Linkbuilding

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

Heeft jouw website weinig autoriteit en weet je hier geen raad mee? Linkbuilding kan daarbij helpen. Zeker door linkbuilding uitbesteden aan Stramark. Want linkbuilding links laten liggen, dat vinden wij zonde. Doordat andere websites met een goede reputatie linken naar jouw website, krijg je namelijk een hogere positie in de zoekmachines. Dit leidt op haar beurt tot meer bezoekers. Dat wil jij toch? Aan de slag dus! Natuurlijk adviseren onze experts je graag hoe dit voor jou gerealiseerd kan worden. Advies linkbuilding helpt jouw website beter scoren.

Wat is linkbuilding?

Met linkbuilding verkrijg je links vanaf externe websites naar jouw site. Hiermee stroomt er als het ware meer SEO-waarde naar je website. Dit resulteert in meer autoriteit op bepaalde zoekwoorden in Google waarmee je hogere posities behaalt, ofwel een hogere Googe Pagerank (PR). Pagerank is een cijfer dat aangeeft hoe belangrijk Google de website vindt op het internet. Dit gebeurt op een schaal van 0 tot 10. Google kent iedere website en pagina een dergelijke reputatiescore toe. Hoe hoger het cijfer, hoe beter. Deze schaal is logaritmisch: een 4 is aanzienlijk beter dan een 3. Hoe hoger deze reputatiescore, hoe makkelijker een pagina hoog in Google komt. Deze score kan worden verbeterd doordat andere websites met een goede reputatie (een hoge score) naar de website linken.

Linkbuilding is onderdeel van een volledig traject online marketingzoekmachine marketing en zoekmachine optimalisatie.

Hoe bepaal je de juiste linkbuilding strategie?

Ons principe van linkbuilding gaat ervan uit dat je links ook echt moet verdienen. Dit noemen wij ‘link earning’. De website of specifieke content moet recht hebben op de link, het moet een toegevoegde waarde hebben op het internet. Je kunt bij ons dus géén links kopen.

Voordat we beginnen moeten er strategische doelstellingen worden bepaald. Zo geven we richting aan de linkbuildingcampagne. Op basis hiervan kan de rendabiliteit van de werkzaamheden worden beoordeeld.

De positie van een pagina in de zoekmachineresultaten wordt naast het aantal inkomende links, ook sterk bepaald door de kwaliteit van deze links. Een goede linkbuilding strategie richt zich op het verkrijgen van links vanaf relevante websites naar onderdelen van jouw website, met als doel de Pagerank te verbeteren. Hiermee kun je vervolgens hoger in Google komen.

Een goede linkbuildingcampagne vergt voortdurende inspanning. Denk aan het opstellen van links, schrijven van artikelen, maken van waardevolle content en het benaderen van potentiële linkpartners. Het is daarom essentieel om een linkbuilding plan op te stellen. We streven naar een website van hoge kwaliteit zodat mensen uit zichzelf naar de website gaan linken. Dit noemen we ook wel ‘link earning’.

Wat is een linkbuilding campagne?

In een linkbuilding campagne wordt nauwkeurig omschreven wat de verschillende fases en stappen zijn die we gaan doorlopen. Een linkbuilding plan gaat uit van onderstaande fases. Het is goed om te weten wat de verschillende onderdelen van een dergelijk plan zijn. Vervolgens kun je ervoor kiezen om link building gedeeltelijk of volledig aan ons uit te besteden.

Hoe ziet een linkbuilding campagne plan eruit?

1. Zoekwoordbepaling

Wil je linkbuilding uitbesteden? De eerste stap in de campagne betreft het bepalen van de belangrijkste zoekwoorden. Op welke termen wil je jouw website beter laten ranken? Welke zoekwoorden sluiten het best aan bij de klantbehoeftes? De zoekwoorden die in deze analyse naar voren komen zullen leidend zijn bij het opstellen van links en content.

2. Concurrentieanalyse

Bij de tweede stap wordt de concurrentie beoordeeld. Websites die goed ranken op de eerder bepaalde zoekwoorden worden onder de loep genomen. Waar komen hun links vandaan? Wat voor content is belangrijk in jouw sector? Hoe zien deze eruit en hoe verkrijgt je website soortgelijke en het liefst nog waardevollere links? Het resultaat van de concurrentieanalyse is een lijst met websites waar mogelijk waardevolle links vandaan zouden kunnen komen.

3. Contentcreatie

Geen enkele webmaster linkt graag naar een andere website als daar niets interessants te lezen of te vinden is. Goed geschreven teksten over onderwerpen, business of diensten die aan de zoekwoorden gerelateerd zijn, zijn dus erg belangrijk voor linkbuilding. Vaak worden er dan nieuwe pagina’s opgesteld die waardevol zijn en geoptimaliseerd kunnen worden om de eerder bepaalde doelstellingen te realiseren. Links verkrijgen naar websites die niets nieuws te melden hebben of alleen een commercieel doel hebben, is zeer moeizaam en past niet bij de linkbuildingstrategie van Stramark.

4. Onderzoek

Daarna begint de zoektocht naar websites met veel bezoekers. Hier mag je zelf een bijdrage aan leveren door informatie en kennis toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan relevante websites in de sector of websites die potentiële klanten veel bezoeken. Dit is de meest eenvoudige manier om links, en daarmee relevante bezoekers, te krijgen. Het aanmaken van accounts op bedrijfsinformatie websites draagt ook direct bij aan de vindbaarheid van je bedrijfsinformatie. Hierbij kan gedacht worden aan branchefora of aan de zoekwoorden gerelateerde nieuwssites.

5. Contentpublicatie

Nadat er content is geproduceerd en de belangrijkste linksites zijn onderscheiden, moet de content verspreid worden. Een manier om meerdere potentiële linkpartners te bereiken is het uitgeven van geoptimaliseerde persberichten. Ook het aanmaken van linkwaardige blogposts of pagina’s kunnen de interesse wekken van relevante websites. Toch blijft contentpublicatie een kwestie van pushen door de continue overload aan informatie op het internet. Relevante websites zullen dus veelal aangeschreven en gebeld moeten worden.

6. Resultaatmeting

De resultaatmeting omvat niet alleen het monitoren van aangeschreven websites en de hoeveelheid geplaatste links. Wat echt waardevol is, is de kwaliteit van de links. Dit uit zich in meer bezoekers via de link en natuurlijk de posities in zoekmachines. Bij de resultaatmeting wordt gekeken of de doelstellingen zijn behaald en welke resultaten daarmee gepaard gaan. Denk bijvoorbeeld aan wijzigingen in de zoekresultaat posities, veranderingen in de Pagerank van je website en de ontwikkeling van het bezoekersvolume. Een goed linkbuilding bureau is hier transparant over en kan je gedegen linkbuilding advies geven. Wij bij Stramark bijvoorbeeld.

Wat is een goede inkomende link?

Op basis van de zoekwoordbepaling worden één of meer zoektermen centraal gesteld in de opmaak van de te verkrijgen links.

Voorbeeld van een tekstlink: Tekstlinks zijn de beste links

In HTML-code ziet deze er als volgt uit: <a title=”tekstlinks” href=”http://www.klant.nl/tekstlinks”><b>Tekst links</b></a> zijn de <a title=”beste links”href=”http://www.klant.nl/beste-links”>beste links</a>

Linkbuilding tips: best practices

Link building is dus ontzettend belangrijk om je website goed vindbaar te maken. Maar, hoe krijg je links? We delen graag een aantal tips met je:

  • Zorg voor meerwaarde op je website.
    Voeg een waardevolle resource toe aan je site waar anderen naar kunnen linken. Bijvoorbeeld deze linkbuilding tips.
  • Linkaanvraag in een bevestigingsmail
    Bijvoorbeeld na een aanmelding voor de nieuwsbrief. Je zou de ontvanger kunnen vragen om dit te doen op de trefwoorden die voor de website belangrijk zijn en deze als link laten plaatsen op de website van de ontvanger. Bijvoorbeeld vanuit de blogpagina van de ontvanger website naar de homepage van de eigen website.
  • Zakelijke relaties
    Vraag je zakelijke relaties of ze naar jouw website willen linken op de beste trefwoorden die daarvoor zijn uitgezocht. Hierbij moet de link eigenlijk een meerwaarde zijn voor die andere website.
  • Trefwoordenonderzoek
    Om meerwaarde te creëren is een trefwoordenonderzoek voor het plaatsen van links cruciaal. Kijk naar de titel van de webpagina waarop meer linkbuilding moet komen te staan. Kijk goed wat de trefwoorden zijn voor die pagina en waarop deze wellicht ook gevonden dient te worden. Dit kan een linkbuilding bureau voor je doen.
  • PPC-test
    Test de gekozen trefwoorden op PPC voordat er met SEO linkbuilding wordt gestart. Kies altijd voor de beste trefwoorden waar de mensen op zoeken als je aan het linkbuilden/earnen bent.
  • Een teruglink (backlink) plaatsen voor het plaatsen van een link werkt niet altijd goed
    Omdat dit mogelijk als mindere link wordt gezien omdat deze twee kanten op gaat. A à B = B à A.
  • In SEO telt elke link
    Een teruglink komt meestal bij de klant onderaan in de footer te staan of op een aparte pagina. Deze heet bijvoorbeeld ‘partner pagina’.
  • Linkbuilden om het linkbuilden
    Als je enkel aan het linkbuilden bent omdat je links wil hebben, ben je niet goed bezig. De links moeten een meerwaarde zijn voor het internet.
  • Klikbare link
    Een klikbare link zorgt uiteindelijk voor inkomend webverkeer.
  • Stimuleer
    Stimuleer alleen links van goede kwaliteit, want die hebben het meeste effect. Ontdek het geheim van linkbuilding.

Wat is het doel van linkbuilding?

  • Meer bezoekers. Via de extern aangemaakte links komen er meer bezoekers op de site.
  • Een boost voor de SEO. Met goede linkbuilding zijn er veel verwijzingen vanaf andere sites, wat goed is voor de SEO van de website. Op deze manier komt de website ook hoger in de zoekmachines te staan.

Goed om te weten:
Wij houden er rekening mee dat links vanaf websites met hetzelfde onderwerp, veel beter zijn dan links op websites die over iets heel anders gaan. Wij zorgen ervoor dat er geen links op malafide spam- of linkfarmsites worden verkregen. Stramark kijkt altijd of de link ook een meerwaarde is voor bezoekers van de website.

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Om jouw website meer autoriteit te geven kun je beter linkbuilding uitbesteden aan linkbuilding bureau Stramark, met als specialisatie linkbuilding Amsterdam. Kwalitatief goede links vragen namelijk om vakkennis die binnen je eigen bedrijf vaak niet aanwezig is. Ons team bestaat uit 8 consultants, ieder met zijn eigen specialisme. Doordat wij gewerkt hebben voor verschillende klanten in diverse branches hebben we jarenlange ervaring opgebouwd. Hierdoor weten we op welke sites je aanwezig moet zijn zodat mensen je kunnen vinden. Zo kan een linkbuilding specialist direct voor jou aan de slag. Linkbuilding vraagt om continue inspanning en daarom wordt er een helder plan opgesteld om gestructureerd te kunnen werken. Daarvoor zijn specifieke tools nodig, en die kunnen vrij prijzig zijn voor het mkb. Wij hebben ze al in huis zodat jij ervan kunt profiteren. Ten slotte vraagt écht goede link building en het onderhouden ervan om tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan je eigen business. Win tijd door het over te laten aan onze linkbuilding consultants. Jij denkt mee met de strategie, dan voeren zij het uit. Dat resulteert op haar beurt in focus. Wanneer je het uitbesteedt werk je productiever en doen we beide waar we goed in zijn.

De werkwijze van Stramark

Linkbuilding uitbesteden kan bij ons gedeeltelijk of volledig. Echter bieden we het pas aan na een grondige SEO-audit. Voordat we aan de slag gaan moet jouw website voldoen aan de linkbuilding eisen van Google. Daarna zetten we een link building strategie op, specifiek voor jouw website en branche. Binnen dit plan maken we zo veel mogelijk gebruik van de mogelijkheden van jou en je organisatie. Hierbij stellen we de meerwaarde voor de gebruikers van de website voorop. Precies zoals Google het graag ziet!

Call Now Button