Remarketing

Vrijblijvend advies?
Vraag het aan ons

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Remarketing is een zeer interessant marketinginstrument. Bezoekers op je website kunnen soms niet direct converteren. Door het actief volgen van deze bezoekers, en jouw banners weer te geven op andere websites zorgt ervoor dat er kans is dat de bezoeker alsnog jouw website bezoekt en converteerd. Bij Stramark zetten wij deze tool graag in om de huidige campagnes te ondersteunen. Uit ervaring blijkt dat effectief gebruik van remarketing uiteindelijk leidt tot meer interactie met de website. Nog belangrijker is dat het aantal conversies aanzienlijk wordt vergroot tegen aanzienlijk lagere kosten.

Remarketing voor meer conversies

Remarketing als marketinginstrument kan enorm bijdragen aan het uiteindelijk converteren van bezoekers. Door middel van een cookie, kan de bezoeker van je website voor een bepaalde periode “gevolgd” worden. Deze bezoeker zal op de andere websites die hij bezoekt met een bepaalde ( van te voren in te stellen ) frequentie een beeld of tekstadvertentie zien van jouw bedrijf. Voor vrijwel elk bedrijf wat adverteert is dit interessant, omdat de kosten tegenover het CPC model erg laag liggen om de bezoeker te volgen. Zeker voor producten/diensten waarbij het beslissingstraject wat langer duurt is deze methode erg effectief om on top of mind te blijven bij de bezoeker.

remarketing

Remarketing kanalen

Remarketing bestaat er voor meerdere kanalen. De meest gebruikte vorm is Google Adwords remarketing. Er kunnen snel veel ( betaalde ) kliks gegenereerd worden, om vervolgens al deze betaalde bezoekers op te nemen in de remarketing lijsten. Op deze manier kunnen de betaalde kliks van bezoekers in Google Adwords vervolgens voor een bepaalde periode een aantal keer getoond worden op partner websites van Google. Met behulp van frequency caps kan er worden ingesteld hoe vaak en voor welke periode dit gebeurd.
Er kan zelf worden ingesteld middels context targeting en plaatsingen op wat voor soort websites de re-marketing wordt getoond. Het is immers interessanter om je displayadvertentie over zonnepanelen weer te geven op een website in het kader van duurzaamheid dan op bijvoorbeeld nu.nl. Stramark heeft naast Facebook remarketing en Linkedin remarketing ook de optie om via Twitter remarketing te doen. Daarnaast hebben wij een partnerschap met de Telegraaf Mediagroep en het netwerk van Massarius. Deze partijen beschikken over een netwerk van websites die maandelijks veel bezoekers krijgen rondom bepaalde onderwerpen.

Facebook Remarketing

Remarketing op Facebook is snel groeiende en een interessante vorm van deze techniek. Vrijwel elke facebook gebruiker is steeds frequenter en langer online. De mogelijkheid om re-marketing toe te passen en in de infofeed ( tijdlijn ) van Facebook te verschijnen blijkt erg effectief. De andere positie voor de advertentie is in het rechterblok van de Facebookpagina.
Een groot voordeel hiervan is dat er erg nauwkeurig getarget kan worden op bepaalde doelgroepen ( leeftijd, geslacht etc. ) Voornamelijk voor B2C markets is dit een mooie uitkomst.

facebook remarketing

Remarketing op Linkedin

Voor B2B markets is het zeker interessant om te kijken naar remarketing bij Linkedin. Door middel van een string “javascript” wordt de bezoeker op jouw website geïdentificeerd als Linkedingebruiker. Niet de naam van de persoon komt naar voren, maar wel overige interessante gegevens zoals locatie, huidige werkgever, functie etc.
Op basis van deze criteria kan er erg nauwkeurig worden getarget. Zeker voor B2B campagnes is dit erg interessant omdat de campagne kan worden ingesteld op bijvoorbeeld influencers of DMU’s.

Deze advertenties kunnen worden weergegeven op Linkedin zelf, maar ook in de facebook feed en overige partnersites van Linkedin. Nog een voordeel is dat op de ( conversie ) landingspagina van de campagne een knop staat met log in via Linkedin, waardoor een contactformulier automatisch kan worden ingevuld. Dit zou conversie verhogend moeten werken. Linkedin Re-marketing kan volgens Linkedin optimaal gebruikt worden vanaf 20.000 bezoekers per maand.

Remarketing campagne opzetten

Om een succesvolle campagne op te zetten, moet er goed gekeken worden naar het beste kanaal om de bezoeker te re-marketen. De relevantie van de website waarop de remarketing-banners worden getoond moet zo hoog mogelijk zijn. Ook is het niet handig om de techniek toe te passen op een bezoeker die zojuist geconverteerd is. Daarnaast heeft het ook weinig zin om de bezoeker te overladen met je banner of tekstadvertenties. Door middel van frequency caps, kan er worden ingesteld in de campagne hoe vaak de bezoeker de advertenties nog te zien krijgt.

Re-marketing uitbesteden aan Stramark is de juiste stap in de richting van hoger rendement. Neem vrijblijvend contact op