Case: Firm24

Firm24

Sinds 2012 is het in Nederland eenvoudiger om een BV op te richten omdat een minimum startkapitaal niet meer nodig is. Rick en Martijn, de oprichters van Firm24, vonden het nog steeds vrij ingewikkeld. Om de ‘vereenvoudiging’ vorm te geven startte zij platform Firm24. Het doel was om zoveel mogelijk ondernemers bereiken door betere posities te veroveren. Daar heeft Stramark bij geholpen met de inzet van SEO, SEA en linkbuilding.

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Resultaten

  • Google Ads audit
  • Google Ads kosten tot wel 30% gereduceerd
  • Linkbuildingplan

“Stramark heeft onze Google Ads kosten tot wel 30% weten te reduceren door enkele slimme oplossingen. Een knappe prestatie! De snelle en fijne communicatie met Kevin en Wouter komt onze samenwerking zeker ten goede.”

Thijs van Holthuijsen
Marketing Manager Firm24

Wie is Firm24?

Een BV oprichten doe je online bij Firm24. Hun doel is om de ondernemer zo veel mogelijk te ondersteunen, zo ver mogelijk weg te houden van onnodig papierwerk, en bij te staan in de gehele levenscyclus van zijn of haar BV. Alles gebeurt online. Dat is wat Firm24 uniek maakt. Geen wonder dat bijna 2 op de 10 BV’s in Nederland wordt opgericht via hun platform. Bovendien blijft het niet bij BV’s. Ook voor het oprichten van een eenmanszaak, het opheffen van een BV of holding en juridische overdrachten kun je bij hen terecht.

Uitdaging

Firm24 moest in eerste instantie nog van de grond komen. Vanuit SEO oogpunt betekent dit dat er content gemaakt moest worden om de website meer body te geven. Vanaf de oprichting speelde Google Ads een grote rol en beheerden ze hun eigen account. Dit is echter een complex project. Het leren, begrijpen en iedere maand consequent uitvoeren van Google Ads kost nou eenmaal tijd. Tijd werd schaars naarmate het bedrijf groeide en de Ads kosten werden serieus. Het bedrijf zocht een partner die hierbij kon ondersteunen.

Doelstelling

Voor Firm24 zijn de volgende doelen opgesteld:

  • Verlaging van de Google Ads kosten
  • Betere posities veroveren tegen lagere kosten (voorheen plek 5 met belangrijkste zoekwoord)

Aanpak Stramark

Vanaf het begin van de oprichting is Stramark continu partner geweest op het gebied van SEA en SEO. Er worden regelmatig adviezen gegeven om de strategie aan scherpen. Zo blijven ze scherp, rendabel en scoren ze hoog op relevante keywords. De uitvoering lag afwisselend in handen van Stramark en Firm24.
Een Google Ads scan gaf meer inzicht in hoe het bedrijf ervoor stond. Op basis van de resultaten werd besloten om te werken aan Ads optimalisatie. Om de kosten te verlagen zijn we in november 2019 gestart met het optimaliseren van het Ads account. In maart 2020 werd linkbuilding ingezet om hoger te kunnen ranken op het belangrijkste zoekwoord.

Resultaat

De Google Ads optimalisatie leverde een mooie besparing op. De kosten per lead namen af met 27% terwijl het aantal klanten gelijk bleef. Door linkbuilding in te zetten hebben de rankings een boost gekregen. In twee maanden tijd is Firm24 het hun belangrijkste zoekwoord van plek 7 naar plek 2 gestegen. Een mooie prestatie!

Wil jij ook besparen op je Google Ads uitgaven?

Call Now Button