Zoekmachine Optimalisatie tilte tag optimalisatie

Geschreven op 27 Jan , 2014 | Door Martin Post Uiterweer

2

De title tag van een webpagina is een van de belangrijkste onderdelen om hoog in google te komen. Het is belangrijk dat bedrijven de nodige aandacht aan title tag optimalisatie besteden.

Waarom is de title tag zo belangrijk?

De zoekresultaten in Google tonen je in blauw de title tag van webpagina’s. Zo zie je in 1 keer waar de pagina over gaat. Niet alleen daarom van belang maar ook ziet Google de Title Tag als een van de voornaamste zoekmachine optimalisatie factoren om binnen Google te ranken! Reden temeer om je Title Tags zorgvuldig te kiezen en te optimaliseren. Lees ook het blogartikel over CTR optimalisatie.

Zijn er slechte title tags?

Jslechte title tagsa! Er zijn slechte title tags! Helaas komen deze titels van webpagina’s anno 2014 nog steeds voor.  Een lijstje van Title Tags die totaal geen bijdrage leveren aan vindbaarheid (en verboden zouden moeten worden) en daardoor nutteloos zijn;  Home of Welkom op onze homepage of Welkom – home.

 

6 belangrijke title tag optimalisatie tips

Zorg dat de title tag voor iedere pagina uniek is.

Elke pagina zijn eigen title tag! Voorkom zo dubbele title tags. Google Webmastertools geeft inzicht of er sprak is van dubbele title tags, niet informatieve en ontbrekende title tags en korte of te lange title tags. Zo kan je de title tag optimalisatie nog beter uitvoeren!
title tag optimalisatie is belangrijk

Een title tag heeft maximaal 65 karakters (incl. spaties)

In de title tag omschrijft u de pagina feitelijk in 1 korte zin. Daarbij maakt u gebruik van de belangrijkste zoekwoorden die op de pagina staan. Gebruikt u meer dan 70 tekens? Google breekt dan de title tag in en de rest van uw title tag is niet meer leesbaar en daardoor zonde. Bovendien weegt Google het aantal woorden in uw title tag. Wees daarom kort en bondig.

Aantal zoekwoorden in de title tag?

Het is belangrijk dat uw belangrijkste zoekwoord slechts 1 maal voorkomt in de title tag. Niet meer. Google zou het kunnen zien als keyword stuffing. Het kan soms wel, maar dan moet het er wel OPRECHT uitzien en zijn. Meer dan 2 keer is vrijwel nooit OK.

Zet uw belangrijkste zoekterm vooraan in de title tag!

Vaak zetten bedrijven hun bedrijfsnaam vooraan. Beter is het om deze achteraan te zetten. Bij title tag optimalisatie zet de allerbelangrijkste zoekterm vooraan. Scheid zonodig uw bedrijfsnaam met een streepje – of een staand streepje |.

Wees creatief met je titels!

Een opvallende tekst valt op in Google. Overtuig zoekers op internet met een creatieve title tag. Dat zal zeker zorgen voor meer bezoekers. Onderscheid u dus van uw concurrent met een afwijkende title tag.

 Gebruik geen losse woorden met komma’s

Een opsomming van zoekwoorden achter elkaar heeft geen zin en is voor zoekers op internet niet aantrekkelijk. Een zin is beter. Of bijvoorbeeld: Bakker Henk in Amsterdam voor alle soorten brood.

Wil je meer uitleg? Was dit te kort? lees het snippet artikel. klik hier

 

 

 

 

 


Over de schrijver

Martin Post Uiterweer Zoekmachine Marketing en Zoekmachine Optimalisatie Bureau | Hoog in Google! | SEO, SEA, SEM, Google Adwords Advertising & Analytics Professional



  • Claudia Bosscher

    Hoe doe je dat met pagina 1,2,3 etc?

  • Je wil dan ook dat ze uniek zijn. Toch probeer je meestal niet te scoren in google op een tweede pagina van een blog of blogpost.
    Wat je kan doen is daadwerkelijk pagina nummers opnemen met vervolg pagina’s (bijvoorbeeld bij overzichten van een blog)

    Als je een artikel maakt met veel pagina’s kan je in de title tag een nummer opnemen. Andere oplossing is dat je het deel van het verhaal een eigen title tag geeft. (b.v. hoofstuk 1: het probleem, hoofdstuk 2: de opossing enz

    Het ligt een beetje aan de situatie wat de beste oplossing is.

Terug naar boven ↑

Shares