Zoekmachine Marketing US Federal Trade Commission

Geschreven op 25 Mrt , 2015 | Door Wouter Blom

0

Google ligt vaak onder vuur door de Europeese commissie en de Amerikaanse FTC. Recent is 50% van een zeer uitgebreid rapport uitgelekt. Danny Sullivan heeft op twitter @dannysullivan het hele document gelezen en alle opmerkelijke stukken voorzien van commentaar. Omdat een Twitter timeline niet zo makkelijk leesbaar is heb ik deze hieronder bij elkaar gezet.

Het FTC rapport geeft inzicht in hoe Google met haar concurrenten omgaat. Soms zijn die concurrenten gewoon websites die een waardevolle dienst leveren aan consumenten en hiervoor afhankelijk zijn van google. Google ziet dan in dat ze hoeveelheden zoekopdrachten missen en kiezen er dan op subtiele of niet zo subtiele wijze voor om deze partijen lager in de rankings te zetten ten opzichte van hun eigen resultaten. Of hun eigen resultaten te verhogen in de rankings.
o.a. wordt besproken:

  • Google shopping
  • Lokale resultaten
  • Omgang met Yelp
  • Omgang met Bing
  • Verhalen over Google+
  • Verhalen over Facebook
  • De rol van CTR als kwaliteits instrument
  • Hoe de omvang van Google helpt bij testen
  • De rol van Amazon listings en producten in google shopping

http://graphics.wsj.com/google-ftc-report/


Over de schrijver

Wouter Blom Online/SEO/SEA/business/strategie Consultant – Eigenaar Stramark - Focus op Resultaat Online voor grote en kleine merken | Google Premier Partner | GTD, SEM, SEA, SEO, Adwords, Facebook, Linkedin,Twitter, Display, Remarketing & More.



Terug naar boven ↑

Shares