart. Hier komen de behoeftes van je klanten om de hoek kijken. Je website of webshop teksten moeten dus marketingtechnisch, actiegericht en zoekmachine vriendelijk geschreven worden.

website techniek icon

3: Website en webshop techniek

De derde pijler voor iedere website of webshop is: ondersteuning van de content door de juiste technieken. Techniek zonder fouten en optimale inrichting zodat Google begrijpt waar de website of webshop over gaat. Meet je bijvoorbeeld al je website of webshop verkeer via Google Analytics? Gebruik je een SEO vriendelijk CMS systeem? (bijvoorbeeld WordPress of Magento?) Is dit up-to-date? Is de laadtijd van je website of webshop snel genoeg? Allemaal technische zaken waar je zelf waarschijnlijk geen kaas van gegeten hebt. Maar ze zijn wel erg belangrijk voor een zoekmachine vriendelijke website of webshop. Webbouwers bouwen een website of webshop om deze technisch te laten werken, wij verbouwen samen met de webbouwer de website of webshop om bezoekers aan te trekken en producten of diensten te verkopen!

linkbuilding icon

4: Linkbuilding

SEO is de Engelse afkorting van Search Engine Optimization en staat gelijk aan zoekmachine optimalisatie. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel binnen het zoekmachine optimalisatie proces. Het is van belang dat andere websites naar jouw website of webshop toe linken. Je zorgt zo dat er een bepaalde waarde naar je website toevloeit. Wil je meer weten? Lees hier verder over linkbuilding.

Hoe doen je concurrenten het op SEO vlak?

Je ziet nu het belang in van een goede vindbaarheid door zoekmachine optimalisatie voor je bedrijf. Dus naast alle bovenstaande zaken moet je jezelf afvragen hoe je het doet ten opzichte van je concurrenten. Is je concurrent ook met SEO bezig? Als dat zo is, dan zul je wellicht meer moeten investeren in een goed geoptimaliseerde website of webshop. Zowel op het gebied van content als techniek en ook met betrekking tot linkbuilding.

Zelf doen of uitbesteden?

Zoekmachine Marketing is een vak, eigenlijk zijn het 4 verschillende vakgebieden. Zowel voor het Zoekmachine adverteren, Zoekmachine optimalisatie, SEO copywriting als linkbuilding heeft Stramark specialisten in dienst om je advies te geven en te helpen het maximale uit je website of webshop te halen.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw website of AdWords account?
Neem contact op voor een vrijblijvende analyse op het gebied van zoekmachine marketing


Zoekmachine Marketing Bureau Stramark.nl - Google partner
Terug naar boven ↑
  • Vrijblijvend advies? Vraag het aan Wouter

    Bel ons op 020 716 54 11 of neem contact op, dan reageren wij binnen een werkdag!

    *

    *

    Please leave this field empty.