Content Marketing

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

Content zien we overal, maar het is lang niet allemaal even effectief. Content met de juiste boodschap, op het juiste moment én voor de juiste doelgroep. Daarmee onderscheid je je van de concurrent. Wil jij het verschil maken? Schakel dan content marketing bureau Stramark in. Als content marketing specialist gaan wij graag aan de slag met de beste content voor jou!

Content marketing: wat is het?

Iedereen heeft het tegenwoordig over content, maar wat is het eigenlijk? Content gaat over inhoud en kun je online in verschillende vormen aantreffen. Hierbij kan gedacht worden aan de tekst op een website, Facebook posts, blog teksten etc. Ook die ene pakkende zin in een banner advertentie valt onder het begrip content.

Content marketing is meer dan alleen het maken van content. Wanneer je teksten schrijft om simpelweg te publiceren, ben je niet op de goede weg. Om te zorgen dat het bijdraagt aan je succes heb je een contentstrategie nodig. Het gaat om de juiste combinatie van tekst en beeld. Op deze manier creëer je content die waardevol is voor jouw doelgroep, afhankelijk van waar zij zich in de customer journey bevinden. Je kunt het zien als het tegenovergestelde van sales. Je pusht niet je product of dienst, maar je creëert content om de behoefte van de (potentiële) klant te vervullen.

Content marketing: de sleutel tot succes!

De klant staat dus centraal bij deze vorm van marketing. Het gaat niet om de verkoop van producten of diensten die je aanbiedt. Hoewel dit in eerste instantie het doel is van online marketing, zorg je met kwalitatieve content in een later stadium pas voor verkoop. Hoe dat in zijn werk gaat? Wanneer je consistent content van hoge kwaliteit publiceert wek je vertrouwen op bij mensen. Hierdoor zullen zij zich verbonden voelen en jou als autoriteit gaan zien. Dit kan mond-tot-mondreclame als gevolg hebben en op haar beurt zorgen voor meer conversie.

Daarnaast is een goede contentstrategie niet alleen belangrijk voor het succesvol verspreiden van content. Een doordachte contentstrategie legt ook de basis voor succesvolle SEA en SEO. De strategie zet online doelstellingen om in waardevolle content. Daarbij sluit de inhoud niet alleen aan op de behoeftes van jouw doelgroep, maar wordt het ook getoond op de plek waar zij zich bevinden.

Content marketing in de customer journey

Bij content marketing is het van belang dat de informatiebehoefte van de klant centraal wordt gesteld. De potentiële klant doorloopt verschillende fases in de customer journey en heeft in iedere fase een andere behoefte. Een gerichte benadering is daarom van groot belang. Dat vraagt om een slimme strategie!

Wat zijn de fases van de customer journey?

Aan de hand van het STDC-model van Google kunnen we uitleggen hoe mensen te beïnvloeden zijn in verschillende fases van de customer journey. Dit wordt ook wel het ‘See, Think, Do, Care model’ genoemd.

Fase 1: See

In de eerste fase hebben mensen interesse in een bepaald product. Door met content antwoord te geven op hun vragen of problemen creëer je de noodzaak van jouw product. Dit kun je bijvoorbeeld doen met teksten op je website of blogs. Zoeken mensen op ‘grasmaaier met goede accu’? Zorg dan dat jij content publiceert die hierop aansluit. Een content creatie bureau kan je hierbij helpen.

Fase 2: Think

Mensen gaan vervolgens op onderzoek uit en vergelijken producten van verschillende aanbieders. Het is belangrijk dat jij eruit springt en overtuigt dat jouw product de beste is. Kennis gerelateerde content zoals specialistische artikelen of reviews van bloggers werken in dit geval goed. Hiermee laat je zien dat je weet waar je over praat en creëer je autoriteit.

Fase 3: Do

Tijdens de derde fase gaan mensen over tot aankoop. De beloftes die je in eerdere fases hebt gemaakt zal je nu moeten nakomen. Heb je een beeld gecreëerd dat je het betreffende product bij jou makkelijk en snel online kunt bestellen? Zorg dan voor een aankoopproces dat soepel verloopt. Om de potentiële klant te verleiden tot aankoop van jouw product kun je ze een mailing sturen.

Fase 4: Care

Van klanten wil je loyale klanten maken. Laat hen een foto maken van hun zojuist aangeschafte product en dit delen op social media. Hiermee raken ze meer betrokken met jou merk en profiteer jij van positieve mond-tot-mondreclame.

Content Marketing Bureau Stramark: van strategie tot copywriting

Je kunt natuurlijk zelf aan de slag met je contentstrategie en het schrijven van kwalitatief goede teksten. Schrijven is echter een vak apart. Bij het schrijven van goede content voor consumenten in de eerste fase van de klantreis is bijvoorbeeld zoekwoordenonderzoek nodig. Je wilt immers weten waar zij naar zoeken. Daarom is content marketing een specialistisch vakgebied dat je wellicht liever uitbesteedt aan een SEO Content Marketing Bureau. Onze copywriting experts hebben zowel technische als inhoudelijke kennis en schrijven content die bij joúw bedrijf past.

Content marketing uitbesteden?

Bij Stramark beschikken we over een team van specialisten die samen met jou een contentstrategie opzetten en de uitvoering realiseren. Het is namelijk van belang dat de content past bij je bedrijf, geplaatst wordt op de juiste kanalen én consistent is. Geen idee hoe je dat moet aanpakken? Als contentmarketingbureau weten we hoe het werkt en daarom gaan we graag voor jou aan de slag. Neem dus snel contact op!

Call Now Button