Stramark ondersteunt Texelana op het gebied van:
Stramark ondersteunt Texelana op het gebied van:
Resultaten
Zeg je wol, dan zeg je Texelana. Het bedrijf verkoopt sinds 1990 uiteenlopende wolproducten voor jong en oud. Texelana staat al lange tijd bekend om haar sloffen en pantoffels, maar het brede assortiment heeft nog veel meer te bieden. Van kraamcadeau tot crème en van schapenwollen pantoffels tot vier seizoenen dekbedden, je vindt er altijd wel iets leuks. Ook voor wollen kleding kun je er terecht. Texelana is een typisch Texels bedrijf. Nuchter, eerlijk en altijd in ontwikkeling.
De fysieke winkels op Texel deden het al goed, mede door de vele toeristen op het eiland. De webshop kon daarentegen wel een boost gebruiken. Een uitgelezen taak voor de specialisten van Stramark. Na een kritische blik werd besloten dat er veel aan de techniek moest gebeuren. Ook ontbrak er goede content op de website en keywords waren nog onbekend terrein. Redenen genoeg om flink met SEO aan de slag te gaan.
Voor Texelana zijn de volgende doelen opgesteld:
Om de achterkant van de website te verbeteren zijn we eind 2018 gestart met het uitvoeren van een technische analyse. Op basis van de resultaten hebben we o.a. interne 301’s opgelost, conversietracking juist ingesteld, 404’s geredirect en heading tags aangepast. Ook de structuur van de website is onder handen genomen en er is gewerkt aan internal linking. Om meer en betere content te kunnen schrijven is grondig zoekwoordenonderzoek gedaan. Inmiddels is de website voorzien van kwalitatieve product- en categoriepagina’s en verdiepende teksten. Om de verkopen extra te stimuleren is er daarnaast een Google Shopping campagne (SEA) opgezet.
Door al deze SEO en SEA inspanningen heeft Texelana een mooi resultaat geboekt. In het eerste halfjaar van 2020 is het aantal bezoekers uit alle kanalen gegroeid met bijna 48%, vergeleken met het jaar ervoor. In dezelfde periode is de opbrengst uit alle kanalen met ruim 108% gestegen. Ook de Google Shopping Campagne was succesvol. Er is een flinke opbrengst gegenereerd met Return On Ad Spent uitschieters van 1200% en 1500%.