Case: FloraBlom

Koeman begon ooit met de verkoop van fruitmanden. Dit gaf niet het gewenste resultaat en daarom sloeg hij een andere weg in: bloembollen verkopen. Hij durfde groots te denken en heeft tot op de dag van vandaag de ambitie om het beste online tuincentrum van Europa te worden. Hij schakelde de hulp in van Wouter en werd zo een van de eerste klanten van Stramark, dat sinds de oprichting alle online marketingactiviteiten (en meer) uitvoert. SEO, SEA, internationale linkbuilding, projectmanagement, strategieontwikkeling, etc. Met Succes! Want het bedrijf maakt jaar na jaar een serieuze groei door.

Hoog in Google komen? Neem contact op!

Bel ons op 020 716 54 11 of laat je contact gegevens achter, dan reageren wij binnen een werkdag!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Resultaten

  • Jaarlijks een flinke omzetgroei, met uitschieters van 35%
  • Gemiddelde orderwaarde gestegen met 20%
  • Internationaal hogere posities

“Na een aantal gesprekken met Stramark wisten zij mij te overtuigen van de potentie van een betere vindbaarheid van mijn bloembollen webshop in Google.”

S. Koeman
Directeur Florablom
Hem

Wie is Koeman Flowerbulbs?

Koeman Flowerbulbs B.V. is de online verkoper van bloembollen, tuinzaden, planten en andere tuinartikelen. Niet alleen in Nederland, want het brede aanbod wordt ook over de grens aangeboden in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Per taal (Nederlands, Duits, Frans en Engels) bestaan er drie webshops. Deze zijn gericht op bloembollen, zaden en tuinartikelen. Om de rest van Europa te kunnen bedienen, te beginnen in Italië, is Florablom opgericht. Hoewel Koeman Flowerbulbs inmiddels veel medewerkers kent, is en blijft het een familiebedrijf. Tot op heden houden drie generaties zich bezig met de teelt en verkoop van bloembollen. Kwaliteit, traditie en service zijn dan ook de belangrijkste kernwaarden.

Uitdaging

Het beste online tuincentrum worden, dat omschrijft de ambitie van Koeman het beste. Eerst in Nederland, en dan in de rest van Europa. Dat vraagt om voldoende budget en hiervoor moest het bedrijf groeien. Met bloembollen als sterk product was het mogelijk om kansen te benutten.

Doelstelling

Voor Koeman Flowerbulbs zijn de volgende doelen opgesteld:

  • Het vergroten van de online vindbaarheid (internationaal);
  • Groei realiseren, met een streven van 20% groei per jaar;
  • Zoveel mogelijk mensen laten genieten van mooie bloemen en handige tuinartikelen.

Aanpak Stramark

Vanaf de geboorte van Koeman Flowerbulbs is Stramark altijd intensief betrokken geweest. Omdat er nog weinig budget was, maar wel behoefte aan verkopen op korte termijn, zijn we eerst gestart met SEA. Na een half jaar werd ook SEO ingezet, zodat de webshops van de grond konden komen. De focus lag op het bouwen en inrichten van goedwerkende websites. Dit project is intensief begeleid door onze specialisten. Mede door een technische analyse, zoekwoordenonderzoek, het monitoren van rankings en A/B-testen van belangrijke elementen zijn de sites flink verbeterd.

Ook wordt er continu gekeken naar mogelijk nieuwe kansen en gewerkt aan strategieontwikkeling. Zo worden verschillende markten met de juiste producten bediend. Om het brede aanbod extra te promoten wordt er iedere twee weken een succesvolle e-mailcampagne verstuurd.

Online marketingafdeling

Kort gezegd fungeert Stramark als de rechterhand van Koeman Flowerbulbs. Alles wat online gebeurt, laat Koeman aan onze specialisten over. Ook strategieontwikkeling en projectmanagement ligt in onze handen. Door deze intensieve samenwerking vervullen we zowel een uitvoerende als een adviserende rol.

Resultaat

Door goede producten en internationaal goede posities is het bedrijf ieder jaar sterk gegroeid. Met een omzetgroei van 35% wordt het eerder gestelde doel van 20%, keer op keer ruimschoots overtroffen. Deze groei was mede te danken aan de gemiddelde orderwaarde die met 20% steeg. Meer omzet betekent meer blije klanten, en dat resulteert op haar beurt in blije medewerkers.

De groei brengt logischerwijs ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Zowel verwacht als onverwacht. Voor Stramark is dit een mooie kans om met nieuwe oplossingen te komen die Koeman Flowerbulbs naar een nog hoger niveau tillen. Zo leren we van elkaar en boeken we beiden succes. Een mooi voorbeeld van een win-winsituatie. We zijn trots op Koeman Flowerbulbs, de omzetgroei in 8 landen en de 13 websites in 5 verschillende talen.

Wil jij 35% meer omzet uit je webshop?

Call Now Button