Online Marketing Bureau Stramark frans stijn klein

Google Ads (SEA) voor scale-ups

Bovenaan in de zoekmachineresultaten verschijnen, dat is wat je wil. Maar als groeiend bedrijf met 10+ medewerkers ben jij op zoek naar een op maat gemaakte zoekmachine adverteren (SEA) oplossing. Groei in deze fase vraagt om specialisten die jouw zoekmachine advertenties naar het volgende niveau kunnen brengen. Dat is waar wij goed in zijn en waar we al sinds 2008 ervaring in hebben.

Met zoekmachine adverteren laat je jouw bezoekersaantallen stijgen waardoor je meer verkopen uit je webshop of leads uit je website kunt krijgen. Samen met zoekmachine optimalisatie hebben we een ideale combinatie om dit te realiseren. Wij staan je graag bij in je verdere groei met behulp van zoekmachine adverteren. Je kunt rekenen op een proactieve aanpak met een duidelijke focus op resultaat.

Lees hieronder meer over Google Ads (SEA).

Waarom Google Ads uitbesteden?

Waarom uitbesteden bij Stramark?

 

Als full-service Google Ads bureau bieden wij ook de volgende diensten:

Performance Max Campagnes     Remarketing

Wij delen graag onze kennis over Google Ads. Lees onze blogs voor tips!

Google Ads Blogs

Hoog in Google komen?

Laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is Google Ads (SEA)?Stramark SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising en betekent in het Nederlands zoekmachine adverteren. Dit kan je doen met Google Ads, ofwel adverteren op Google. Het is een vorm van online marketing waarmee je eenvoudig en snel je doelgroep bereikt. Als je bijvoorbeeld stoelen verkoopt, stel je een Google Ads campagne in op basis van de zoekopdracht “stoelen kopen”. Iemand die de intentie heeft om een stoel te kopen, tikt dit in Google in en vervolgens verschijnt jouw advertentie. De persoon klikt erop en koopt op jouw website een stoel. Jij betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt.

Voordelen van SEA

Wat is precies het grote voordeel van adverteren in Google, ofwel een Google Ads campagne? Zodra je campagne live staat, ben je vindbaar op je ingestelde zoekwoorden. Hiermee genereer je direct zeer relevant verkeer naar je website. Je richt je dus niet op mensen die op dat moment niet geïnteresseerd zijn in jouw aanbod. Met SEA optimalisatie ben je binnen no time zichtbaar op de eerste pagina met de zoekopdracht die bij jouw producten of diensten past. Naast de zichtbaarheid is er nog een groot voordeel: alles is zeer goed meetbaar. Hierdoor weet je in relatief korte tijd wat werkt. Welke keywords leiden tot verkoop van jouw dienst of product tegen welke kosten per verkoop? Dat is met Google Ads zeer goed inzichtelijk te maken. Een Google Ads bureau (SEA bureau) kan dit helder aan je uitleggen.

Maar, er zijn nog meer voordelen van Google adverteren:

  • Duidelijke inzichten over vertoningen, clicks en conversies van je zoekwoorden en advertentieteksten
  • Na enkele maanden weet je goed welke zoekwoorden het best converteren en welke SEA marketing boodschap daarbij hoort
  • Je bepaalt zelf hoeveel budget je investeert
  • Voldoende aanvragen binnen of juist te weinig? Google AdWords campagnes kunnen aan en uit met slechts één klik.

Klinkt dit als iets voor jou? Wij zijn Google Certified Partner en vertellen je er als Google Advertising professional graag meer over. Dit houdt in dat onze consultants een Google Ads-diploma hebben en advies kunnen geven over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Google adverteren. Advies zoekmachine adverteren helpt je op deze manier beter te zijn dan je concurrenten. 

Stramark banner

“Stramark heeft onze Google Ads kosten tot wel 30% weten te reduceren door enkele slimme oplossingen. Een knappe prestatie! De snelle en fijne communicatie met Kevin en Wouter komt onze samenwerking zeker ten goede.”

Thijs van Holthuijsen
Marketing Manager Firm24

Google Ads uitbesteden?

Als je kiest voor Google Ads uitbesteden aan Online Marketing Bureau Stramark, beheert één van onze Google Ads specialisten jouw Google Ads campagne op maandelijkse basis. Daarnaast houdt onze Google Ads hulp in dat je elke maand contact hebt met de consultant die alles weet over jouw Google campagne. Iedere maand krijg je een verslag over de uitgevoerde werkzaamheden en ontvang je een overzicht met de belangrijkste resultaten. Het proces gaat als volgt:

Google Ads Audit

Na dat je de Google Ads audit hebt aangevraagd, gaan wij naar jouw Google Ads account kijken en de prestaties onderzoeken. Hierna nemen we contact met jou op en bespreken we de resultaten en mogelijkheden.

Intake op kantoor of online

Allereerst nodigen we je uit voor een intake bij ons op kantoor of online. Hierbij ontmoet je jouw persoonlijke consultant. Tijdens dit gesprek horen we graag meer over je  scale-up en je branche. Samen bepalen we de doelstelling(en) voor de Google Ads campagnes en creëren we een plan van aanpak. Daarna gaan we aan de slag.

Campagnes opzetten

We richten de besproken Google Ads campagnes in en kiezen alleen de zoekwoorden waarvan we verwachten dat ze relevant zijn voor je product of dienst.

Advertentieteksten

Daarna schrijven we meerdere advertentie teksten. Door het inzetten van meerdere advertentieteksten leren we gaandeweg door middel van AB testen welke tekst beter aanslaat bij de doelgroep. Ook worden er advertentie-extensies aangemaakt.

Oplevering

Zodra alles klaar staat geef jij akkoord op de opzet van de campagnes en kunnen deze live gezet worden.

Eerste drie maanden 

In de eerste drie maanden word er gewerkt aan het behalen van relevant verkeer. Verder onderzoeken we hoe we dit verkeer het best kunnen laten converteren en kijken we of de kosten per conversie rendabel zijn. Na de eerste 3 maanden is er een evaluatie en komt er weer een plan van aanpak.

    Jouw Google Ads Bureau in Amsterdam

    We zien vaak dat klanten onze hulp inschakelen wanneer ze zelf hebben geprobeerd Google Ads campagnes in te zetten, maar niet het gewenste resultaat behalen. Ze zien een hoop kliks en kosten, maar de leads blijven helaas achter. Dat is niet zo gek, aangezien je bij een Google Ads campagne met veel elementen rekening moet houden. Daarnaast gaat search engine advertising verder dan alleen de techniek van de Ads campagne. Ook is het belangrijk om te bedenken in welke branche je adverteert, hoe mensen zoeken naar jouw producten of diensten, en welke zoekwoorden daadwerkelijk klanten opleveren. Alleen betalen voor bezoekers die naar je website komen en vervolgens niets kopen, of bij de concurrent kopen, is natuurlijk zinloos. Dit alles vraagt om specialistische kennis over search engine advertising. Bij Stramark – hét Google Ads Bureau in Amsterdam – kun je je Google Ads campagne laten verzorgen door een Google Ads Certified Individual die officiële Google examens heeft behaald. Zo ben je verzekerd van hoge kwaliteit en rendement. 

    Veelgestelde vragen over zoekmachine adverteren (SEA)

    📈 Wat is zoekmachine adverteren?

    Zoekmachine adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, is het betaald adverteren in zoekmachines zoals Google. Dit kun je doen met Google Ads, voorheen Google AdWords.

    🤔 Wat is het doel van zoekmachine adverteren?

    SEA heeft als doel om snel en eenvoudig de doelgroep te bereiken door bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen. Je kiest hiervoor als je direct meer bezoekers naar je website en meer omzet wil genereren.

    👍 Hoe werkt zoekmachine adverteren?

    De Google Ads campagne wordt ingesteld op basis van zoekwoorden die voor jouw business relevant zijn. Wanneer iemand dit intypt op Google verschijnt jouw advertentie. De persoon klikt, converteert naar een bezoeker en kan vervolgens een aankoop doen. Je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt.

    💰 Wat kost zoekmachine adverteren?

    Dat ligt onder andere aan de doelstelling die je hebt, de markt waarin je opereert en de concurrentie waar je mee te maken hebt. Binnen het mkb zien we dat, bij het verkrijgen van meer omzet, een investering van 5 tot 15% van die omzet nodig is. Bij online marketing draait het niet alleen om de investering, maar juist ook om wat het oplevert. Om te weten wat online marketing jou op kan leveren kun je bij Stramark een gratis SEO en/of SEA analyse aanvragen. Zo weet jij hoe je de marketing investering terug kunt verdienen en wanneer je business case positief is. Vraag een vrijblijvende analyse aan of neem vrijblijvend contact op met Hans

    😄 Wat zijn de voordelen van zoekmachine adverteren uitbesteden?

    Het uitbesteden van zoekmachine adverteren biedt de volgende voordelen: expertise van professionals, tijdsbesparing, kostenbesparing, toegang tot geavanceerde tools en technologieën, en betrokkenheid bij markttrends. De beslissing om zoekmachine adverteren uit te besteden hangt af van de specifieke behoeften en doelstellingen van jouw bedrijf.

    Welke online marketing activiteiten kun je uitbesteden?

    Waarschijnlijk heb je de telefoon nu in je hand om ons een belletje te geven. Maar welke online marketingactiviteiten kun je eigenlijk aan ons uitbesteden? Wij kunnen je helpen op alle vlakken:

    
    

    Online Marketing

    SEO
    SEA SEO Copywriting
    Linkbuilding Social Media
    
    

    Content Marketing

    Remarketing
    Display Advertising Email Marketing

    Zie je door de bomen het bos niet meer? Neem dan vooral vrijblijvend contact met ons op. Samen kijken we waar de kracht van jouw business ligt en waar potentie voor groei zit. We leggen je graag uit wat de huidige situatie is, wat we willen bereiken en hoe we dit vervolgens gaan aanpakken.

     

    Wil jij jouw Google Ads naar het volgende niveau tillen?