Online Marketing Bureau Stramark frans laura klein

Google Ads Uitbesteden

  • Google Certified Partner
  • Sta op nummer 1 in de resultaten
  • Binnen 3 maanden meer resultaat
Ik wil online groeien!

Stuur ons een bericht en laat weten welke resultaat je wil bereiken. We denken vrijblijvend met je mee!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google Ads. Je betaalt met Google Ads voor je bereik, maar het doel is hetzelfde: je merk, product of content promoten. Omdat Google Ads een hele specifieke doelgroep jouw advertenties laat zien, is het een krachtige marketing- en salestool. 

Maar juist deze specificaties maken het zo dat Google Ads specialistisch werk is. Misschien heb je er al eens van geproefd, en twijfel je om het onder te brengen bij een expert. Dat snappen we heel goed – en we helpen je graag met het maken van deze keuze. 

  • Sta op nummer 1 bij de resultaten van jouw doelgroep
  • Direct meer leads
  • Werf meer klanten
  • Verlaag jouw kosten per lead
  • Maak jouw resultaten meetbaar en inzichtelijk
  • Profiteer van de jaren ervaring in meerdere industrieën van een consultant 

 

Waarom Google Ads uitbesteden aan Stramark?

  • Wij zijn Google Certified Partner
  • Je krijgt een persoonlijke consultant die zich verdiept in jouw  scale-up
  • Wij werken resultaatgericht om zoveel mogelijk conversies te behalen voor de juiste kosten per conversie
  • Je krijgt maandelijkse rapportages over jouw resultaten
  • 80% van onze klanten behalen meer resultaat uit online binnen 3 maanden

 

    Stramark SEA

    Wat is Google Ads?

    Voor de starters onder ons: wat is Google Ads nou precies? Google Ads is een online advertentieplatform ontwikkeld door Google, waarmee bedrijven advertenties kunnen maken en weergeven om hun doelgroep te bereiken. Deze advertenties verschijnen op kanalen van Google. Bijvoorbeeld op Google Search, YouTube en Google Display Netwerk. Met Google Ads kun je heel gericht een doelgroep bereiken, omdat je adverteert op specifieke zoekwoorden.

    Als adverteerder betaal je op basis van het aantal klikken dat je advertenties ontvangen. Daarnaast kun je een budget instellen en bieden op advertentieplaatsingen om kosten te beheersen en advertentieprestaties te maximaliseren.

    Google Ads biedt daarmee een krachtige en flexibele manier voor bedrijven van alle groottes om potentiële klanten te bereiken en verkeer naar de websites te leiden of producten en diensten te promoten.

    5 redenen om Google Ads te gebruiken

    Nu je weet wat Google Ads precies is, is het ook handig om te begrijpen waarom bedrijven deze vorm van adverteren inzetten. Google Ads kan namelijk veel opleveren:

    1. Meer zichtbaarheid. Met Google Ads toon je advertenties aan potentiële klanten die op zoek zijn naar jouw producten of diensten, wat de zichtbaarheid van je bedrijf en je producten vergroot.
    2. Meer verkeer. Door gerichte advertenties te maken en te optimaliseren, leid je meer verkeer naar je website en bereik je potentiële klanten die je anders misschien niet had gevonden.
    3. Hogere conversies. Google Ads stelt je in staat om je doelgroep te targeten op basis van specifieke criteria, zoals zoekwoorden, locaties en interesses. Hierdoor kun je advertenties maken die relevant zijn voor potentiële klanten. Hoe relevanter je bent, hoe groter de kans is dat klanten daadwerkelijk converteren.
    4. Betere meetbaarheid. Met Google Ads kun je precies bijhouden hoe advertenties presteren, inclusief het aantal klikken, vertoningen en conversies. Hierdoor kun je advertenties optimaliseren en het advertentiebudget efficiënter besteden.
    5. Flexibiliteit. Google Ads biedt je de flexibiliteit om advertentiecampagnes op elk moment aan te passen en te wijzigen op basis van hoe goed deze presteert. Hierdoor kun je snel reageren op veranderende omstandigheden en advertenties aanpassen aan de behoeften van de doelgroep.

    Waarom Google Ads uitbesteden?

    En dan nu de hamvraag: wil je Google Ads uitbesteden of houd je het liever in eigen beheer? Het is een vraag die we bij Stramark vaker voorbij zien komen. En dat is heel begrijpelijk! We leggen je uit waarom.

    De voordelen van Google Ads campagne uitbesteden

    • Je hebt snel meer leads.
    • Het kost jou minder tot geen tijd.
    • Je hoeft niet te investeren in in-house kennis.
    • Je staat hoger in de zoekresultaten van jouw doelgroep.
    • Je werft meer klanten.
    • Je verlaagt je kosten per lead.
    • Je maakt jouw resultaten meetbaar en inzichtelijk.
    • Je profiteert bij iedere consultant van de jaren ervaring in meerdere branches.

    De nadelen van Google Ads campagne uitbesteden

    • Je kunt het gevoel van minder controle hebben. Natuurlijk heb je altijd zelf toegang en rapporten we desgewenst naar je.
    • Je investeert elke maand een beetje tijd om contact te hebben met jouw consultant.

    Zo werkt het uitbesteden van Google Ads

    Besluit je Google Ads uit te besteden? Om je een idee te geven, dit is het proces bij Stramark in een notendop:

    Als je ervoor kiest om Google Ads aan Stramark uit te besteden, beheert één van onze Google Ads specialisten jouw campagne. Je krijgt maandelijks een rapportage van de consultant. Iedere maand krijg je een verslag over de uitgevoerde werkzaamheden en ontvang je een overzicht met de belangrijkste resultaten. Zo ben je helemaal ‘bij’ en kun je aangeven waar je wilt bijsturen en waar het al super gaat.

    Het proces bij Stramark van a tot z

    Je hebt nu het proces in een notendop gelezen, maar laten we nu eens kijken hoe het uitbesteden van Google Ads in de praktijk werkt. Van a tot z, dit is hoe we bij Stramark jouw Google Ads campagne een succes maken:

    1. Google Ads Audit laten uitvoeren

    Als je bij ons wilt starten, kan je eventueel eerst een audit aanvragen. In de audit kijken we naar je huidige of afgelopen campagnes en onderzoeken we prestaties. We controleren op verschillende factoren, waaronder accountstructuur, targeting, zoekwoorden, advertentieteksten, biedstrategieën en prestaties van de campagnes. We kijken na de analyse naar mogelijkheden om je advertentiebudget beter te benutten en je ROI (Return on Investment) te verbeteren. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jouw scale-up nog geen bestaand Google Ads account heeft. In dat geval praten we over jouw markt, doelen en wensen en onderzoeken we wat we voor je kunnen betekenen. 

    Hierna krijg je van ons bericht waarin we de resultaten en mogelijkheden delen. We plannen indien gewenst een intake op kantoor of online, zodat we gedetailleerd kunnen bespreken wat je wensen zijn.

    2. Intake op kantoor of online

    Tijdens de intake op kantoor of online ontmoet je jouw consultant. Onze consultants matchen we zo goed mogelijk, op basis van onder andere kennis, branche en persoonlijke klik.

    We horen in het gesprek graag meer over je scale-up en je branche. Samen bepalen we de doelstelling(en) voor de Google Ads campagnes en creëren we een plan van aanpak.

    3. Campagnes opzetten

    In stap 3 is het tijd om aan de slag te gaan. We hebben samen uitvoerig gekeken naar jouw markt, doelen en wensen. We richten de besproken Google Ads campagnes in met dit in het achterhoofd en kiezen de beste zoekwoorden.
    Laten we voor nu eens kijken naar de verschillende campagnes waar je binnen Google Ads gebruik van kunt maken.

    Search Campagne (zoeknetwerk campagne):

    Met een Search Campagne kunnen adverteerders in de Google zoekresultaten op de eerste pagina komen te staan bij specifieke zoekwoorden of termen die verband houden met hun producten of diensten. Deze advertenties worden weergegeven bovenaan of onderaan de organische zoekresultaten en kunnen tekst, een kop, een beschrijving en een link naar een bestemmingspagina bevatten. Adverteerders kunnen zoekwoorden selecteren en bieden op een kosten-per-klik (CPC) basis om hun advertenties te laten zien aan mensen die geïnteresseerd zijn in hun producten of diensten.

    Performance Max Campagne:

    Performance Max is een type Google Ads campagne waarmee adverteerders hun advertenties kunnen weergeven op verschillende Google platforms, waaronder YouTube, Google Search, Google Shopping, Discover, Gmail en Google Maps. Performance Max gebruikt machine learning en automatisering om advertenties automatisch te optimaliseren en te plaatsen op basis van de doelstellingen van de adverteerder. Bijvoorbeeld op verkeer, conversies, of winkelbezoeken. Het doel van Performance Max is om adverteerders te helpen hun campagnes efficiënter en effectiever te maken door geautomatiseerde beslissingen te nemen op basis van real-time prestatiedata.

    Display Campagne:

    Een Display Campagne is een advertentie waarmee adverteerders advertenties kunnen weergeven op websites, mobiele apps en video’s die deel uitmaken van het Google Display Netwerk. Dit omvat meer dan twee miljoen websites en apps, waaronder YouTube, Gmail, en Google Maps. Display advertenties kunnen in verschillende formaten worden weergegeven, zoals beeld advertenties en responsieve display advertenties. Adverteerders kunnen hun doelgroep selecteren op basis van onder andere interesses, demografische gegevens, locatie en gedrag. De kosten worden meestal berekend op basis van CPM (kosten per duizend vertoningen) of CPC. Het voordeel? Je kunt het inzetten als remarketing campagne. Dan zien gebruikers die al eerder met jou in aanraking zijn geweest, nogmaals reclame van jou op een andere plek.

    Video Campagne:

    Een Video Campagne is een type Google Ads campagne waarmee adverteerders videoadvertenties kunnen weergeven op YouTube en Google Video Partnerwebsites. Videoadvertenties kunnen worden weergegeven vóór, tijdens of na een video, of in de zoekresultaten van YouTube. Adverteerders kunnen verschillende soorten videoadvertenties gebruiken, waaronder in-streamadvertenties, video discovery-advertenties, bumperadvertenties en outstreamadvertenties. Adverteerders kunnen hun doelgroep selecteren op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag, en kunnen bieden op basis van CPC of CPV (kosten per weergave).

    4. Advertentieteksten

    In een goede advertentie kan één ding niet ontbreken: ijzersterke teksten. We schrijven dan ook tijdens het opzetten van de campagne de bijbehorende teksten per advertentiegroep. 

    Sterker nog: per campagne schrijven we ook meerdere teksten. Zo worden automatisch A/B-testen uitgevoerd via Responsive Ads. We bekijken daarmee welke tekst het beste scoort bij de doelgroep – en zo leren we weer meer van jouw doelgroep. Die data gebruiken we natuurlijk om de campagnes nóg betere resultaten te laten leveren.

    5. Oplevering en livegang

    We starten niet zonder jouw akkoord. Zodra alles klaar staat, sturen we een opleveringsmail naar je toe en horen we van jou of je of je akkoord gaat met de opzet en de advertentieteksten. Dan zetten we de campagnes live.

    6. Meten, bijsturen en rapporteren

    Je besteedt Google Ads uit, maar dat betekent niet dat je er geen controle meer over hebt. We meten proactief welke campagnes goed scoren en sturen iedere campagne tijdig bij als we zien dat dit betere resultaten gaat opleveren. En we rapporteren natuurlijk iedere maand aan jou. Zo weten we altijd zeker dat we erbovenop zitten.

    De eerste drie maanden van Google Ads uitbesteding

    In de eerste drie maanden wordt er gewerkt aan het behalen van relevant verkeer. Verder onderzoeken we hoe we dit verkeer het best kunnen laten converteren en kijken we of de kosten per conversie rendabel zijn. Na de eerste 3 maanden kan er een evaluatie plaatsvinden en schaven we het plan van aanpak (indien nodig) bij.

    Jouw Google Ads Bureau in Amsterdam

    We zien vaak dat klanten onze hulp inschakelen nadat ze zelf hebben geprobeerd Google Ads campagnes in te zetten, maar niet het gewenste resultaat behalen. Ze zien een hoop kliks en kosten, maar de leads blijven helaas achter. 

    Dat is niet zo gek, aangezien je bij een Google Ads campagne met veel elementen rekening moet houden. Daarnaast gaat search engine advertising verder dan alleen de techniek van de Ads-campagne. Ook is het belangrijk om te bedenken in welke branche je adverteert, hoe mensen zoeken naar jouw producten of diensten, en welke zoekwoorden daadwerkelijk klanten opleveren. 

    Alleen betalen voor bezoekers die naar je website komen en vervolgens niets kopen, of bij de concurrent kopen, is natuurlijk zinloos. Dit alles vraagt om specialistische kennis over search engine advertising.

    Welke Google Ads diensten kun je aan Stramark uitbesteden?

    
    

    Google Ads Audit

    Google Ads Remarketing
    Campagnes opzetten Performance Max
    Advertentieteksten

    De voordelen van werken met Stramark in een notendop:

    • Wij zijn Google Certified Partner
    • Je krijgt een persoonlijke consultant die zich verdiept in jouw  scale-up
    • Wij werken resultaatgericht om zoveel mogelijk conversies te behalen voor de juiste kosten per conversie
    • Je krijgt maandelijkse rapportages over jouw resultaten
    • 80% van onze klanten behalen meer resultaat uit online binnen 3 maanden

    AdWords uitbesteden bij de expert

    Behaal je niet het juiste resultaat met je huidige Google Ads campagnes? Dat kan beter. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Samen kijken we waar de kracht van jouw business ligt en waar potentie voor groei zit. We leggen je graag uit wat de huidige situatie is, wat we willen bereiken en hoe we dit vervolgens gaan aanpakken.

    Veelgestelde vragen

    Wat is AdWords optimalisatie?

    AdWords optimalisatie houdt in dat het rendement van een advertentiecampagne op het AdWords platform wordt verbeterd. Dit gebeurt bijvoorbeeld door het aanpassen van biedstrategieën, het optimaliseren van zoekwoordlijsten, het verbeteren van de kwaliteitsscore van je advertenties en het gebruik van relevante advertentie-extensies.

    Wat is het verschil tussen AdWords en Google Ads?

    AdWords was voorheen de benaming van Google Ads. Hoewel er sinds de naamsverandering van AdWords veel nieuwe features in de advertentie omgeving zijn, is er geen verschil tussen AdWords en Google Ads. In 2018 is de naamsverandering doorgevoerd, desondanks wordt de term AdWords nog steeds veel gebruikt.

    AdWords uitbesteden, hoe werkt dat?

    We beginnen altijd met onderzoeken wat we voor jouw business kunnen betekenen. In die fase heb je voornamelijk contact met een van onze accountmanagers. Je voert met hen gesprekken en krijgt een beeld van de mogelijkheden. Wanneer we een samenwerking aangaan, krijgt jouw persoonlijke Google AdWords specialist de overdracht van de accountmanager. Vervolgens neemt de specialist contact op voor het plannen van een intake. Tijdens die intake is de mogelijkheid om vragen te stellen en de consultant zal zoveel mogelijk informatie verzamelen. Vervolgens gaat de consultant aan de slag met een plan van aanpak en vanuit daar gaat het traject verder.

     

    Wil jij ook vaker gebeld worden?