Online Marketing Bureau Stramark team  klein

Stramark op de Webwinkel Vakdagen 2023

wwv

Afgelopen woensdag 29 en donderdag 30 maart zijn wij op stap gegaan om de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht bij te wonen. Het waren twee dagen vol nieuwe kennis, inspiratie en netwerkmogelijkheden. In deze blog delen we onze ervaringen en geven we inzicht of het ook voor jou interessant kan zijn om de beurs bij te wonen tijdens een volgende editie.

Wat zijn de Webwinkel Vakdagen?

De Webwinkel Vakdagen (WWV) is een jaarlijks gratis evenement dat gericht is op de e-commerce branche. Het is een belangrijk ontmoetingsplatform voor professionals in deze sector, waar meer dan 250 e-commerce exposanten en meer dan 200 sprekers samenkomen om hun kennis en kunde te delen. Het evenement vindt plaats over twee dagen, waar 100 uur aan content wordt aangeboden, verdeeld over 1 keynote zaal en 11 lezing zalen. Tijdens de WWV krijgen bezoekers de kans om nieuwe inzichten en inspiratie op te doen op het gebied van e-commerce en om te netwerken met duizenden andere professionals.

Onze ervaring op de Webwinkel Vakdagen

Dag 1 op de Webwinkel Vakdagen

Op dag 1 is ons Google Ads team naar de beurs gegaan. Wij arriveerden rond 11:00 op Utrecht Centraal, vanaf daar was het slechts 5 minuten lopen naar de jaarbeurs. Eenmaal aangekomen bij de jaarbeurs verloopt alles vlot en zijn we snel binnen. Vervolgens hebben we de tijd genomen om even rond te kijken. Al snel viel ons op dat er voor elk e-commerce probleem een exposant met oplossing te vinden was. Van software, tot verpakking, verzending, fotografie en marketing. Alle exposanten stonden klaar om meer te vertellen over hun oplossing. 

Na een rondje over de beurs, moesten we al redelijk snel richting onze eerste lezing. Op dit moment kwamen we erachter dat we niet als enige dit idee hadden. Op tijd in de rij gaan staan is een must als je een zitplek wilt bemachtigen of überhaupt binnen wilt komen. Hierbij gelijk een tip van ons: plan je lezingen niet te dicht op elkaar. 

In totaal hebben we verspreid over de dag 4 lezingen bijgewoond over verschillende onderwerpen, waaronder verkopen op marketplaces (Amazon en bol.com), CRO (Conversion Rate Optimization), e-mailmarketing automation en hyperpersonalisatie. De informatie die wordt gegeven vonden wij veelal niet zeer diepgaand, maar biedt wel handvatten en concrete tips om zelf aan de slag te kunnen. Dit maakt het in onze ogen alsnog waardevol. Hoogstwaarschijnlijk leer je toch wat nieuws of doe je inspiratie op.  

Om de dag af te sluiten hebben we een borrel gedronken met een ander online marketingbureau en een softwarepartner van Stramark. Al met al was het een geslaagde dag. 

Dag 2 op de Webwinkel Vakdagen

Op dag 2 van de WWV ging een deel van het SEO team de beurs verkennen. Naast het doel om kennis op te doen en te netwerken bij de stands van andere software/marketing partijen, stonden er een aantal lezingen op onze planning. Opnieuw verliep de aankomst op de beurs soepel en waren we snel binnen. 

Eenmaal binnen aangekomen hebben we eerst een oriëntatie rondje gelopen om te bekijken wat de beurs allemaal te bieden had. We keken onze ogen uit en raakten tijdens dit rondje al snel aan de praat met verschillende software bedrijven. Deze gesprekken, met onder andere partijen die zich specialiseren in e-mailmarketing, webhosting, affiliate marketing, ERP-systemen en cms software, waren erg interessant en leerzaam.

Door ons enthousiasme tijdens de gesprekken hadden we de lezing over data warehouse helaas gemist. Gelukkig stonden er ook nog lezingen over AI, autoriteit worden in jouw branche met behulp van reviews, alles-in-één ERP-systemen en over B2B e-commerce op de planning.

Na een intensieve dag waarin veel is geleerd, genetwerkt en gelachen, gingen we naar huis met een voldaan gevoel. We hebben nu al zin in volgend jaar! Heb je affiniteit met e-commerce? Dan raden wij sterk aan eens een kijkje te nemen op de Webwinkel Vakdagen!

 

Over de schrijver: Nick van Keulen

Nick is SEA consultant bij Online Marketing Bureau Stramark. Hier helpt hij bedrijven hun doelen te bereiken via Google Ads. Naast SEA heeft Nick ook interesse in e-commerce en crossmedia.

Reacties

Top resources

Online marketing plan

Waardevolle eerste stappen >

Internet Marketing Model

48 termen uitgelegd >

Google Ads Whitepaper

Hoe maak je geweldige ads? >

SERP optimaliseren

Google Snippet Optimizer >

Gratis advies in je mailbox

Marketing Audit
Google Ads Audit
Keyword Audit
SEO Audit
Social Media Audit
Offerte aanvragen

Top Blog Categorieën

Online Marketing
Google Ads
SEO
SEO Copywriting
Webshop
Social Media Marketing
Linkbuilding
Email Marketing
Team Stramark
Instructies gebruiker toevoegen

Volg je ons al?

LinkedIn
Facebook
Instagram
Twitter

Site in English

Digital Marketing Agency
Google Ads Marketing Agency
Search Engine Optimization Agency