Doelen instellen in Google Analytics

doelen instellen in google analytics

Van alle pagina’s op je website zijn er 1 of 2 het allerbelangrijkst: de doelpagina’s. Op deze pagina’s converteren je bezoekers in klanten of leads. Afhankelijk van het type website zijn dit respectievelijk:

  1. de bedankpagina aan het einde van de bestelprocedure (webshops)
  2. de bedankboodschap na het versturen van een contactformulier(1)

Het is belangrijk dat deze pagina’s worden ingesteld als doelen in Google Analytics

Verzamel informatie over converterende bezoekers met Google Analytics

Van de bezoekers die deze pagina’s bereiken (je doelconversies) zou je graag het volgende willen weten:

  1. vanaf welke website komen klanten in eerste instantie op de website? (direct/bookmark, via Google, via een banner of advertentie (via bijv. Adwords)?
  2. via welke zoekopdracht (‘keyword‘) bereiken ze de website?
  3. welke pagina’s ze bekijken ze het meeste voordat ze converteren?

D茅 manier om tot deze waardevolle inzichten te komen is simpel: maak van de doelconversiepagina’s een ‘Goal’ aan in Google Analytics!

Doelen instellen in Google Analytics, hoe doe je dat?

Hieronder volgt een beknopte instructie voor het instellen van doelen bijvoorbeed: “/doelpagina.html” als Goal in Google Analytics (nieuwe lay-out).

Stappen 1 – 3:

doelen instellen in Google Analytics stap 1Doelen instellen in Google Analytics stap 2

Doelen instellen in Google AnalyticsDoelen instellen in Google Analytics

Doelen instellen in Google AnalyticsDoelen instellen in Google Analytics

Inzichten krijgen uit je Google Analytics Doelen

Converterende keywords

Welke zoekwoorden converteren?

Vind meest overtuigende pagina’s obv Reverse Goal Paths

De beste pagina's binnen je website

(1) Zie ook het Stramark artikel over het inregelen van de bedankpagina/bedankboodschap van een contactformulier als Conversiedoel in Adwords

Over de schrijver: Wouter Blom

Reacties

Top resources

Online marketing plan

Waardevolle eerste stappen >

Online marketing gallery

Bekijk de gratis afbeeldingen >

Internet Marketing Model

48 termen uitgelegd >

Alle whiteboard Fridays

24 interviews >

Create a Review Link

Google Review Link Generator >

SERP optimaliseren

Google Snippet Optimizer >

Stramark levert verschillende Online Marketing Bureau diensten:

Lees meer over waar we goed in zijn:
Online Marketing
Zoekmachine Marketing
Zoekmachine Adverteren
Zoekmachine Optimalisatie
Hoog in Google
Seo Copywriting
Linkbuilding
Content Marketing
Social Media Marketing
Remarketing
Wat is SEO?
Google Ads uitbesteden
Gratis Google Ads Scan

Top 20 Blogitems:
路聽Zoekwoordonderzoek in 7 Stappen
路聽De wereld achter Google reviews
路聽GDPR Dataverlies in Google Analytics
路聽Linkbuilden tips
路聽Zoekmachine Marketing Advies
路聽10 Conversie boosters
路聽Wordpress SEO Optimalisatie
路聽15 pagina’s voor elke bedrijfswebsite
路聽Sukkels werken 40+ uur per week
路聽 Online marketing begrippen
路聽5 tips voor lange tekstpaginas
路聽Online Marketing Plan in 5 stappen
路聽301 redirect en een 302 redirect
路聽De perfecte zoekwoordenlijst
路聽D茅 3 Tips voor Conversie Optimalisatie
路聽Content Marketing Plan in 7 stappen
路聽Slimme en effectieve marketingtips

Call Now Button