Zoekmachine Marketing copyright

Geschreven op 04 Mei , 2015 | Door Oscar Simons

3

Het is april 2015! Helaas maar waar, nog steeds zijn er heel veel bedrijven die dit jaar nog steeds geen aandacht hebben geschonken aan hun website. Niet alleen kleine bedrijven, nee. Zelfs grote bedrijven met heel veel medewerkers én hele dure websites weten het voor elkaar te krijgen om de copyright verklaring op de website niet op tijd aan te passen.

Enkele voorbeelden (geschoten op 21-04-2015)

De telefoongids
DTG

Ahold
ahold

BAM
bam

De oplossing?

Hoewel het niet een plicht is om deze verklaring op je website te zetten, is het wel netjes om deze jaarlijks bij te werken. Het staat goed en laat zien dat je aandacht en liefde schenkt aan je online gezicht. De oplossing voor dit probleem? Een piepklein stukje PHP code dat het huidige jaartal laat verschijnen:

<?php
echo date("Y");
?>

Met als resultaat:

© 2017

Plaats dit stukje code op de locatie van het jaartal en je hoeft je nooit meer druk te maken om welk jaar het is. Jouw copyright verklaring is altijd correct.


Over de schrijver

Oscar Simons 1983 | 020 | Stramark | Consultant | SEO | Analytics | Wordpress | Magento| Webdesign | Online marketing | Zoekmachine Optimalisatie |



  • gjbrugman

    Een stukje code dat iets automatisch doet vind ik niet dat iets “laat zien dat je aandacht en liefde schenkt aan je online gezicht. “….. 😉

  • gjbrugman

    Wel jammer dat er eigenlijk geen discussie ontstaat als er eens iemand reageert op een artikel…. #jammer!

  • Ik ben van mening dat je websites voor je moet laten werken. Als dit betekent dat je bepaalde zaken automatisch moet laten lopen, dan is dat in mijn ogen de beste oplossing en is dat zeker een vorm van aandacht en liefde voor een website.

Terug naar boven ↑

Shares