Organische Resultaten

Met de #organische #resultaten worden de resultaten bedoeld die op “normale” manier worden samengesteld door Google. Hier zitten dus geen betaalde resultaten tussen. Deze resultaten staan over het algemeen aan de linkerkant in Google.

Als je bezig bent met zoekmachine marketing (en je bent er enthousiast over) dan probeer je zo veel mogelijk aan de linker kant te komen op relevante keywords. Dus “hoog in google” zoals dit in de volksmond heet. Relevantie van die keywords moeten dus wel te maken hebben met wat je probeert te verkopen. Mensen nemen namelijk over het algemeen geen beslissing om iets te kopen als ze er niet (in meer of mindere mate) naar op zoek zijn.

“Een klant op zoek naar een “fruitmand” zal wellicht wel bloemen kopen maar geen sieraad of auto.”

Mijn klanten zijn op zoek naar zoekmachine marketing hulp /  consultancy. Het is dus dan leuk om op die termen gevonden te worden, dit levert uiteindelijk dan klanten op. Om dit op een goede manier te doen kan je hierop optimaliseren. In een competitieve markt als de zoekmachine marketing is dit op zijn minst een uitdaging. Daarom is het leuk als je goede posities weet te bereiken. Dit kan je het beste doen door je zelf te benchmarken tegen de grotere partijen uit de markt. In zo’n benchmark kan je dan kijken welke keywords relevant zijn, welke pagina gevonden wordt en welke positie dit oplevert.Voorbeeld:

Keywords
Website Position
a/b multivariate testing https://www.stramark.nl/nl/ab-multivariate-testing 5
Adword onderzoek https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-marketing/adwords-onderzoek 3
adwords onderzoek https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-marketing/adwords-onderzoek 1
adwords qualified individual https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-marketing/adwords-qualified-individual 10
analytics advies https://www.stramark.nl/nl/internet-marketing/analytics-advies 2
google optimalizatie https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-optimalisatie/hoogste-plaats-google 7
hoog scoren zoekmachine https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-optimalisatie/hoog-scoren-zoekmachine 7
hoogste plaats google https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-optimalisatie/hoogste-plaats-google 2
internet marketing bureaus https://www.stramark.nl/nl/internet-marketing/internet-marketing-bureaus 8
keyword advies https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-marketing/keyword-advies 4
keyword optimalisatie https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-marketing/keyword-optimalisatie 8
marketing rapport https://www.stramark.nl/nl/internet-marketing/marketing-rapport 4
multivariate testing https://www.stramark.nl/nl/ab-multivariate-testing 9
outsourcing adwords https://www.stramark.nl/nl/zoekmachine-marketing/outsourcing-adwords 2
SEM advies http://blog.stramark.nl/category/zoekmachine-optimalisatie/ 7
SEM advies Amsterdam http://blog.stramark.nl/tag/amsterdam/ 1
SEO advies Amsterdam http://blog.stramark.nl/tag/amsterdam/ 4
strategische internet marketing https://www.stramark.nl/nl/internet-marketing 7
Vacature SEM specialist http://blog.stramark.nl/tag/specialist/ 8
zoekmachine adverteren consultant http://blog.stramark.nl/category/zoekmachine-optimalisatie/ 4
zoekmachine marketing amsterdam https://www.stramark.nl 1
Zoekmachine marketing specialist amsterdam http://blog.stramark.nl/tag/specialist/ 5
Zoekmachine marketing voor midden en klein bedrijf http://blog.stramark.nl/tag/midden-en-kleinbedrijf/ 1
Zoekmachine marketing voor mkb https://www.stramark.nl 8
zoekmachine optimalisatie consultant http://blog.stramark.nl/category/zoekmachine-optimalisatie/ 9
zoekmachine optimalisatie expert http://blog.stramark.nl/tag/expert/ 10
zoekmachine optimalisatie strategie http://blog.stramark.nl/tag/strategie/ 4


Twijfelt u tussen verschillende SEO Bureau’s?

Graag bieden wij u een competitie analyse aan! stuur 1 of meerdere URL’s van SEO bedrijven toe en wij maken vrijblijvend een competitie analyse!

Ook kunnen we uw bedrijf en die van uw concurrenten vergelijken. Hierdoor krijgt u inzicht in uw positie online!

Over de schrijver: Wouter Blom

Online/SEO/SEA/business/strategie Consultant – Eigenaar Stramark - Focus op Resultaat Online voor grote en kleine merken | Google Premier Partner | GTD, SEM, SEA, SEO, Adwords, Facebook, Linkedin,Twitter, Display, Remarketing & More.

Reacties

Top resources

Online marketing plan

Waardevolle eerste stappen >

Internet Marketing Model

48 termen uitgelegd >

SERP optimaliseren

Google Snippet Optimizer >

Gratis advies in je mailbox

Website Analyse
Google Ads Scan
Keyword Analyse
SEO Check
Offerte aanvragen

Top Blogitems:
Must have: marketingstrategie en budget
15 pagina’s voor iedere bedrijfswebsite
HTTP 301 vs 302
Online Marketing Plan in 5 stappen
Funnel instellen met Google Analytics
Social post preview bekijken?
ROI en ROAS: wat is het verschil?
11 Prijspsychologie tactieken
Google grapjes in een overzicht
Wat moet je weten over GA4
Alleen sukkels werken 40+ uur
Zo bouw je de juiste footer voor SEO
Webshop kosten en kostprijs berekenen
In 7 stappen een Content Marketing Plan
Wat zijn Micro conversies
How to: SEO vriendelijke URL structuur
11 tips voor productafbeeldingen
De wereld achter Google reviews
SEO voor productcategorieën in webshops
6 technieken voor interne linkbuilding
Mailchimp gebruikers zijn in overtreding
Een bedankpagina maakt klanten in fans
Optimale productpaginas maken
Uitsluiten van Spambots in Analytics
Tips voor meer nieuwsbrief abonnees
Engels als taal in je Google Ads campagne?
Waarom een Robots.txt
10 Conversie verhogende Triggers
een HTML sitemap voor webshops
hoe belangrijk is een FAQ pagina?
Duplicate content is slecht voor shops
8 slimme trucs voor productafbeeldingen
Je eerste Google Shopping Campagne
10 tips voor productteksten
HTML sitemap voor je site!
Google Shopping: 10 optimalisatie tips
Basisstrategie voor social media
5 tips voor een lange tekstpagina
How To: Meetbaar maken van conversies
Gebruiksvriendelijk menu voor webshops
GTM containers im- en exporteren
Landingspagina optimalisatie voor Ads
Starter Guide of Google Tag Manager
Emotie verkoopt online
10 tips voor effectievere e-mail marketing
Dynamische remarketing opzetten
De 8 hygiëneregels van videobellen
Emerce100:Beste Digital Marketingbureau
De perfecte zoekwoordenlijst voor je site
GDPR & Dataverlies in Google Analytics
Social Media Content voor bedrijven
Zoekwoordenonderzoek voor e
8 Tools voor Website Optimalisatie
11 linkbuilding tips voor het mkb
Eerste hulp bij een volle inbox
Webshops & Kruimelpaden!
Zo schrijf jij een goede over ons pagina
Doelstellingen voor een webshop
Efficiënt 404’s oplossen
Het effect van website snelheid
5 Optimalisatie tips in Google Ads
Ontdek jouw weg naar meer conversies
Slimme en effectieve marketingtips
Wat is Inbound Marketing
Wat het voordeel van jouw product?
Gratis zoekwoorden onderzoek
Gebruik van ✅speciale 👉karakters
Check onze checkout tips
De voordelen van chatbots voor webshops
Google Analytics installeren
Waarom klantreviews belangrijk zijn
Voorkom uitstelgedrag bij bestellen
Psychologische prijzen: ethisch of niet?
Google Tag Manager (GTM) de voordelen
Domeinnaam tips en tricks!
Geschiedenis van Google Zoekmachine
Event tracking via Click to Call Button