SEO tips

Vrijblijvend advies?
Vraag het aan ons

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bekijk de SEO tips van Stramark om de basis voor het hoger scoren in Google te leggen. Lees hier de grondbeginselen van SEO. Met onze tips scoor je hoger!

SEO Tips en Tricks

Bij Stramark vinden wij het belangrijk dat onze klanten de essentie van SEO begrijpen. Vandaar dat wij het zeker ook aanmoedigen met onze tips om je te verdiepen in SEO om erachter te komen wat belangrijke elementen zijn die moeten terugkomen op een website. Wat we veelal merken is dat bedrijven die zich op SEO storten het vaak eerst zelf proberen, en vervolgens alsnog bij een SEO bureau als Stramark melden. Als je met onze tips aan de slag gaat kan je in elk geval de basis leggen voor een SEO geoptimaliseerde website.

SEO tips voor content

Bij het schrijven van goed geoptimaliseerde content voor SEO is het cruciaal om van te voren te weten wat de focus van de webpagina is. Op welke keywords wordt er gezocht, en hoe staan deze keywords in verhouding met jouw product of dienst. Er zijn diverse gratis SEO tools om erachter te komen welke zoektermen het meeste worden gebruikt. Zo kan je er bijvoorbeeld achter komen of er meer word gezocht op “spoedtandarts” of “spoed tandarts”. Google maakt tussen deze keywords namelijk een onderscheid en behandeld deze keywords als 2 verschillende zoektermen.

Gestructureerde SEO content

Om de zoekmachines de content het beste te kunnen laten begrijpen is de structuur erg belangrijk. Zo dient er een duidelijk titel te zijn van een pagina, en een duidelijke verdeling van de onderwerpen en sub onderwerpen. Hiervoor maak je gebruik van H1 tot H3 tags. H1 staat voor hoofonderwerp, H2 sub onderwerp etc. etc. De hoofd keywords dienen uiteraard vaker terug te komen in de tekst. En gerelateerde keywords of synoniemen geven de zoekmachine aan wat de algehele context is van een pagina. Aan de hand hiervan wordt bepaald hoe relevant een webpagina is een de zoekterm van een gebruiker van Google.

Seo, Zoekmachines, Optimalisatie

SEO tips voor Linkbuilding

Voor zoekmachines is de enige manier om webpagina’s te indexeren door interne linkstructuur van je website, maar ook externe linkstructuur. Op het moment dat op een veel bezochte en gerenommeerde website rondom een bepaald onderwerp een verwijzing staat naar jouw website zien de zoekmachines dat als positief. Als de grote website een artikel heeft over subsidies voor duurzaamheid, en vervolgens verwijzen ze naar jouw website waarmee je particulieren helpt en adviseert rondom dit onderwerp zal dit altijd een hogere positie opleveren. De zoekmachine vertrouwd erop dat een website die zijn sporen verdiend heeft niet zomaar een link zal plaatsen als de content niet relevant en nuttig zal zijn voor de gebruiker.

Links verzamelen voor SEO

Om links te verzamelen ten behoeve van de SEO zijn er verschillende mogelijkheden. De beste manier is om websites met veel bezoekers en relevantie met jouw content te benaderen om een link te plaatsen. Voor de hand liggend is natuurlijk een concurrent, maar dit zal in de regel nauwelijks tot niet voorkomen. De concurrent zal zijn eigen positie namelijk zien dalen. Een praktische tip is om bedrijven of instanties te identificeren die geen commercieel oogpunt hebben, of wel relevante content hebben maar niet in hetzelfde vaarwater zitten. Links ruilen met elkaar is een goede manier om elkaars SEO positie te versterken.

Ook zijn er bedrijven die links verkopen. Vaak zijn dit bedrijven die websites rondom bepaalde content laten ranken om vervolgens links te verkopen. Dit lijkt een aantrekkelijke manier om je pagina’s een boost te geven. Echter keurt Google dit niet goed, en bestraft dit zelfs.  Google wordt steeds handiger om deze websites en manier van linkbuilding tegen te gaan. So be warned! Een penalty van Google is erg moeilijk ongedaan te maken en de moeite zeker niet waard!

Tips om negatieve SEO te voorkomen

Negatieve SEO bestaat ook. Van oudsher, toen zoekmachines nog niet zo “slim” waren als vandaag de dag bestonden er ook manieren om de zoekmachines in de maling te nemen. Een klassiek voorbeeld hiervan is een witte webpagina met enorm veel keywords in witte tekst rondom de normale content te plaatsen. Deze is dan niet zichtbaar voor gebruikers, maar wel voor Google. Het oude algoritme van Google gaf aan dat hoe vaker een keyword terug komt op een webpagina, des te relevanter deze zou zijn. Dit heet black hat SEO en word zwaar bestraft door Google. Vandaag de dag zijn er veel verfijndere technieken nodig om de zoekmachines in de maling te nemen. De mogelijkheden zijn er nog steeds, maar mocht je hiermee opgemerkt worden door Google kan dit resulteren in permanente verbanning in de zoekmachines.

Heb je een wordpress website en wil je meer weten over de toepassingen? WordPress SEO