Stramark.nl » Linkbuilding
Willem Jan Kraanen
Directeur Texelana
Wil je linkbuilding uitbesteden? De eerste stap in de campagne betreft het bepalen van de belangrijkste zoekwoorden. Op welke termen wil je jouw website beter laten ranken? Welke zoekwoorden sluiten het best aan bij de klantbehoeftes? De zoekwoorden die in deze analyse naar voren komen zullen leidend zijn bij het opstellen van links en content.
Bij de tweede stap wordt de concurrentie beoordeeld. Websites die goed ranken op de eerder bepaalde zoekwoorden worden onder de loep genomen. Waar komen hun links vandaan? Wat voor content is belangrijk in jouw sector? Hoe zien deze eruit en hoe verkrijgt je website soortgelijke en het liefst nog waardevollere links? Het resultaat van de concurrentieanalyse is een lijst met websites waar mogelijk waardevolle links vandaan zouden kunnen komen.
Geen enkele webmaster linkt graag naar een andere website als daar niets interessants te lezen of te vinden is. Goed geschreven teksten over onderwerpen, business of diensten die aan de zoekwoorden gerelateerd zijn, zijn dus erg belangrijk voor linkbuilding. Vaak worden er dan nieuwe pagina’s opgesteld die waardevol zijn en geoptimaliseerd kunnen worden om de eerder bepaalde doelstellingen te realiseren. Links verkrijgen naar websites die niets nieuws te melden hebben of alleen een commercieel doel hebben, is zeer moeizaam en past niet bij de linkbuildingstrategie van Stramark.
Daarna begint de zoektocht naar websites met veel bezoekers. Hier mag je zelf een bijdrage aan leveren door informatie en kennis toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan relevante websites in de sector of websites die potentiële klanten veel bezoeken. Dit is de meest eenvoudige manier om links, en daarmee relevante bezoekers, te krijgen. Het aanmaken van accounts op bedrijfsinformatie websites draagt ook direct bij aan de vindbaarheid van je bedrijfsinformatie. Hierbij kan gedacht worden aan branchefora of aan de zoekwoorden gerelateerde nieuwssites.
Nadat er content is geproduceerd en de belangrijkste linksites zijn onderscheiden, moet de content verspreid worden. Een manier om meerdere potentiële linkpartners te bereiken is het uitgeven van geoptimaliseerde persberichten. Ook het aanmaken van linkwaardige blogposts of pagina’s kunnen de interesse wekken van relevante websites. Toch blijft contentpublicatie een kwestie van pushen door de continue overload aan informatie op het internet. Relevante websites zullen dus veelal aangeschreven en gebeld moeten worden.
De resultaatmeting omvat niet alleen het monitoren van aangeschreven websites en de hoeveelheid geplaatste links. Wat echt waardevol is, is de kwaliteit van de links. Dit uit zich in meer bezoekers via de link en natuurlijk de posities in zoekmachines. Bij de resultaatmeting wordt gekeken of de doelstellingen zijn behaald en welke resultaten daarmee gepaard gaan. Denk bijvoorbeeld aan wijzigingen in de zoekresultaat posities, veranderingen in de Pagerank van je website en de ontwikkeling van het bezoekersvolume. Een goed linkbuilding bureau is hier transparant over en kan je gedegen linkbuilding advies geven. Wij bij Stramark bijvoorbeeld.
Op basis van de zoekwoordbepaling worden één of meer zoektermen centraal gesteld in de opmaak van de te verkrijgen links.
Voorbeeld van een tekstlink: Tekstlinks zijn de beste links
In HTML-code ziet deze er als volgt uit: <a title=”tekstlinks” href=”http://www.klant.nl/tekstlinks”><b>Tekst links</b></a> zijn de <a title=”beste links”href=”http://www.klant.nl/beste-links”>beste links</a>
Link building is dus ontzettend belangrijk om je website goed vindbaar te maken. Maar, hoe krijg je links? We delen graag een aantal tips met je:
Goed om te weten:
Wij houden er rekening mee dat links vanaf websites met hetzelfde onderwerp, veel beter zijn dan links op websites die over iets heel anders gaan. Wij zorgen ervoor dat er geen links op malafide spam- of linkfarmsites worden verkregen. Stramark kijkt altijd of de link ook een meerwaarde is voor bezoekers van de website.
Om jouw website meer autoriteit te geven kun je beter linkbuilding uitbesteden aan linkbuilding bureau Stramark, met als specialisatie linkbuilding Amsterdam. Kwalitatief goede links vragen namelijk om vakkennis die binnen je eigen bedrijf vaak niet aanwezig is. Ons team bestaat uit 8 consultants, ieder met zijn eigen specialisme. Doordat wij gewerkt hebben voor verschillende klanten in diverse branches hebben we jarenlange ervaring opgebouwd. Hierdoor weten we op welke sites je aanwezig moet zijn zodat mensen je kunnen vinden. Zo kan een linkbuilding specialist direct voor jou aan de slag. Linkbuilding vraagt om continue inspanning en daarom wordt er een helder plan opgesteld om gestructureerd te kunnen werken. Daarvoor zijn specifieke tools nodig, en die kunnen vrij prijzig zijn voor het mkb. Wij hebben ze al in huis zodat jij ervan kunt profiteren. Ten slotte vraagt écht goede link building en het onderhouden ervan om tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan je eigen business. Win tijd door het over te laten aan onze linkbuilding consultants. Jij denkt mee met de strategie, dan voeren zij het uit. Dat resulteert op haar beurt in focus. Wanneer je het uitbesteedt werk je productiever en doen we beide waar we goed in zijn.
Linkbuilding uitbesteden kan bij ons gedeeltelijk of volledig. Echter bieden we het pas aan na een grondige SEO-audit. Voordat we aan de slag gaan moet jouw website voldoen aan de linkbuilding eisen van Google. Daarna zetten we een link building strategie op, specifiek voor jouw website en branche. Binnen dit plan maken we zo veel mogelijk gebruik van de mogelijkheden van jou en je organisatie. Hierbij stellen we de meerwaarde voor de gebruikers van de website voorop. Precies zoals Google het graag ziet!
Linkbuilding campagne plan nodig? |