Friends of search 2015

friends of search

Donderdag 19 februari is het zover, de tweede Friends of Search!

Friends of Search haalt searchexperts uit het buitenland naar Nederland om een dag te vullen met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van search. Je hoeft dus niet meer naar Duitsland of Engeland voor een SEO- of SEA congres!

Waarom sponsort Stramark Friends of Search?

Stramark is dit jaar trotse sponsor van het Friends of Search congres. Friends of search staat exact voor wat Stramark ook belangrijk vindt in de SEO en SEA wereld. Friends of Search doet niet aan commerciëel gedoe. Het congres gaat om de inhoud en de kennis. Pure nerd stuff en daar houden wij van!

Het Friends of Search programma

We zullen natuurlijk dus zelf ook aanwezig zijn op deze dag en hebben alvast even goed gekeken wie er gaan spreken.
Ga je zelf naar het congres maar weet je nog niet welke sprekers je wilt bijwonen? Onze consultants hebben hun voorkeuren alvast op een rijtje gezet.

Mitchell Stuurman SEA Consultant en verstand van Calltracking, Facebook en YouTube
Onze SEA Consultant Mitchell Stuurman heeft natuurlijk de onderwerpen geselecteerd die het dichtste bij zijn specialisme liggen en waar hij graag meer over te weten wil komen tijdens Friends of Search.

09:15 uur
Mike King (iPullRank) over één stap voorop in search

09:50 uur
James van Thiel (Google)  over trends in search en online adverteren

10:40 uur
Mona Elesseily (Page Zero) over de biggest PPC Goof Ups en hoe je deze moet vermijden

11:20 uur
Evert Veldhuijzen (Netlead GmbH) creative PPC Automation met API en AdWords scripts

12:00 uur
Clemmentijn Trein (Google) over maximaal rendement uit Google Shopping

13:20 uur
John Gagnong (Bing) over data hacking om te kunnen voorspellen wat klanten willen

13:55 uur
Andrew Goodman (Page Zero Media) over PPC Campaign automatisering

14:45 uur
Pascal Fantou over voorbij search: de nieuwe speeltuinen voor marketing en tech freaks

15:25 uur
Steven Merckx (Google) over succes met Mobile

16:05 uur
Marianne Sweeny (Porten) over wat UX, IZ en SEO elkaar kunnen leren

16:45 uur
SEA Panel met o.a. Joris Stigters over SEA tactieken in een wereld met meerdere schermen

Oscar simons
Onze SEO Consultant Oscar Simons heeft op zijn beurt natuurlijk ook gekeken wat hem aanspreekt een heeft een mooie selectie gemaakt.

09:15 uur
Mike King (iPullRank) over één stap voorop in search

09:50 uur
James van Thiel (Google)  over trends in search en online adverteren

10:40 uur
Richard Baxter (Builtvisible) over SEO quick wins die een groot verschil maken

11:20 uur
Cindy Krum (MobileMoxie) over het SEO spel winnen op mobiel

12:00 uur
Marcus Tober (Searchmetrics) over de toekomst van search: concepten, entiteiten onderwerpen waarin de gebruiker centraal staat

13:20 uur
Ian Lurie (Portent) over Strategisch denken voor SEO’ers

13:55 uur
Christoph Cemper (LinkResearchTools) over link analyses in een Penguin & disavow wereld

14:45 uur
Hannah Smith (Distelled) over hoe maak je content marketing tot een succes

15:25 uur
Lisa Myers (Verve Search) over inzetten van creatieve campagnes om te winnen met SEO

16:05 uur
Marianne Sweeny (Porten) over wat UX, IZ en SEO elkaar kunnen leren

16:45 uur
SEO panel met o.a. Barry Adams over SEO winnen met Panda’s, Penguins & Pigeons.

Een paar sprekers uitgelicht

Hannah Smith is Content Strategist bij internationaal online marketing bureau Distilled. Voor haar functie bij Distelled is ze 7 jaar actief geweest in de offline marketing. Hannah zal tijdens haar presentatie op Friends of Search spreken over hoe je content marketing tot een succes maakt.

Steven Merckx is Performance Solutions & Innovation Specialist bij Google. Hij is verantwoordelijk voor de ‘Performance marketing solutions’ voor grote adverteerders en bureaus met de focus op Mobile. Steven zal tijdens zijn presentatie op Friends of Search spreken over succes met Mobile.

Marcus Tober is President en CTO van Searchmetrics. Zijn studie computer science volgde hij in Berlijn. Tijdens zijn studie ontwikkelde hij het SEO platform linkvendor.com. Marcus besloot zijn focus op Searchmetrics te richten. Vandaag de dag is Searchmetrics leider in Enterprise Search Analytics oplossingen en heeft het bedrijf meer dan 120 werknemers in Europa en Californië. Marcus gaat tijdens zijn presentatie op Friends of Search spreken over de toekomst van search.

Wees er dus bij op deze dag vol kennis op het gebied van search!

Over de schrijver: Fenna Kamerbeek

Fenna werkt sinds 2011 in de Zoekmachine Optimalisatie. Sinds september 2014 is zij werkzaam als SEO Consultant bij Zoekmachine Marketing Bureau Stramark. Daarnaast heeft zij ook verstand van Conversie en Design

Reacties

Top resources

Online marketing plan

Waardevolle eerste stappen >

Internet Marketing Model

48 termen uitgelegd >

SERP optimaliseren

Google Snippet Optimizer >

Gratis advies in je mailbox

Website Analyse
Google Ads Scan
Keyword Analyse
SEO Check
Offerte aanvragen

Top Blogitems:
Must have: marketingstrategie en budget
15 pagina’s voor iedere bedrijfswebsite
HTTP 301 vs 302
Online Marketing Plan in 5 stappen
Funnel instellen met Google Analytics
Social post preview bekijken?
ROI en ROAS: wat is het verschil?
11 Prijspsychologie tactieken
Google grapjes in een overzicht
Wat moet je weten over GA4
Alleen sukkels werken 40+ uur
Zo bouw je de juiste footer voor SEO
Webshop kosten en kostprijs berekenen
In 7 stappen een Content Marketing Plan
Wat zijn Micro conversies
How to: SEO vriendelijke URL structuur
11 tips voor productafbeeldingen
De wereld achter Google reviews
SEO voor productcategorieën in webshops
6 technieken voor interne linkbuilding
Mailchimp gebruikers zijn in overtreding
Een bedankpagina maakt klanten in fans
Optimale productpaginas maken
Uitsluiten van Spambots in Analytics
Tips voor meer nieuwsbrief abonnees
Engels als taal in je Google Ads campagne?
Waarom een Robots.txt
10 Conversie verhogende Triggers
een HTML sitemap voor webshops
hoe belangrijk is een FAQ pagina?
Duplicate content is slecht voor shops
8 slimme trucs voor productafbeeldingen
Je eerste Google Shopping Campagne
10 tips voor productteksten
HTML sitemap voor je site!
Google Shopping: 10 optimalisatie tips
Basisstrategie voor social media
5 tips voor een lange tekstpagina
How To: Meetbaar maken van conversies
Gebruiksvriendelijk menu voor webshops
GTM containers im- en exporteren
Landingspagina optimalisatie voor Ads
Starter Guide of Google Tag Manager
Emotie verkoopt online
10 tips voor effectievere e-mail marketing
Dynamische remarketing opzetten
De 8 hygiëneregels van videobellen
Emerce100:Beste Digital Marketingbureau
De perfecte zoekwoordenlijst voor je site
GDPR & Dataverlies in Google Analytics
Social Media Content voor bedrijven
Zoekwoordenonderzoek voor e
8 Tools voor Website Optimalisatie
11 linkbuilding tips voor het mkb
Eerste hulp bij een volle inbox
Webshops & Kruimelpaden!
Zo schrijf jij een goede over ons pagina
Doelstellingen voor een webshop
Efficiënt 404’s oplossen
Het effect van website snelheid
5 Optimalisatie tips in Google Ads
Ontdek jouw weg naar meer conversies
Slimme en effectieve marketingtips
Wat is Inbound Marketing
Wat het voordeel van jouw product?
Gratis zoekwoorden onderzoek
Gebruik van ✅speciale 👉karakters
Check onze checkout tips
De voordelen van chatbots voor webshops
Google Analytics installeren
Waarom klantreviews belangrijk zijn
Voorkom uitstelgedrag bij bestellen
Psychologische prijzen: ethisch of niet?
Google Tag Manager (GTM) de voordelen
Domeinnaam tips en tricks!
Geschiedenis van Google Zoekmachine
Event tracking via Click to Call Button