Voor het inrichten van een Google Adwords account zijn een flink aantal handelingen nodig. Elk van die handelingen kost tijd. Door een gedegen werkwijze en ervaring van onze AdWords Consultants is dit voor ons dagelijkse routine. U zou zelf zelf dagen bezig zijn om een gedegen en rendabele AdWords campagne in te richten. Hieronder staan een aantal stappen die voor de meeste klanten van toepassing zijn.
Uw online doelstelling, analyseren van uw websiteverkeer en potentie
Bij het inrichten van een nieuwe Google AdWords account kijken we eerst naar uw onderneming. In welke branche bent u actief? Wat is uw belangrijkste product of dienst? Wat zijn de doelstellingen van de campagne? Op basis van die informatie geven we vorm aan de advertentiestrategie en het bepalen van uw KPI’s. Vervolgens doen we onderzoek naar relevante zoekwoordcombinaties om uw doelstelling te kunnen behalen. Ook onderzoeken we de concurrentie die er op deze zoekwoorden is om zo een goede inschatting te geven voor uw advertentiebudget. Aan de hand van deze zoekwoordanalyse worden zoekwoordlijsten bepaald als basis dient voor de later aan te maken Google AdWords advertentiegroepen. In deze fase nodigen we u uit voor een intake gesprek waar we graag uw strategie en doelstellingen willen bespreken. Wij hebben dan al gekeken naar uw website, concurrenten en keywords en kunnen met u in overleg de strategie, doelstellingen en budgetten bepalen.
Inrichten Google AdWords campagnes en advertentiegroepen
Zodra er een ruwe schets is gemaakt van de insteek van de campagnes gaan we daadwerkelijk inregelen. Dat begint met het controleren en implementeren van de codes waarmee het betaalde verkeer en de resultaten hiervan worden geregistreerd. Want meten = weten. Hierna bepalen we op basis van het vooronderzoek het best passende type campagne en de hierop best aansluitende landingspagina’s. Vervolgens gaan we de campagnes optuigen door advertentiegroepen in te richten en advertenties aan te maken. Ten slot bepalen we welke advertentie extensies het beste aansluiten bij uw doelstellingen en regelen deze in.
Uw online marketing doelstelling helder krijgen
- Input meeting verwerken, onderzoek naar product/dienst klant, website analyseren.
- Strategie, doelstellingen en KPI’s bepalen.
- Analyseren aanwezige zoekgegevens.
- zoekwoorden onderzoek en concurrentie onderzoek.
Google Analytics en Google AdWords tracking inregelen:
- Google Analytics code controleren op correcte implementatie
- Google Analytics account met Google AdWords account koppelen
- Google Analytics met Google Webmaster Tools koppelen
- Google AdWords Conversiecode aan webbouwer sturen ter implementatie
- (optioneel) Google Analytics doelen inregelen
- (optioneel) Google AdWords Remarketing tag implementeren
Wat wij verder voor u verzorgen bij de inrichting van een rendabele AdWords campagne zijn:
De landingspagina’s bepalen voor uw advertenties en advertentiegroepen inrichten, renderende advertentieteksten schrijven
De advertentie extensies inregelen:
- Locations voegt adres toe aan advertentie
- Call voegt telefoonnummer toe aan advertentie
- Offer voegt aanbieding toe aan advertentie
- Sitelinks voegt extra links toe aan advertentie
- Social voegt Google+ pagina link toe aan advertentie
- App voegt app download link toe aan advertentie
Doorlopende werkzaamheden voor uw Google AdWords account zijn voorts:
- Resultaten analyseren en rapporteren.
- Zoekwoorden toevoegen & uitsluiten.
- Zoekwoordbiedingen aanpassen.
- Verschillende targeting/campaign settings testen.
- AdWords Campagnes uitbreiden met advertentiegroepen, verfijnen of inperken.
- Landingspagina’s testen/aanpassen.
- Advertentieteksten schrijven en testen
- Oplever rapportage maken voor klant inclusief eerste adviezen