Online Marketing Bureau Stramark chris stijn klein

Online Marketing Bureau Duitsland

Jouw Nederlandse webshop in Duitsland opzetten doe je niet zomaar. De verschillen tussen beide landen kunnen roet in het eten gooien wanneer je hier niet van bewust bent. Om van jouw Duitse webshop een succes te maken schakel je een online marketing bureau Duitsland in. Zij weten precies hoe ze deze vertaalslag moeten maken. De specialisten van Stramark doen het al een tijdje en gaan graag voor jou over de grens aan de slag. Met onze kennis, inzichten en ideeën gaan we samen de Duitse markt veroveren!

Online adverteren in Duitsland

Een Duitse webshop beginnen wordt steeds aantrekkelijker. Dat is niet zo gek, aangezien e-commerce in Duitsland sterk groeit. Onderzoek laat zien dat in 2019, 72,6 miljard euro werd besteed op e-commerce websites (11,6% meer t.o.v. het jaar ervoor). Adverteren in Duitsland kan dus een zeer waardevolle investering zijn. Het grootste gedeelte (33,9 miljard euro) werd uitgegeven op e-commerce platformen zoals Amazon, OTTO, eBay en Zalando. Dit worden ook wel online marktplaatsen genoemd. Omdat de Duitse e-commerce markt hier zwaar op leunt, ontstaan er kansen voor Nederlandse scale-ups. Deze marktplaatsen maken toetreding tot de Duitse markt laagdrempeliger, en ook jij kunt adverteren op Duitse marktplaats. Aangezien Amazon één van de grootste spelers is, is vooral Amazon advertising interessant.

Wat doet een online marketing bureau Duitsland?

Een online marketing bureau Duitsland doet in principe hetzelfde als een bureau dat gericht is op de Nederlandse markt. De kerntaken bestaan uit het opzetten en uitwerken van een online strategie die uniek is voor jouw business en succesvol is in Duitsland. Hiervoor worden verschillende factoren onder de loep genomen en verwerkt in een gestructureerd plan. Denk bijvoorbeeld aan je doelstelling(en), doelgroep, merkbeleving, imago en niet te vergeten: je budget. Hier rolt vervolgens een advies uit. Dit geeft inzicht in hoe jij het maximale uit je online inspanningen kunt halen met behulp van verschillende internet kanalen. Bij een bureau zit bijvoorbeeld een SEA specialist Duitsland die jouw Google Ads account beheert en onderhoudt. Een Duitse website optimaliseren kun je overlaten aan een SEO specialist Duitsland. Zo weet je zeker dat je website snel genoeg is en dat de belangrijke plug-ins up-to-date zijn.

Waarom kiezen voor een online marketing bureau Duitsland?

Online marketingactiviteiten zoals zoekmachinemarketing Duitsland kunnen goed uitpakken, mits het op de juiste wijze wordt ingezet. Je moet namelijk rekening houden met de verschillen tussen de Duitse en Nederlandse markt. De betaalmogelijkheden zijn bijvoorbeeld anders. Zo bestaat er geen iDEAL en betalen ze meer met cash geld. Ook dient een Duitse webshop de juridische zaken netjes op orde te hebben. Hier wordt streng op toegezien. Zo moeten de algemene voorwaarden voldoen aan alle gestelde eisen. Heb je dit niet goed voor elkaar, dan ligt er een hoge boete op de loer. Het zijn allemaal zaken waar je zelf misschien niet meteen aan denkt, maar waar wij je op kunnen wijzen.

Ontvang een gratis whitepaper over export subsidies voor ondernemers

  • Gratis whitepaper met subsidies voor ondernemers
  • Beschrijving hoe je in aanmerking kunt komen
  • Uitleg hoe je de subsidies aan kunt vragen
[Best_Wordpress_Gallery id=”149″ gal_title=”Subsidie Whitepaper”]
[Best_Wordpress_Gallery id=”150″ gal_title=”Subsidie Whitepaper 2″]

Voordelen van online marketing Duitsland uitbesteden

  • Kennis. Een e-commerce Duitsland campagne is pas succesvol als alles klopt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van de juiste keywords voor jouw specifieke doelgroep (SEO) in combinatie met zoekmachine adverteren (SEA). De verschillende onderdelen vragen om vakkennis. Die kennis heeft een (allround) marketeer met verstand van de Nederlandse markt vaak niet. Bij Stramark zitten we met ons neus boven op de laatste trends en zijn we op de hoogte van ontwikkelingen in de Duitse markt. Zo weten we hoe de vertaalslag gemaakt moet worden.
  • Ervaring. Onze consultants zijn al eerder aan de slag gegaan met Duitse webshops, met succes. Bij iedere uitgevoerde opdracht leren we wat de impact is van wijzigingen in de Duitse markt. Juist door deze praktijkervaring weten we wat wel en niet werkt. Die ervaring kan voor jouw business heel waardevol zijn.
  • Procedures. Ons hele team werkt volgens vastgelegde procedures. Dit heeft als voordeel dat we snel en nauwkeurig kunnen werken om tot het beoogde resultaat te komen. Op die manier voorkomen we problemen en creëren we maximale waarde.
  • Tools. Om alle kanalen zo goed mogelijk in te kunnen zetten zijn er specifieke tools nodig. Een bureau heeft de benodigde tools al in huis omdat we er dagelijks mee werken. Zo spreiden we de kosten over meerdere klanten.
  • Tijd. Je Nederlandse webshop openen in Duitsland is niet zomaar iets. Dit vraagt om een doordachte strategie. Eenmaal succesvol bij de oosterburen moet je continu aan je shop blijven werken. Door een bureau in te schakelen zorg je dat jouw SEO en SEA campagnes goed onderhouden worden. Zij zijn verantwoordelijk waardoor jij een controle rol uitoefent. Ter indicatie: wij helpen klanten maandelijks tussen de 8 en 80 uur. Dat is pas echt tijd winnen!
  • Focus. Een Nederlandse én Duitse webshop runnen vraagt om veel tijd, aandacht en productief werken. Je bezighouden met marketing taken, die eigenlijk niet tot jouw verantwoordelijkheden behoren, is daarom geen slim idee. Je behoudt focus door e-commerce marketing uit te besteden. Hierdoor kunnen jij en je team zich richten op jullie kerntaken.

Specialist in Duitsland

Bij Stramark zit een team van experts klaar om jou te helpen met je online marketing Duitsland activiteiten. Wellicht vraag jij je af: hoe weten jullie daar zoveel van? Met online verkopen in Duitsland en een Duitse website optimaliseren hebben we al de nodige ervaring. Zo hebben wij verschillende webshops naar Europa gebracht, en dus is Duitsland geen onbekend terrein. Onze klant Koeman Flowerbulbs heeft bijvoorbeeld drie Duitse webshops, en ook Texelana verkoopt bij de oosterburen. Als kers op de taart spreekt onze online marketing consultant Hans vloeiend Duits. Ook bezit hij de nodige ervaring door eerdere marketing en sales functies bij internationale organisaties. Hierdoor fungeert hij als verbinder tussen verschillende partijen. Wel zo fijn als jij zelf geen woord Duits spreekt.

Werkwijze Stramark

Succesvol worden met een Duitse webshop, dat is wat jij in je hoofd hebt. Om dat te kunnen realiseren kijken we eerst naar jouw Nederlandse campagnes. Vervolgens gebruiken we onze kennis en kunde om in Duitsland te kunnen openen. We vertalen de campagne(s) naar het Duits en zorgen dat de werkwijze klopt. Vervolgens denken we na over extra stappen die we kunnen zetten om meer succes te behalen. Denk bijvoorbeeld aan het valideren van bepaalde aannames door testen over te doen. Een kortingsactie van 15% kan in ons land veel omzet generen, maar dit percentage kan in Duitsland hoger of lager liggen. Ook hebben Duitsers andere normen en waarden. Daarom loont het om jouw USP’s onder de loep te nemen en deze eventueel anders in te zetten. Levering binnen 3 werkdagen gaat in de meeste gevallen niet op, aangezien Duitsland veel groter is dan Nederland. In plaats daarvan kun je beter ‘niet goed, geld terug’ vermelden.

Samen kijken we waar de kracht van jouw business ligt en waar de potentie voor groei zit. In begrijpbare taal leggen we uit wat de huidige situatie is, waar we naartoe willen werken en hoe we dat gaan aanpakken. Daarbij kunnen we zowel een adviserende als een uitvoerende rol vervullen. De keuze is aan jou. Je kunt in ieder geval rekenen op een proactieve werkwijze en een vast contactpersoon die snel reageert.

Online marketing bureau Duitsland Stramark

Ben jij in Nederland actief met je webshop en wil je uitbreiden naar Duitsland? Stramark kan hierbij ondersteunen op alle vlakken. SEO, SEA, copywriting, e-mailmarketing, linkbuilding Duitsland, etc. We bieden je het complete pakket aan online marketing diensten zoals je die normaal gesproken van ons gewend bent. Eerst brengen we in kaart wat jouw kansen zijn op het gebied van e-commerce Duitsland. Ben je benieuwd? Neem dan contact op met Hans.

Samenwerken met een grensverleggend bureau?

Wil je online beter gevonden worden? Bel met Hans!